O echipa de invingatori: Albacete si MAN

Sezonul competitional 2009 al Campionatului European FIA de Truck Racing a debutat la Assen, Olanda, in perioada 8-10 mai. Spaniolul Antonio Albacete, concurand pentru echipa CEPSA, pe un camion MAN, a castigat majoritatea curselor in cele doua zile de competitie, marcand un inceput de sezon fabulos, in efortul clar de a recastiga titlul european, pe care in 2007 si 2008 si l-au adjudecat pilotii de la Buggyra Freightliner, Markus Bösiger si David Vrsecky.

Programul de la Assen a fost foarte incarcat, un adevarat weekend de festival al curselor. În afara de truck racing, au avut loc curse in ADAC Masters si Formula ADAC, cu ceva „monstri“ aliniati la start, printre care Aston Martin, Lamborghini, Ferrari, Ford GT, Porsche etc, cu peste 500 CP, precum si monoposturi de 570 kg cu tot cu pilot. În Truck Racing, au fost inregistrati 21 de piloti, dintre care numai 19 au anuntat participarea la Assen. De asemenea, la etapa olandeza au participat doi piloti locali, inregistrati in sistem „race-by-race“ (de la cursa la cursa) pe camioane Scania. Noutatea tehnica pentru sezonul 2009 de Truck Racing a fost introducerea ca obligatorii pe axa fata de anvelope noi, furnizate numai de Goodyear. Anul trecut, multi piloti au avut serios de furca din cauza anvelopelor fata, motiv pentru care Goodyear a dezvoltat, intre timp, un nou tip de pneu, mai durabil, dar care face cursa o idee mai lenta. Echipele care mai aveau pneuri de anul trecut au trebuit sa le schimbe. Din punctul de vedere al regulamentului, au fost introduse doua curse (de cate 45 km), cu ceremonie de premiere dupa fiecare in parte si numai cu jumatate din puncte de castigat in a doua cursa. Aceiasi piloti care se tot afirma de cativa ani au fost vedete si la Assen: David Vrsecky, Markus Bösiger, ambii de la Buggyra, si Antonio Albacete si Jochen Hahn pe MAN. În calificari, a castigat Albacete, urmat de Vrsecky, Bösiger si Hahn.

În frunte de la inceput pana la sfarsit

În prima cursa de cupa, imediat dupa start, Chris Levett (MAN) a intrat in Jochen Hahn, care a trebuit sa abandoneze, cu turbo-incarcatorul avariat. Albacete a condus de la inceput pana la sfarsit, urmat din nou de Vrsecky si Bösiger. Acesta din urma a fost penalizat cu 10 secunde pentru depasirea vitezei maxime admise, de 160 km/h. Pentru a doua cursa de cupa, a fost aplicata o a doua serie de noi reguli, cu primele 8 camioane in ordine inversa, astfel incat castigatorul primei curse pleaca de pe pozitia a opta, in timp ce numarul 8 este in pole position, in cadrul unui start rulant. De data aceasta, a fost randul lui Vrsecky sa castige, dar, numai cu jumatate de puncte puse in joc, nu a reusit sa il ajunga din urma pe spaniol ca punctaj. Duminica, dupa ce Albacete si-a adjudecat calificarile cu usurinta, a castigat, de asemenea, si prima cursa de cupa, urmat de Markus Bösiger, in timp ce Vrsecky a trebuit sa abandoneze, din cauza exploziei unuia dintre pneurile spate, la viteza de 160 km/h. În a doua cursa de cupa de duminica, 10 mai, cu inversiunea de rigoare a primelor opt locuri, Jochen Hahn a reusit sa isi adjudece primul loc, urmat de Albacete si Bösiger, cu Vrsecky in mare forma. Desi a pornit de pe ultimul loc, cehul a reusit sa depaseasca 16 camioane si sa termine cursa pe locul cinci.

– Clasamente dupa prima etapa – Assen, Olanda (9-10 mai 2009)

Clasament piloti

1. Antonio Albacete – 58 puncte

2. Markus Bosiger – 39 puncte

3. David Vrsecky – 31 puncte

Clasament echipe

1. Buggyra Int. Racing System – 86 puncte

2. Frankie Truck Racing Team – 65 puncte

3. Team Hahn Oxxo Racing – 56 puncte

– Calendar Campionat European de Truck Racing 2009

09 – 10.05.2009 Assen (Olanda)

23 – 24.05.2009 Misano (Italia)

06 – 07.06.2009 Albacete (Spania)

20 – 21.06.2009 Nogaro (Franta)

04 – 05.07.2009 Barcelona (Spania)

24 – 26.07.2009 Nürburgring (Germania)

29 – 30.08.2009 Most (Cehia)

12 – 13.09.2009 Zolder (Belgia)

19 – 20.09.2009 Le Mans (Franta)

03 – 04.10.2009 Jarama (Spania)

Raluca MIHAILESCU

Assen, Olanda

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.