Noul depozit Mercedes-Benz

La finalul acestui an, Mercedes-Benz Romania a inaugurat un depozit de piese la Oradea. Prin aceasta investitie, de circa 3 milioane de euro, activitatea de distributie a pieselor de schimb la nivel national devine mai eficienta si, totodata, mult mai rapida.

 

Este un pas firesc pe care constructorul german il realizeaza pentru a asigura servicii after-sales la o calitate cat mai ridicata. Prin noua investitie, Mercedes- Benz Romania estimeaza ca, in luna decembrie 2009, procentul de onorare a comenzilor primite de la centrele autorizate cu piesele aflate pe stoc la depozitul din Oradea va fi de 82%. În plus, termenul de livrare va fi de o zi catre centrele autorizate din intreaga tara. Suprafata depozitului este de 4.000 mp, iar in prezent contine un stoc permanent de piese cu o valoare de vanzare de aproximativ 5.000.000 euro.

„Mercedes-Benz Romania continua sa isi consolideze pozitia pentru momentul in care vom putea vorbi din nou de cresteri in piata, iar depozitul de la Oradea reprezinta un angajament in acest sens fata de clientii si partenerii nostri“, a declarat Michael Grewe, CEO si Presedinte Mercedes-Benz Romania.

Piese si din Romania

Noul depozit central de piese originale Mercedes-Benz cuprinde circa 13.500 de repere distincte din diferite categorii, incepand de la sigurante pana la agregate (motoare si cutii de viteza). La nivelul lunii noiembrie 2008, existau 7.500 de repere, iar volumul maxim de stocare al depozitului este de aproximativ 23.000 de repere, volum pe care compania doreste sa il obtina in urmatoarele sase luni. Stabilirea locatiei pieselor reprezinta rezultatul a patru factori principali: volumul, cantitatea, greutatea si miscarea stocurilor. Pentru a stabili locatia optima a pieselor de schimb este folosit un software special, care recomanda, in functie de factorii mentionati anterior, locatii pentru fiecare piesa care nu este adusa pentru prima data in depozit. Stocul permanent de piese cuprinde piese originale pentru marcile Mercedes-Benz, Smart, Chrysler, Jeep, Dodge si Mitsubishi Fuso Canter. Acest stoc de repere include, de asemenea, si piese auto fabricate in Romania, la Cugir, in cadrul unei alte companii Daimler. Printre piesele de schimb produse la Cugir se numara roti dintate, intinzatoare de lanturi, arbori cu came si semifabricate. Dezvoltarea stocului a condus la cresterea gradului de service (procentajul de piese de schimb comandate de catre centrele autorizate ce pot fi livrate direct de pe stocul din depozitul de la Oradea). Valoarea gradului de service este estimata la 82% pentru luna decembrie 2009, comparativ cu 68,7% in decembrie 2008. Factorul de rotatie este un alt indicator specific pentru un depozit de piese, reprezentand de cate ori a fost vandut stocul mediu intr-o anumita perioada de timp. Daca in luna noiembrie a anului trecut factorul de rotatie al depozitului atingea 15,72, in aceeasi perioada a anului curent factorul de rotatie a ajuns la o valoare de 8,72. Valoarea factorului de rotatie este strans legata de gradul de service. Prin urmare, cu cat factorul de rotatie este mai mare, cu atat gradul de service este mai scazut. De asemenea, un factor de rotatie ridicat in seamna renuntarea la mentinerea in stoc a pieselor de schimb cu miscare lenta. Valoarea ideala pentru factorul de rotatie este cuprinsa intre 6 si 8, iar valoarea estimata pentru finalul anului 2009 a factorului de rotatie este de 7,5. În depozitul de la Oradea lucreaza 17 persoane.

Lant logistic optimizat

Aproximativ 1.000 de repere sunt livrate zilnic de la depozitul central din Oradea catre centrele autorizate Mercedes-Benz din tara. Astfel, s-a obtinut reducerea semnificativa a timpului de asteptare in cazul clientului final. Practic, livrarea se face intr-o zi dupa comanda efectuata de catre centrul autorizat. În cazul in care piesele solicitate nu sunt disponibile in depozitul de la Oradea, ele sunt comandate de la depozitul central Daimler din Germania, timpul de livrare crescand cu inca o zi. Zilnic, sunt receptionate 300 de repere ce nu se regasesc in depozitul de la Oradea, iar la acestea se adauga 1.500 de repere distincte receptionate saptamanal pentru completarea stocului. În plus, a fost optimizat intregul lant logistic (transportul pieselor din Germania la Oradea si, intern, de la Oradea catre centrele autorizate) si a proceselor interne in depozit. În acest mod, a fost posibila extinderea orarului de comenzi efectuate de catre centrele autorizate (comenzile pot fi plasate acum pana la ora 17:00 si, pentru cazurile de urgenta, pana la ora 19:00), iar piesele ajung la centrele autorizate inainte de ora 10:00 in ziua urmatoare. Noul sistem logistic a antrenat o scadere a costurilor cu aproximativ 10%. Reteaua Mercedes-Benz in Romania este formata din 29 de centre autorizate.

 

Michael Grewe, CEO si Presedinte Mercedes-Benz Romania:

„Începutul anului va fi unul dificil. În 2010, vor aparea primele semne de revenire, dar cand si cat vor tine nimeni nu poate spune. Planurile noastre pentru 2010 iau in considerare un volum al vanzarilor asemanator cu cel din 2009. Provocarea pentru anul viitor va fi aceea de a nu mai practica preturile mici din acest an.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.