HOLLEMAN ROMÂNIA: Profesioniști în transport agabaritic intern și internațional

Pe o piață a transportului agabaritic accentuat sezonieră, în care volumul de marfă specială este mai mic decât capacitatea de transport, experiența își spune cuvântul. Chiar și atunci când presiunea reduce tarifele în domeniu și prețul este pus pe primul loc, în cazul proiectelor speciale de transport, furnizorul trebuie ales cu atenție. Altfel…

Despre o piață cu adevărat specială am stat de vorbă cu George Niță, Managing Director Holleman Romania. „Piața transporturilor agabaritice și grele a evoluat normal, în ultimul an, fără mari surprize. Am constatat, ca și în anii trecuți, că nu există suficientă marfă specială pentru capacitatea de transport agabaritic și greu din România, pentru numărul de trailere din toate flotele românești”, a apreciat el, precizând că această stare de fapt a dus la o scădere a prețurilor în domeniu, ceea ce nu este benefic pentru transportatori. „Mai este un aspect foarte interesant: transporturile agabaritice și grele sunt accentuat sezoniere și un transportator din acest domeniu este nevoit să reziste în perioadele în care nu se găsește marfă, ceea ce nu este foarte simplu, deoarece cheltuielile generale ale firmei, ratele, amortizarea și salariile nu știu despre sezonalitate”, a adăugat Managing Directorul Holleman Romania.

În ciuda acestei stări de fapt, 2018 s-a încheiat bine pentru compania specializată în transport agabaritic, fiind înregistrat un progres față de 2017, la care a contribuit, în special, activitatea derulată în ultima parte a anului, când au putut fi atinse cifrele bugetate și dorite.

Ce înseamnă un proiect complex? 

„Noțiunea de proiect este oarecum diferită. Un proiect poate însemna transportul unor utilaje pentru o autostradă, de la un port sau din alte locații interne sau externe până în respectivul șantier ori poate însemna transportul combinat (rutier și fluvial sau maritim), door-to-door, a unui utilaj cu caracteristici speciale”, ne-a explicat George Niță, arătând că, în general, este vorba despre a avea cunoștințe în domeniu, legături bune cu operatorii portuari, echipamente corespunzătoare, capabile să transporte cât mai ieftin pentru client acele mărfuri speciale și, bineînțeles, resurse financiare care să susțină pregătirile și execuția transportului. Dar, mai ales, trebuie să dispui de echipa care să coordoneze un astfel de proiect de transport agabaritic. Durata pregătirii depinde de complexitatea proiectului, dar poate dura de la câteva săptămâni, la câteva luni și câteodată… peste un an. Pregătirea presupune studii de traseu, planuri de execuție, inclusiv de sănătate și securitate în muncă, precum și sincronizarea tuturor actorilor care pot participa: operatori portuari sau firme de manipulări cu macarale ori cu portaluri hidraulice, firme care demontează obstacole din calea transporturilor, firme de însoțire, firme care permit trecerea la nivel cu căile ferate electrificate, poliția etc.

Cum arată provocările?

Potrivit managing directorului Holleman Romania, provocările în proiectele de transport agabaritic provin din necesitatea de a avea cunoștințele tehnice și operative necesare, la care se adaugă echipamentul adecvat. „Administratorii drumurilor cer ca distribuția pe axe să fie cât mai mică și acest lucru se reflectă și în costurile proiectului. Alte provocări vin din caracteristicile rutei, care poate să permită sau nu trecerea cu dimensiuni sau greutăți deosebite. Câteodată este necesar să se facă lucrări suplimentare, de lărgire a unor curbe sau demolare a unor obstacole în interiorul curbelor etc.”

Ce înseamnă experiența în transport agabaritic? 

În primul rând, mulți ani de muncă în domeniu, de rezolvare a celor mai neașteptate situații. Apoi, înseamnă să știi să înțelegi documentația corespunzătoare, să înțelegi desene tehnice și ce înseamnă cu adevărat un proiect de transport agabaritic. „Dacă anumite chestiuni legate de permisiunile autorităților cu privire la execuție nu se cunosc, transportul se poate bloca, mai ales la trecerea prin alte țări, dar și la noi. Experiența înseamnă să știi să operezi cu echipamente specifice nouă, transportatorilor de mărfuri grele și agabaritice, astfel încât să nu provoci accidente din cauza necunoașterii sau greșitei operări. Înseamnă toate acestea la un loc”, a explicat George Niță.

Dar prețul corect pentru un proiect de transport agabaritic?

„Prețul corect ar trebui să acopere efortul pentru cele enumerate mai sus, orele atribuite pregătirii și realizării, cuantumul resurselor introduse într-un proiect”, a concluzionat managing directorul Holleman Romania… însă trebuie, bineînțeles, convins și clientul în legătură cu toate acestea.

Pentru mai multe informații privind transportul agabaritic puteți accesa site-ul www.holleman.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.