Noul Eurocargo – evoluție pe toate liniile

Mai elegant, mai ecologic, mai sigur, mai confortabil, mai manevrabil – noul Eurocargo punctează la toate capitolele.

Sub sloganul „Camionul pe care orașul îl iubește“, Iveco a lansat noul Eurocargo, finalizând astfel evoluția întregii game de autovehicule, ce cuprinde și modelele Stralis și Daily. Produs la fabrica din Brescia, noul autovehicul marchează împlinirea a 40 de ani de Iveco.

Reduceri importante ale consumului

La doi ani de la lansarea versiunii EURO VI, constructorul italian propune noi îmbunătățiri pentru modelul Eurocargo, menite să asigure o reducere a consumului de carburant, precum și manevrabilitate și versatilitate necesare operațiunilor urbane de transport.

Misiunea de a proiecta un autovehicul mai bun nu a fost ușoară în condițiile în care modelul anterior și-a dovedit din plin calitățile, fiind utilizat de jumătate de milion de clienți în Europa, Africa, Orientul Mijlociu, Australia și America Latină.

Noul Eurocargo este singurul camion EURO VI din gama medie ce utilizează un singur sistem pentru a respecta normele de protecție a mediului. HI-SCR cu filtru de particule diesel pasiv (DPF) nu aduce modificări procesului de combustie, ce funcționează cu ajutorul aerului curat, fără a recurge la recircularea gazelor arse.

Vehiculele din gama medie sunt utilizate în principal pentru activități de distribuție urbană și servicii municipale, iar Iveco a conceput noul Eurocargo pentru performanțe îmbunătățite și consum mai mic de carburant.

Opt motoare sunt disponibile pentru noul model. Două Iveco Tector 5, cu patru cilindri, dezvoltând 160 și 190 CP sunt optimizate pentru condiții de transport în interiorul orașelor. În plus, datorită dezvoltării unui nou turbocompresor, cuplul a crescut la viteze ale motorului de sub 1.200 rpm și astfel vehiculul răspunde mai rapid la accelerări și plecări de pe loc, acest aspect asigurând o reducere a consumului de carburant cu 8%. Totodată, sistemul EcoSwitch, precum și funcția EcoRoll optimizează utilizarea transmisiei și reduce consumul pe cursele extraurbane.

Siguranța a fost, la rândul ei, îmbunătățită. Pe lângă volanul cu funcții încorporate și airbag, noul Eurocargo poate fi comandat cu numeroase sisteme de asistență precum sistemul de avertizare la părăsirea accidentală a benzii (LDWS), sistemul avansat pentru frânarea de urgență (AEBS) și Adaptive Cruise Control (ACC).

Luminile de zi sunt LED în dotarea standard, opțional putând fi comandate faruri cu Xenon. Designul este complet nou, reflectând stilul lansat de noul Daily.

Iveco a lucrat atât la reducerea consumul de motorină pentru motoarele diesel, cât și la oferirea de soluții alternative de carburanți precum gazul natural comprimat (CNG) și gazul natural lichefiat (LNG).

De altfel, Iveco are în utilizare la nivel european 5.500 de autobuze și 8.500 de vanuri și camioane ce utilizează gazul pe post de carburant.

Noile sisteme telematice fac posibilă interacțiunea noului Eurocargo cu sisteme de management al flotelor și control al traficului, contribuind, totodată, la reducerea TCO (Total Cost of Ownership).

Confort și conectivitate

La interior, cabina oferă mult spațiu și libertate de mișcare. Trecerea de pe scaunul șoferului pe cel al pasagerului se realizează cu ușurință datorită consolei plate și compacte, de asemenea tunelul motorului având dimensiuni scăzute.

Volanul are un design complet nou și au apărut noi butoane pentru controlul aerului condiționat, lumini și transmisia automată.

Bordul a fost conceput în ideea acoperirii nevoii de conectivitate. Astfel, zona din centrul parbrizului, aflată lângă camera pentru LDWS, poate fi utilizată pentru montarea unui smartphone. De asemenea, există porturi USB pentru încărcarea dispozitivelor. La cerere, poate fi montat și un ecran detașabil pentru sistemul telematic.

Practic, întregul design interior a fost gândit pentru funcționalitate, aspect ce se regăsește în amplasarea și forma comenzilor, funcțiile ce pot fi controlate de pe volan, precum radioul și telefonul, spațiile de depozitare ce acoperă o gamă largă de posibile nevoi (sticle, priză de 12 V, documente etc).

Scaunele sunt, de asemenea, un element ce a fost îmbunătățit. Pentru noul Eurocargo a apărut un nou tip de scaun pentru șofer – „high-comfort“ – pneumatic, spătar complet ajustabil, centură de siguranță reglabilă pe înălțime, încălzire și ventilație.

Există mai multe tipuri de cabine, scurte, lungi sau duble, astfel putând fi acoperite potențialele nevoi ale clienților, în funcție de modul de utilizare a vehiculului.

Sistem telematic

Eurocargo a fost echipat cu un sistem avansat telematic, având ca scop controlul integrat al tuturor operațiunilor. Informațiile sunt colectate și analizate automat, managerul de flotă putând accesa un portal în care sunt oferite numeroase detalii precum utilizarea vehiculului și stilul de conducere al șoferului, totodată putând fi planificat fluxul de muncă și activitățile individuale.

Fiecare aspect este evaluat prin indicatori de performanță, esențiali pentru reducerea costurilor și creșterea eficienței.

Având în vedere că șoferul are o contribuție majoră pentru eficiența operațiunilor de transport, cabina Eurocargo a devenit un centru multifuncțional, dotat cu toate elementele necesare pentru a păstra vehiculul și șoferul permanent conectați.

Noul Eurocargo oferă preconfigurare pentru conectarea dispozitivelor personale smart, majoritatea telefoanelor, tabletelor și sistemelor de navigație fiind compatibile.

Din punct de vedere profesional, noul sistem telematic este modular și poate fi setat la diferite nivele. Opțional, vehiculul poate fi dotat cu Iveco UTP Telematics Box, ce asigură colectarea datelor de la distanță și oferirea de rapoarte.

Pentru o și mai bună productivitate, clienții pot instala la bord un display, Iveco DriverLinc, ce asigură un flux structurat de informații între șofer și birou. De asemenea, acest dispozitiv reprezintă un instrument pentru reducerea consumului de carburant prin „driver coach“, ce asigură suport șoferilor pentru îmbunătățirea performanțelor în timp real.

Soluția Iveco, fără recircularea gazelor de eșapament (EGR), asigură reducerea consumului de carburant și creșterea vieții filtrului de particule (DPF).

Toate modelele Eurocargo echipate cu motoare Iveco Tector 5 și Tector 7 EURO VI nu au EGR, utilizând doar sistemul HI-SCR.

Motoare EURO VI         Nr. cilindri         Cilindree         Putere         Cuplu Maxim

Iveco Tector 5         4 în linie         4,5 l         160 CP la 2.200 rpm         680 Nm la 1.100 – 1.600 rpm

Iveco Tector 5         4 în linie         4,5 l         190 CP la 2.200 rpm         700 Nm la 1.100 – 1.600 rpm

Iveco Tector 5         4 în linie         4,5 l         210 CP la 2.500 rpm         750 Nm la 1.400 – 1.800 rpm

Iveco Tector 7         6 în linie         6,7 l         220 CP la 2.500 rpm         800 Nm la 1.250 – 1.900 rpm

Iveco Tector 7         6 în linie         6,7 l         250 CP la 2.500 rpm         850 Nm la 1.250 – 2.050 rpm

Iveco Tector 7         6 în linie         6,7 l         280 CP la 2.500 rpm         1.000 Nm la 1.250 – 1.950 rpm

Iveco Tector 7         6 în linie         6,7 l         320 CP la 2.500 rpm         1.100 Nm la 1.250 – 1.900 rpm

Noul Eurocargo va fi livrat și în varianta „super-eco“, cu motor Tector de 6 litri și 210 CP, ce utilizează gazul natural comprimat (CNG).

Fabrica din Brescia este „casa“ modelului Eurocargo

Această fabrică a fost aleasă în 1991 pentru a porni producția Eurocargo, fiind complet modernizată în 2008.

La ora actuală, la fabrica din Brescia, lucrează 2.100 de angajați, capacitatea de producție fiind de 140 de unități pe zi.

Din 2007 a fost introdus un standard mondial pentru fabrici (World Class Manufacturing – WCM), care este un sistem integrat de producție adoptat în aproape toate fabricile CNH Industrial din lume. Este o metodologie ce țintește crearea unui proces fără erori, eliminarea punctelor slabe, ineficienței, deșeurilor și accidentelor (numărul accidentelor a scăzut cu 90% după implementare WCM).

Fabrica din Brescia a obținut recent certificarea „Silver Level“ în cadrul WCM, fiind astfel una dintre cele zece fabrici ce dețin acest nivel, din totalul de 59 deținute de CNH Industrial în toată lumea.

Radu BORCESCU

Brescia, Italia

radu.borcescu@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.