Omul care struneste 1.100 cai putere

Interviu cu Antonio Albacete, pilot al echipei CEPSA (MAN), campion european de truck racing in 2005 si 2006

Cum a inceput cariera dvs in racing?

Am inceput in 1979, in karting, apoi am concurat in diferite Formule. Am castigat de trei ori campionatul spaniol de Formula 4, am concurat in Formula Renault si, de asemenea, in Anglia in Formula 2000. Apoi, nu am mai avut buget sa continui, asa ca m-am intors in Spania si am concurat pe „touring cars“ pentru cativa ani, unde am castigat de trei ori campionatul national in Clasa II. În 1997, CEPSA mi-a propus sa concurez in cursele de camioane. Am castigat de doua ori Campionatul European, in 2005 si 2006. Acum, in noul sezon, 2009, provocarea noastra este sa ne adjudecam din nou titlul european. Suntem foarte multumiti de inceputul acestui sezon si vom vedea cum va merge pe viitor.

Care e diferenta de putere dintre un camion standard si unul de curse? 

Camioanele de curse au foarte multe modificari fata de modelele standard. Cel mai puternic motor pe un camion standard are aproximativ 600 CP, iar motoarele de pe modelele de curse dezvolta aproape 1.100 CP, la o masa proprie de 5,5 t. Astfel, camioanele au o acceleratie foarte rapida, sunt sensibile si nervoase. Asta este una dintre provocari atunci cand conduci un astfel de vehicul. Trebuie sa fii foarte atent pentru a tine in frau acceleratia, pentru ca poti oricand sa te rasucesti cu totul.

Cat va antrenati pentru cursa?

Regulamentul FIA nu ne permite sa facem teste sau antrenamente cu 15 zile inainte de cursa pe un anumit circuit. Este destul de costisitor sa mergem la fiecare circuit in parte pentru teste. În mod normal, atunci cand avem camionul pregatit, facem teste 3-4 zile inainte de inceperea sezonului. Apoi, cursele in timpul sezonului sunt destul de apropiate una de cealalta, asa ca nu avem timp pentru prea multe antrenamente. În mod normal, incercam sa facem doua-trei sesiuni de testare in timpul sezonului. De asemenea, nici bugetul nu ne permite sa facem atatea cat ne-am dori. Anul trecut, la terminarea sezonului, am vrut sa testam anumite elemente pentru acest an, dar in mod normal, cand se incheie concursul, nu se mai fac probe. Nu avem simulatoare pentru antrenamente ca la F1.

Ce faceti in extrasezon?

Dupa incheierea sezonului competitional, ma antrenez in karting si particip la curse „touring cars“. De asemenea, petrec mai mult timp cu familia. Sunt casatorit si am doi copii, un baiat de 10 ani si o fata de 5 ani. Locuim in apropere de Madrid. De cand ma stiu, am fost pasionat de masini si de curse. Am mostenit „microbul“ de la tata, care a fost, de asemenea, pilot de „touring cars“, castigand campionatul spaniol o data. În plus, a si construit masini de curse. Pot sa spun ca pasiunea pentru masini este cel mai mare hobby al meu, dar si cariera pe care mi-am ales-o pentru toata viata.

Raluca MIHAILESCU

Assen, Olanda

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.