Un camion electric eActros 600 va încerca, în luna iunie, să meargă 100 km cu spatele, fără întrerupere, pentru a stabili un nou record GUINNESS.
Mercedes-Benz Trucks plănuiește o activitatea neobișnuită pentru a atrage atenția asupra unor subiecte relevante pentru industria de transport: electrificarea, siguranța rutieră și imaginea șoferului.
În acest scop, noul model electric pentru distanțe lungi eActros 600, cu tot cu semiremorcă, va merge cu spatele peste 100 km, fără pauză. Mercedes-Benz Trucks vrea astfel să bată un record GUINNESS stabilit în 2020, în SUA: 89 km, cu un camion diesel.
Tentativa de record se va desfășura pe un circuit închis din Oschersleben, landul german Saxonia-Anhalt, pe 4 iunie. În aceeași zi, Mercedes-Benz Trucks plănuiește o călătorie cu spatele și pe drumurile publice, cu escortă de poliție, până la noul Centru Global de piese de schimb din Halberstadt, care se va deschide oficial la 10 iulie.
La volanul lui eActros 600 se va afla Marco Hellgrewe (50), ofițer în armata germană și pasionat de camioane, care a stabilit un record similar în 2008, când a mers 64 km cu spatele, cu un camion diesel.
Pe timpul tentativei, Mercedes-Benz Trucks va coopera cu asociațiile Blicki e.V. și PROFI – Pro Fahrer-Image e. V., oferindu-le o platformă pentru promovarea mai multor teme, în special nevoia de educarea a copiilor pentru a se comporta corect în trafic și nevoia unei aprecieri mai mari pentru șoferii profesioniști.
Tentativa va avea loc pe circuitul Motorsport Arena Oschersleben. Cu 14 curbe strânse, proiectate pentru turisme, circuitul este foarte provocator, dar elimină riscurile de oprire neprevăzută de pe drumurile publice.
După o perioadă de odihnă, Hellgrewe vrea să conducă alți 30 km cu spatele și pe drumurile publice. În ambele tentative, este așteptat ca viteza să varieze, în majoritatea timpului, între 10 și 20 km/h.
Ionuț PĂDURARU
ionut.paduraru@ziuacargo.ro