Romania la mana a doua

Utilizatorii de vehicule comerciale au fost cel putin rezervati in privinta achizitiilor in 2009, iar atunci cand s-au decis sa isi extinda flota, nu au optat decat foarte rar pentru vehicule noi. Peste 85% din vehiculele comerciale inregistrate la RAR in perioada ianuarie – noiembrie s-au plasat in categoria second-hand.

Conform datelor furnizate de Registrul Auto Roman, in perioada ianuarie – noiembrie 2009, s-au inscris 64.858 vehicule comerciale de transport marfa, dintre care 55.950 la mana a doua si 9.268 noi.

APIA mult mai optimista

Cifrele arata chiar mai rau decat cele publicate de APIA care, pe segmentul de vehicule comerciale, raporteaza pentru primele 10 luni ale anului (perioada mai scurta cu o luna decat cea la care s-a referit RAR), un numar de 13.482 de unitati (noi) vandute. Diferenta de 4.214 fata de cifrele furnizate de RAR poate fi explicata prin clase diferite avute in vedere sau (mai degraba) prin raportari distorsionate, prin care unii dealeri incearca sa cosmetizeze situatia dezastuoasa de pe segmentul vanzarilor de vehicule noi pe piata romaneasca. Chiar si asa, caderea consemnata de APIA este semnificativa, de aproape 70% fata de perioada similara a anului 2008.

–75% sau mult mai mult?

Situatia este similara si pe segmentul de transport persoane, unde APIA consemneaza pentru primele 10 luni 767 autobuze de pana la 22 locuri vandute si 207 de peste 22 locuri, relevand o piata redusa cu peste 75% fata de 2008. În statisticile RAR, apar insa doar 494 astfel de vehicule noi inscrise (339 autobuze si 155 microbuze), adica aproximativ jumatate fata de raportarile APIA. Iar aceasta in conditiile in care Registrul Auto Roman vizeaza o perioada mai mare cu o luna decat APIA. Pe de alta parte, pe segmentul vehiculelor la mana a doua, RAR a inregistrat 2389 de unitati dintre care cea mai mare parte (1362) autobuze. Numarul vehiculelor de transport de persoane depaseste astfel de aproape 5 ori pe cel al autovehiculelor noi.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.