RENAULT TRUCKS OPTIFUEL CHALLENGE 2019, FINALA INTERNAȚIONALĂ: Slovacia duce premiul acasă

Pe 16 octombrie, în Lyon Saint-Priest, 25 de șoferi din tot atâtea țări s-au înfruntat pentru titlul de cel mai economic șofer, în cadrul finalei internaționale a competiției Optifuel Challenge, organizată de către Renault Trucks. Șoferul (și patronul) slovac Frantisek Oravec a urcat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, urmat de către polonezul Piotr Krahel, de la compania Concept Cargo Logistics și de către șoferul francez Pascal Bosser, de la Transports Rollin. Reprezentantul țării noastre, Costin Anghelescu, de la Costi Trans, s-a clasat pe locul al patrulea, la numai 3 puncte din 100 de câștigător.

Frantisek Oravec, șofer și manager al companiei de familie Frantisek Oravec, a plecat acasă cu un camion Renault Trucks T High 480 ediție specială Optifuel Challenge 2019 (pentru companie) și cu un voucher în valoare de 6.000 de euro, pe care îl poate folosi în orice magazin Renault Trucks dorește. A primit un voucher în valoare de 3.000 de euro, iar Pascal Bosser – un voucher de 1.500 de euro. De asemenea, au fost acordate suplimentar un premiu pentru „distracție”, șoferului bulgar Plamen Ivanov, reprezentant al companiei Sunny Co Ltd, și unul pentru „fair play”, care i-a revenit algerianului Nabil Bedreddine, de la compania TerrenoTrans.

Teoria ca teoria, dar practica…

Optifuel Challenge, competiție focalizată în exclusivitate pe conducere rațională, creată în 2012 și aflată, anul acesta, la a cincea ediție ilustrează perfect abordarea globală Renault Trucks a ansamblului vehicul-șofer-servicii, pentru a reduce în mod sustenabil consumul de combustibil, încă de la primul kilometru.

Finala de la Lyon a fost organizată în două secțiuni: un chestionar teoretic de natură să evalueze cunoștințele șoferilor în domeniul condusului economic (deținând o proporție de 10% din scorul final) și o probă practică.

Aceasta s-a desfășurat la volanul unui Renault Trucks T High Maxispace, echipat cu un motor Euro 6 Step D de 13 l, capabil să dezvolte o putere maximă de 480 CP, având un raport al punților de 2.31.

Proba teoretică, sub formă de chestionar

Cu o masă totală de 39,5 t, fiecare dintre cele 7 camioane de competiție a tractat câte o semiremorcă încărcată cu 24,5 t. Camioanele au fost atent calibrate, pentru a oferi condiții echitabile de concurs tuturor participanților.

Câștigător a fost desemnat cel care a reușit să consume cel mai puțin fără a sacrifica, însă, viteza comercială. După cum spuneau reprezentanții Renault Trucks, viteza medie ridicată reprezintă, de fapt, cheia succesului, până la momentul de față niciunul dintre cei care au obținut doar cel mai mic consum nu ieșit câștigător.

Tragerea la sorți a ordinii intrării în concurs

Pe parcursul competiției, fiecare șofer a fost asistat de către un reprezentant al companiei sale și de către un membru al rețelei locale Renault Trucks. Echipa sa a fost capabilă să îi urmărească evoluția în timp real, utilizând sistemul de management al flotelor Optifleet.

Tot pentru a asigura egalitate de șanse între competitori, ordinea de intrare în concurs a fost stabilită prin tragere la sorți, iar plecările au fost decalate. Fiecare grup de șoferi a fost însoțit de un vehicul suplimentar, pentru a lua în considerare traficul și alți factori care ar putea afecta condițiile de conducere.

Gata de start!

Parcursul a totalizat 40 km, dintre care aproximativ 27 au contat efectiv în cadrul competiției, cuprinzând secțiuni de autostradă, traversări de poduri, secțiuni de drum național, rampe, pante și giratorii.

Testare obligatorie cu alcoolmetrul

Finaliștii Optifuel Challenge 2019, Lyon

Algeria: Nabil Bedreddine;

TerrenoTrans – Belgia: Gérald Sundermann;

Coca Cola European Partners Belgium – Bulgaria: Plamen Ivanov;

Sunny Co Ltd. – Chile: Miguel Vargas;

Transportes Berrios – Republica Cehă: David Suchánek;

Josef Lux-Eurotrans – Estonia: Kalle Puhm;

Velirek Oü – Franța: Pascal Bosser;

Transports Rollin – Ungaria: János Szabados;

Moltrans – Israel: Shlomo Bezerano;

Bezerano Transport – Italia: Daniele Lucertini;

Autotrasporti Lucertini SRL – Letonia: Andrejs Šēfers;

IFT, SIA – Lituania: Erikas Sadauskas;

MS Transport, UAB – Luxemburg: Mickael Schmitt;

Di Edigio – Maroc: Atman Kardach; Socamtra – Polonia: Piotr Krahel;

Concept Cargo Logistics – Portugalia: Carlos Papeleira;

Ribercer – România: Costin Anghelescu;

Costi Trans – Serbia & Muntenegru: Dragan Radenković;

Transport Mršević – Slovacia: Frantisek Oravec;

František Oravec – Spania: Raúl Álvarez Taboada;

Galicia Direct – Elveția: Reto Winterberger;

Wüthrich Transporte GmbH – Tunisia: Adel Nefzi;

Transpool – Turcia: Omer Yaman;

Aktur Logistic – Ucraina: Yevhen Zhuravlov;

Zhuravlov PE – Marea Britanie: Gary Masterman;

Earl Transport ltd.

Campionul nostru, evoluție excelentă

Putem spune că reprezentantul țării noastre, Costin Anghelescu, de la compania Costi Trans, are, deja, experiență în astfel de competiții, fiind la a cincea participare într-un concurs destinat șoferilor și reeditând, anul acesta, performanțele obținute în urmă cu patru ani, în finala internațională Optifuel Challenge desfășurată la Lisabona, unde s-a clasat tot pe locul al patrulea.

Costin Anghelescu, campionul României

Campionul nostru național a fost desemnat în urma a unei competiții care a reunit, pe parcursul a 8 etape de calificare, în diferite orașe ale țării, și a 40 de zile de concurs, 225 de șoferi din 165 de companii, și a unei finale foarte strânse, la care au participat 21 de concurenți.

Pentru a pregăti finala de la Lyon, Costin Anghelescu a beneficiat, ulterior, de sesiuni de pregătire cu trainerul Renault Trucks, Gheorghe Dragnea, care i-a oferit tot suportul său și în cadrul competiției internaționale. Costin s-a antrenat pe un camion destul de similar cu cel pe care a concurat și la Lyon, singura diferență importantă fiind raportul axelor.

Distanța totală parcursă în cadrul competiției a fost de 27,5 km. Costin a obținut un consum mediu de 32,6 l/100 km, a rulat cu o viteză medie de 56,6 km/h, a atins pedala de frână de 40 de ori la 100 km și a obținut un procent de rulare liberă de 26,5%. Reprezentantul țării noastre a obținut un rezultat excelent la consumul în zona economică de turații, și anume de 98%. Campionul nostru a acumulat un scor de 86,4 puncte din 100, așa cum am menționat, situându-se la numai 3 puncte diferență de lider.

Deși puțin dezamăgit de faptul că nu a urcat pe podium, Costin Anghelescu este mulțumit de performanțele obținute, mai ales în contextul în care consideră că traseul a fost unul dificil. „A trebuit să parcurgem foarte multe giratorii, curbe foarte strânse, rampe… La un singur giratoriu a trebuit să opresc, am redus viteza la câteva și prin restul am trecut cu o viteză de 40-50 km/h. Sunt mândru că nu am avut nicio penalizare și am obținut un consum în zona verde chiar mai bun decât cel al camionului de referință. La început, am mers cu Optivision, dar la un moment dat l-am dezactivat, pentru că mergea prea încet. Iar, după cum au spus și organizatorii, viteza este cheia.”

La punctul de finiș, răsuflăm ușurați

Suntem mândri de prestația lui Costin, care a dovedit o dată mai mult că se poate bate de la egal la egal cu elitele mondiale ale conducerii economice. Și avem speranța și încrederea că a treia oară va fi cu noroc! Pentru că performanța există!

Raluca MIHĂILESCU

Lyon Saint-Priest, FRANȚA

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.