Producătorul american Cummins a anunțat că va expune la IAA Transportation 2024 de la Hanovra (17-22 septembrie) motorul diesel X10, care îndeplinește deja cerințele Euro 7.

X10 este echipat cu un sistem de post-tratare care reduce emisiile de oxizi de azot cu 75% și filtrează mai eficient particulele fine. Cu versiuni între 320 și 450 CP (cuplu maxim între 1.355 și 2.237 Nm), X10 este destinat camioanelor specializate și autobuzelor.
Pe lângă motorul diesel inovator, Cummins va prezenta la IAA și X15, motor cu combustie alimentat cu hidrogen. La stand vor fi prezente și tehnologiile electrice cu baterii și pile de combustie dezvoltate de subsidiara Accelera by Cummins.
Cummins va expune și o suspensie independentă inovatoare de la Meritor și un sistem de stocare a hidrogenului. Cu aceste tehnologii, compania vrea să arate că este pregătită pentru toate formele de transport fără emisii.
„Pe măsură ce industria europeană de vehicule comerciale se apropie de regulile Euro 7 și legate de emisiile de CO2, deciziile privind tehnologia de propulsie devin tot mai dificile și complexe. Vrem să livrăm o gamă largă de soluții care reduc emisiile, iar, în același timp, oferă performanța, fiabilitatea și costul total de proprietate pe care le cer clienții din industria de transport”, a declarat Jennifer Rumsey, președinte și CEO al Cummins.
Ionuț PĂDURARU
ionut.paduraru@ziuacargo.ro
Un exemplu tipic de ce SUA conduce lumea.Sunt realiști,pragmatici,se adaptează rapid cerințelor pietii,nu sunt dogmatici precum conducătorii UE care prin ideile și măsurile economice stupide au făcut că economia europeană să regreseze promovând cu orice sacrificii ideile tranzite ale unor ecologiști lipsiți de simțul realității și de rațiune!