Noul Ford Transit în avanpremieră

Cu doar câteva săptămâni înainte de începerea producţiei de masă, am făcut cunoştinţă cu cel mai proaspăt model Ford Transit, acesta având menirea să ducă mai departe tradiţia şi să-şi depăşească predecesorii.

 

Ford se află la începutul unui proces de înnoire, ce va dura 24 de luni, şi care, la final, ne va aduce o gamă complet nouă de vehicule comerciale, pregătite să facă faţă oricăror provocări. Acest nou model a fost conceput pentru a asigura clienţilor săi cel mai bun consum din clasă, prin intermediul unei game extinse de modele Transit ECOnetic, şi oferă, pentru întreaga gamă, costuri de reparaţie şi întreţinere semnificativ reduse, o durabilitate ridicată, un volum de încărcare mărit şi caracteristici inteligente ale spaţiilor de încărcare. Noul Transit se bazează pe o platformă globală de ultimă generaţie şi înlocuieşte modele mai grele din gama de vehicule comerciale Ford, alăturându-se noului model de succes Transit Custom în gama dedicată pieţei europene.

Motorizări

Conform datelor oficiale, modelul Transit ECOnetic oferă cele mai bune emisii CO2 din clasă, de la 169 g/km (cu limitator de viteză fix la 100 km/h), echivalent cu un consum mixt de 6,4 l/100 km. În comparaţie cu versiunea ECOnetic a precedentei generaţii de Transit, consumul de combustibil a fost redus cu încă 6 procente. Echipat cu un motor diesel Duratorq TDCi de 2,2 litri şi 125 CP, calibrat într-un mod unic şi echipat cu Auto-Start-Stop şi cu inovativa funcţie a Ford Acceleration Control, gama Transit ECOnetic se extinde acum la şase modele diferite de vanuri cu o masă de până la 3,5 tone. Grupul motopropulsor standard al Transit include un motor diesel Duratorq de 2,2 litri cu trei variante de putere (100, 125 şi 155 CP) şi o transmisie manuală cu 6 trepte. Clienţii pot opta, de asemenea, pentru motoarele HDT6 de 125 şi 155 CP, care îndeplinesc standardele de emisii Euro HDT VI. Disponibil în versiunile cu tracţiune faţă, spate şi integrală, noul Transit oferă perioade de service extinse de 2 ani/50.000 km, iar timpul necesar mentenanţei planificate la peste 150.000 km s-a redus de la 5,4 la 4,2 ore faţă de generaţia veche.

Capacitate de transport crescută

Capacitatea de transport a fost mărită cu 11% faţă de vechiul model, făcându-şi apariţia şi o serie de funcţii inovative ale spaţiilor de încărcare pentru un transport mai uşor şi mai sigur. Designul exterior modern şi practic al vanului ascunde o zonă de încărcare în care pot încăpea ţevi sau scânduri şi care are pereţi laterali mai verticali şi uşi laterale mai practice şi mai mari. Uşile laterale dispun acum de o deschidere de 1.300 mm, cea mai mare din clasa sa, pentru facilitarea încărcării şi descărcării cu ajutorul motostivuitoarelor. Faţă de vechiul Transit, volumul de încărcare a crescut cu aproximativ 10%. În versiunea Jumbo, pot încăpea 15,1 mc de mărfuri în spatele peretelui despărţitor. Vanurile sunt disponibile în trei lungimi şi două înălţimi ale plafonului cu opţiuni de până la 4,7 tone.

Confort superior

Cabina este semnificativ mai spaţioasă decât la vechiul model, cu spaţiu pentru umeri şi deasupra capului şi vizibilitate îmbunătăţite, precum şi cu o poziţie de condus mai confortabilă, cu coloană de direcţie ajustabilă complet în profunzime şi pe verticală. Planşa de bord este complet nouă şi încorporează o serie de soluţii de depozitare inteligente, printre care un raft deasupra capului pe întreaga lăţime a cabinei şi un compartiment mare ascuns sub scaunul dublu pentru pasageri.

La volan

Am testat noul Transit pe străzile Barcelonei, cu o încărcătură de 450 kg, pentru a ne putea face o părere cât mai exactă despre comportamentul maşinii la drum. Vorbim despre un van echipat cu motorul de 155 CP, tracţiune faţă, dotat cu sistem Start-Stop, ce avea doar 3.500 km la bord. La nivel de confort, „schimbarea la faţă“ este evidentă, noul Transit având un design plăcut, iar calitatea materialelor a crescut simţitor. Postul de conducere conferă un nivel bun de confort, dar accesarea comenzilor necesită o uşoară adaptare în cazul în care nu eşti familiarizat cu familia Ford. Volanul este plăcut la atingere, iar designul acestuia în complementaritate cu precizia cutiei manuale construite de Ford ne duce cu gândul la un turism cu valenţe sportive. Stabilitatea şi frânarea sunt mai mult decât satisfăcătoare, iar sistemele de siguranţă intervin prompt ori de câte ori este cazul. Cei 155 CP şi 385 Nm fac din noul Transit un vehicul „de cursă lungă“ (fără a intra în conflict cu sarcinile sale de „distribuţie“), care oferă reprize satisfăcătoare pentru o utilitară. Consumul înregistrat pe parcursul testului nostru a fost de 10,5 l/100 km, ceva mai mare decât 7,3-ul oficial, dar stilul de mers pe durata testului probabil că a diferit puţin de cel al unui şofer profesionist care „ţine cu casa“.

În România

 

Precomenzile pentru noul Transit au început din 1 noiembrie 2013, aşa că nu va mai dura mult până când îl vom vedea la treabă în activităţile de zi cu zi. Ford oferă un pachet de 2 revizii/5 ani/100.000 km la 372 euro cu TVA, ce include filtru ulei, filtru combustibil, filtru aer, ulei motor, înlocuirea lichidului de frână, verificarea sistemului de aer condiţionat, verificarea caroseriei şi a vopselei, precum şi manopera aferentă acestor operaţiuni. Preţul este unic în toată reţeaua de dealeri Ford din România şi rămâne acelaşi pe toată durata contractului.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

Barcelona, Spania

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.