DAF a pus la lucru noutățile gamei de construcții

Constructorul olandez DAF, deținut de către concernul PACCAR, și-a extins gama de vehicule dedicate segmentului de construcții, iar, pentru a exemplifica corect, „în practică”, a organizat un eveniment demonstrativ.

Din dorința de a crește nivelul și de a oferi soluții pentru cerințele specifice ale operatorilor din sectorul construcțiilor, DAF oferă o serie de configurații noi ale camionului, inclusiv un rigid 8×4 tridem, cu dublu-tandem și punte spate cu direcție de rulare. A fost introdusă o punte față de 10 t și o nouă axă de tracțiune, ne-viratoare, complet nouă, de 7,5 t.

  • Gama de axe extinsă:

Noua punte față de 10 tone

  • Evită suprasolicitarea cu sarcini diminuate
  • Facilitează utilizarea de macarale grele direct în spatele cabinei

o Axă de tracțiune nouă, ne-viratoare, de 7,5 t

  • Carcasa osiei ultra-rigidă, turnată sub presiune
  • Greutate redusă
  • Capacitate de încărcare statică de 26 t
  • Configurații noi pentru vehicule:

CF și XF 8×4 FAW tridem rigid cu osie de tracțiune dublă și axă viratoare

  • Tracțiune maximă pentru funcționarea on/off-road
  • încărcătura utilă brută de până la 27 t
  • Manevrabilitate excelentă

CF 10×4 rigid cu dublu-tandem și osie de tracțiune viratoare

  • Șasiu de basculare pentru utilizare intensă
  • Conversie realizată de către Estepe
  • GVW de 49 t
  • Volumul util net de aproximativ 30 t

8×2 rigid, cu două osii frontale viratoare și o axă de tracțiune directă, acum disponibilă și ca XF

  • GVW de 37 t
  • Tractor XF 8×4 FTM pentru transport agabaritic

Greutăți combinate de până la 120 t

GVW tehnic de 41 t

Pentru a obține costuri mici de operare, intervalul de înlocuire al uleiului tandemurilor este de trei ani sau 450.000 km.

Gama de construcții LF și CF

DAF va continua să ofere variante de construcție pentru LF și CF, în special pentru camioanele care sunt conduse în mod regulat off-road. Acestea dispun de o bară de protecție și o grilă special concepută, un unghi de atac de 25° și un spațiu generos de la sol de 32 (LF) sau 40 (CF) cm, pentru a se „plia” pe rularea pe un teren neuniform. În plus, toate modelele DAF Construction sunt echipate cu o placă de oțel cu grosimea de 3 mm pentru a proteja radiatorul. O treaptă specială în spatele ușii și o bară aflată pe acoperișul construcției CF face ca încărcarea să fie rapidă și ușoară.

DAF CF de construcții este disponibil ca tractor FTT 6×4 și rigide 6×4 FAT și 8×4 FAD, ambele cu tandem dublu, iar cel din urmă cu două axe față direcționate. Versiunile de construcție CF sunt echipate cu un mod special off-road al transmisiei TraXon ca standard, pentru o performanță optimă de deplasare pe un teren dificil. Schimbările angrenajului sunt extrem de rapide și sunt efectuate la viteze mari ale motorului, pentru a asigura o tracțiune maximă pe teren greu.

DAF LF de construcții este disponibil cu un șasiu de 19 t și este de la sine înțeles că oferă aceleași avantaje ca toate modelele LF: o sarcină utilă mare (datorită greutății reduse), manevrabilitate excelentă, vizibilitate excelentă (îmbunătățită de fereastra opțională de pe ușa din partea copilotului), intrare accesibilă (joasă) și o eficiență ridicată a combustibilului.

Transmisiile DAF: puternice și eficiente

Cuplu maxim la viteză redusă: printre calitățile speciale. Cuplul maxim al motoarelor PACCAR MX-11 de 10,8 l și PACCAR MX-13 de 12,9 l la motoarele DAF CF și XF (cu o putere de la 299 până la 530 CP), este livrat la turații de sub 1.000 rpm. În combinație cu cele mai noi generații de cutii de viteze automate cu 12 și 16 trepte TraXon, se oferă o performanță ridicată în toate circumstanțele. DAF oferă, de asemenea, o opțiune de cutie de viteze manuală cu 16 trepte, combinată cu motoarele PACCAR MX-11 și MX-13. DAF CF este disponibil și cu motorul PACCAR PX-7 de 6,7 l, cu o putere cuprinsă între 234 și 325 CP.

Vehiculele din seria LF sunt echipate de propulsoare cu 4 sau 6 cilindri. Avem motorul PACCAR PX-4 de 3,9 l, PACCAR PX-5 de 4,5 l și motoarele PACCAR PX-7 de 6,7 litri, cu 6 cilindri, cu o putere cuprinsă între 156 și 325 CP. Și în ceea ce privește cutiile de viteze există o paletă largă din care se poate alege: manuale, cu 5, 6, 9 sau 12 trepte, automatizate sau complet automate.

Cu ocazia evenimentului de prezentare a noii game, desfășurat în Spania, în zona Granada, la Loja, am asistat la demonstrații de manevrabilitate și alte abilități ale noii game. Sesiunile de test au avut loc atât în regim on-road, cât și off-road, într-o carieră. Este de menționat că noile axe viratoare, mai ales cele amplasate în spatele vehiculului, chiar fac diferența când este vorba de trasee virajate, crescând siguranța și ușurința cu care este parcurs traseul.

Servicii

DAF a dezvoltat servicii specifice, precum contractele de reparații și întreținere DAF MultiSupport pentru vehiculele de construcții. O nouă opțiune este pachetul avansat Uptime. Operatorii care optează pentru acest pachet îmbunătățit beneficiază de o reducere de până la 5% (din contractul total MultiSupport, pe vehiculul specific). Vehiculele cu pachetul Uptime au disponibilitate garantată. Aceasta înseamnă că un camion care se confruntă cu probleme tehnice va reveni pe drum în termen de opt ore sau, în caz contrar, va fi oferită o compensație financiară de 300 de euro pe zi (pentru fiecare zi pentru care camionul nu va fi disponibil).

Richard Zink, director de marketing și vânzări și membru al Consiliului de administrație al DAF Trucks: „2018 a fost un an istoric pentru DAF. Am încheiat anul ca fiind cel de-al doilea mare brand de camioane din Europa cu o cotă de piață de 16,6%, în clasa grea. Am fost lider de piață în nu mai puțin de șapte țări, am produs un număr record de 67.000 de camioane și am fost din nou cea mai importată marcă în Germania – cea mai mare piață de camioane din Europa.”

Alexandru STOIAN

GRANADA, Spania

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.