Potrivit statisticilor ACEA, înmatriculările de camioane electrice din UE au scăzut cu 4,6% în 2024, dar, totuși, mai puțin decât media pieței, de 6,3%.
În acest context, cota de piață a camioanelor electrice a rămas stabilă, la 2,3% din total. Rezultatele din diferitele piețe au fost foarte contrastante, mergând de la creșteri mari în Germania (+57,4%), Italia (+115,2%) și Suedia (+59,6%) până la scăderi semnificative în Franța (-57,4%) și Țările de Jos (-42,3%).
Tot în 2024, vânzările de camioane diesel au scăzut cu 6,2%. Modelele diesel păstrează însă o cotă de piață de 95,1% din totalul înmatriculărilor de camioane noi din UE.
Și în segmentul de vehicule comerciale ușoare, vânzările de modele electrice s-au redus cu 9,1%, cota de piață scăzând de la 7,2% (2023) la 6,1% (2024). În schimb, înmatriculările de van-uri diesel au crescut cu 10%: cota lor de piață s-a extins cu 1,7 pp, până la 84,5% din total.
În schimb, în segmentul de autobuze, înmatriculările de modele electrice au crescut cu 26,8% în 2024, iar cota de piață s-a mărit de la 15,9% la 18,5%. Vânzările de autobuze hibrid-electrice au scăzut cu 16,1% (cotă de piață de 9,8%), iar cele de autobuze diesel au crescut cu 11,1% (cotă de piață de 63,1%).
Ionuț PĂDURARU
ionut.paduraru@ziuacargo.ro