Vrsecky, din nou campion european

Cu destule parlamentari, urcusuri, coborasuri si surprize, sezonul 2009 de truck racing s-a incheiat, din nou cu o victorie pentru David Vrsecky, pilotul Buggyra Freightliner, insa nu lipsita de emotii.

Dupa cum ne-am obisnuit in ultimii ani, castigatorul era stabilit destul de clar cu cel putin doua etape inaintea incheierii sezonului competitional, cu un Albacete (MAN) in revenire de forma in a doua jumatate a campionatului sau cu un Vrsecky decis sa nu ierte nimic. Dar, de data aceasta, s-a produs (im)previzibilul. Dupa ce clasamentul a fost dominat copios, timp de opt etape, de catre pilotul spaniol al echipei Cepsa, Antonio Albacete si al sau MAN rosu, la Le Mans, in penultima etapa, cehul de la Freightliner si-a adjudecat prima pozitie la general, pe care si-a mentinut-o in ultima etapa, la Jarama, (si) din cauza unor evenimente lipsite de noroc pentru spaniol. Asa cum aminteam in numarul din luna mai al revistei ZIUA CARGO, prima etapa a sezonului s-a desfasurat la Assen, Olanda, ocazie cu care l-am si intervievat pe Antonio Albacete, deja favorit la titlu dupa primele curse.

Debutul campionatului a adus noutati, atat tehnice, cat si organizatorice. Astfel, axa fata a camioanelor din competitie trebuia echipata cu anvelope noi, editie 2009, singurul furnizor fiind Goodyear, in timp ce anvelopele 2008 au fost interzise. Fapt care a generat o serie de controverse, inclusiv cu echipa Cepsa, posesoare a unor anvelope 2007.

Din punct de vedere organizatoric, noul regulament prevedea introducerea a doua curse de cupa cu ceremonie de premiere dupa fiecare cursa, cu numai jumatate din puncte disponibile pentru a doua cursa. De asemenea, a doua cursa introducea inversarea pozitiilor de start, cu ocupantul locului 8 in cursa anterioara pornind din pole position.

Bineinteles, acest fapt a adaugat un plus de spectacol celei de-a doua curse, cu favoritii pornind de pe locurile 7-8, ceea ce a insemnat eforturi in plus si depasiri in tromba.

Jarama – Momentul adevarului

Ultima etapa a campionatului 2009 a debutat cu un Antonio Albacete decis sa castige tot ce se poate, cu cel mai rapid timp la incalzire. Dar Bösiger a fost cel care si-a asigurat pornirea din pole position, in timp ce spaniolul a pierdut „fruntea“ la numai 3 sutimi de cel mai rapid timp. Iar aceasta avea sa fie diferenta dintre campionul european si locul doi. Deoarece, neinstalandu-se in frunte, Albacete a incercat sa forteze, pentru a-l depasi pe Bösiger si, din cauza blocarii franelor, cele doua camioane au intrat in coliziune, au iesit de pe pista in pietris, camionul Buggyra lovind bariera si fiind cat pe ce sa se rastoarne. În consecinta, nici un punct pentru spaniol in prima cursa, iar in cea de-a doua cursa Albacete si Bösiger au trebuit sa porneasca de pe locurile 29 si 30. Astfel, Vrsecky nu a avut altceva de facut, pentru a castiga campionatul, decat sa nu se lase depasit de spaniol. Zis si facut… cehul terminand pe locul 4 si spaniolul pe 5, nemaiavand sanse sa recupereze diferenta de 31 puncte de lider, nici macar dupa ce a castigat detasat cele doua curse din ultima zi.

Asteptam cu interes noul sezon, care promite a fi chiar si mai spectaculos decat cel abia incheiat. Bineinteles, va vom tine la curent!

 

Campionatul 2009 la final

Calendar 2009

– 9 – 10 mai, Assen

– 23 – 24 mai, Misano

– 6 – 7 iunie, Albacete

– 20 – 21 iunie, Nogaro

– 4 – 5 iulie, Barcelona

– 24 – 26 iulie, Nürburgring

– 29 – 30 august, Most

– 12 – 13 septembrie, Zolder

– 19 – 20 septmebrie, Le Mans

– 3 – 4 octombrie, Jarama

Clasament final piloti

1. D. Vrsecky (490 puncte)

2. A. Albacete (467 puncte)

3. J. Hahn (361 puncte)

 

Clasament final echipe

1. Buggyra Int. Racing System (887 puncte)

2. Team Hahn Oxxo Racing (634 puncte)

3. Frankie Truck Racing Team (475 puncte)

Raluca MIHAILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentBPW
Articolul următorImplementarea WMS trebuie pregatita

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.