Scania și DHL au dezvoltat în comun un camion electric cu generator diesel, care permite o autonomie de până la 800 km, dar și operarea în zonele fără infrastructură.
Scania EREV (Extended Range Electric Vehicle) este văzut ca o soluție intermediară de electrificare, până la dezoltarea infrastructurii de încărcare. Chiar și în condițiile actuale, vehiculul va permite operațiuni DHL bazate în proporție de 80-90% pe electricitate din surse regenerabile.
Camionul va fi folosit de divizia Post & Parcel din Germania, pentru teste de performanță în operațiuni zilnice, în transporturi de colete între Berlin și Hamburg.
Generatorul va înlocui unul dintre pachetele de baterii, putând fi alimentat de la orice benzinărie. Se așteaptă ca autonomia totală, din baterii și generator, să fie între 650 și 800 km.
„Va dura ceva timp până când electricitatea regenerabilă, rețeaua electrică și infrastructura de încărcare vor fi disponibile și suficient de robuste pentru a ne putea baza în totalitate pe camioane electrice. În loc să așteptăm acea zi, DHL și Scania colaborează pentru o soluție pragmatică și imediată, care poate reduce emisiile de CO2 cu peste 80%”, a declarat Tobias Meyer, CEO al DHL Group.
Scania EREV are 10,5 metri lungime și o masă maximă în combinație de 40 de tone. Motorul electric dezvoltă 230 kW (295 kW putere de vârf), iar bateriile au o capacitate totală de 416 kWh.
Sistemul este completat cu un generator de 120 kW alimentat cu benzină. Ulterior va fi disponibilă și o versiune cu generator diesel, alimentat cu motorină/HVO. Vehiculul poate fi echipat cu software care limitează folosirea generatorului.
Ionuț PĂDURARU
ionut.paduraru@ziuacargo.ro