TEMSA HD 12 Puternic si elegant

La finalul lunii martie, Anadolu Automobil Rom a lansat noua gama de autocare, Temsa HD 12, ce are misiunea de a inlocui modelul Safari HD. Puternic si elegant, noul model reprezinta o varianta viabila pentru transportul turistic romanesc.

Intrat in productie la sfarsitul anului trecut, HD 12 este conceput pentru a duce mai departe povestea inceputa cu modelul Safari HD. Noul model Temsa isi propune sa vina in sprijinul transportatorilor cu promisiunea unui cost de operare redus si un pret de achizitie competitiv, un accent important fiind pus pe consumul de carburant. Iar pentru a obtine aceste caracteristici, componentele noului HD 12 provin de la furnizori europeni consacrati.

Accent pe costuri

Motorizarea ce echipeaza acest model este de provenienta DAF, tip MX 11, cu o cilindree de 10,8 l, ce respecta normele de poluare EURO 6. Acesta este capabil sa furnizeze o putere de 435 CP, pe o plaja de turatie cuprinsa intre 1.450 si 1.700 rpm, iar cuplul maxim de 2.100 Nm este oferit intre 1.000 si 1.450 rpm. Pentru a putea fi manevrat cu blandete si eficienta, producatorul turc a echipat autocarul si cu retarder, acesta fiind de provenienta Telma. Cutia de viteze este manuala cu 6 rapoarte si este produsa de ZF. Optional, autocarul poate fi livrat cu o cutie automata, de asemenea produsa de ZF, care este si furnizorul puntilor. Constructorul turc promite un consum de motorina impresionant de aproximativ 22 l/100 km, iar motorul si transmisia ce echipeaza acest autovehicul ofera incredere in acest sens. Temsa HD 12 poate fi configurat in functie de necesitati, de la variante foarte competitive ca si pret de achizitie, la versiuni luxoase ce pot satisface pana si cele mai pretentioase gusturi. Calatorii se vor bucura de atentia asupra detaliului si de confortul scaunelor din habitaclu, capacitatea standard de transport fiind de 50 + 1 + 1 locuri, dar, la cerere, se pot monta 55 + 1 + 1 sau 59 + 1 + 1. Salonul pasagerilor poate fi configurat astfel incat calatorii sa nu simta, practic, cand au ajuns la destinatie, iar calatoria sa fie o experienta placuta. Temsa HD 12 poate deservi cu succes si curse internationale, avand o cala de bagaje de 9 mc si putand fi echipat optional cu grup sanitar cu lavoar si cuseta dedicata celui de-al doilea sofer, acesta fiind capabil sa ia legatura in deplin confort si siguranta cu cel aflat la volan, prin intermediul unui sistem de intercomunicatie. Ca si echipare standard, Temsa HD 12, este oferit cu sistemele de siguranta ABS, ESP si ASR, dar si cu elemente de confort, precum usa din fata actionata pneumatic, scaun sofer pneumatic, camera video pentru mers inapoi, computer de bord, iar pentru confortul pasagerilor, exista radio-mp3, toaleta, dar si doua monitoare LCD cu DVD Player. La baza autocarului sta un sasiu cu o puternica rezistenta la coroziune, panourile frontale si cele din spate fiind realizate din fibra de sticla ranforsata cu plastic, in timp ce panourile laterale sunt din aluminiu. Structura din otel este de tip monococa, placata cu tabla zincata si PAFS.

Agil pe toate tipurile de drum

Temsa HD 12 a putut fi admirat de catre operatorii de transport prezenti la conferinta organizata de revista Ziua Cargo la Targu Mures, la sfarsitul lunii martie. Totodata, am avut posibilitatea de a testa autovehiculul intr-un drive-test „turistic“, pe ruta Bucuresti – Rasnov. Autocarul si-a dovedit calitatile in materie de confort, atat pentru pasageri, cat si pentru sofer, insa ceea ce a impresionat in primul rand a fost puterea motorului, „agilitatea“ pe care o are autovehiculul. Indiferent de viteza si treapta in care esti, ai permanent rezerve consistente de putere. Autocarul demareaza rapid, facand depasirile un exercitiu simplu si sigur. De asemenea, am apreciat sistemul de franare, sigur si prompt. In plus, retarderul asigura o putere care, cu putina atentie, asigura o utilizare foarte restransa a franei de serviciu, chiar si pe zonele dificile, cum ar fi portiunea Predeal – Rasnov, cu panta accentuata si serpentine. In ceea ce priveste cutia de viteze, distanta mare intre trepte reprezinta un anumit disconfort, insa, pe de alta parte, acest aspect asigura precizia selectarii treptei dorite. Practic, nu ai cum sa gresesti. Totusi, avand in vedere ca discutam de un autocar turistic, recomandarea noastra ar fi optarea pentru o cutie de viteze automata. Plasarea intuitiva a comenzilor si bordul bine structurat din punct de vedere al informatiilor oferite completeaza imaginea de incredere transmisa de HD 12. Temsa si-a facut bine temele si incearca sa patrunda si pe piata din Romania pe un segment neacoperit de alti producatori – un autocar turistic, complet din punct de vedere al dotarilor si performantelor, avand costuri de operare competitive si un pret foarte atractiv. Pentru Anadolu Automobil Rom, preluarea portofoliului Temsa inseamna completarea gamei de autovehicule oferite pe piata, devenind un potential furnizor pentru toate segmentele de piata. Amintim faptul ca Temsa este unul dintre principalii producatori de autocare si autobuze din Turcia si unul dintre putinii intrati pe piata americana a autocarelor. Productia de vehicule in fabrica de la Adana a reusit sa atinga o valoare impresionanta de 3.000 de unitati anual.

Temsa HD 12

Motorizare: DAF MX 11 320

Cilindree: 10,8 l

Nr. cilindri: 6 in linie

Putere: 435 CP la 1.450 – 1.700 rpm

Cuplu: 2.100 Nm la 1.000 – 1.450 rpm

Transmisie: ZF, manuala, 6+1 trepte

Rezervor: 540 l + 50 l AdBlue

Dimensiuni (lungime/latime/inaltime): 12.270/2.550/3.625 mm

Capacitate pasageri: 50+1+1 (standard)

Cala bagaje: 9 mc

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.