Scania a lansat astăzi motorul Super 11, o soluție mai ușoară și mai eficientă, dedicată aplicațiilor sensibile la greutate și la costuri.
Super 11 este cu 85 kg mai ușor decât motorul diesel de 13 litri, cu care împarte 85% din componente. De asemenea, noul motor consumă cu până la 7% mai puțin decât actualul model de 9 litri.
Intervalele de întreținere sunt de asemenea mai lungi cu până la 30% față de motorul Scania de 9 litri, atunci când se folosește uleiul de motor LDF-5.
Noul motor de 11 litri este disponibil în trei versiuni de performanță: 350 CP (1.800 Nm), 390 CP (2.000 Nm) și 430 CP (2.200 Nm). El poate fi folosit într-o gamă largă de aplicații, de la logistica urbană la transportul regional.
Super 11 este echipat cu tehnologia proprie Scania pentru distribuție variabilă, care permite managementul termic în timp real și îmbunătățește performanța combustiei. Acest sistem este combinat cu un nou software pentru motor, arbori de echilibrare pentru reducerea vibrațiilor, dar și o frână de motor robustă, care oferă o putere de până la 344 kW, prin intermediul sistemului Scania Variable Valve Brake (VVB). Sistemul patentat de dozare turbo al Scania îmbunătățește și consumul de AdBlue, sporind și mai mult eficiența motorului.
Pe lângă economia de combustibil și greutatea redusă, alt argument solid pentru caracterul sustenabil al noului motor este compatibilitatea cu HVO (ulei vegetal hidrotratat) și FAME (esteri metilici ai acizilor grași), care le permite operatorilor să-și reducă amprenta de emisii fără a investi în infrastructură nouă.
Aplicații posibile: transport general de mărfuri, basculante, transport de combustibili și mărfuri voluminoase, colectarea deșeurilor, transport cu temperatură controlată, platforme cu cârlig sau cu macara, vehicule de recuperare, autospeciale de pompieri.
Motorul Super 11 va fi disponibil pentru achiziție începând cu iunie 2025.
Ionuț PĂDURARU
ionut.paduraru@ziuacargo.ro