Asociaţiile patronale din Ungaria fac un pas major spre competitivitatea europeană

Observ cu bucurie profesională (păcat că la noi e linişte şi pace în acest domeniu) ce poate face pentru mediul de afaceri din transporturi câte un guvern responsabil. În Ungaria, ca urmare a unei REALE activităţi patronale în interesul transportatorilor, Guvernul maghiar a elaborat un pachet de măsuri care să sporească competitivitatea firmelor de transport maghiare faţă de concurenţa europeană.

Acolo unde activitatea patronală este bazată pe fapte şi nu pe vorbe, totodată este sprijinită de firmele de transport conştiente de importanţa activităţii patronale, Guvernul este impulsionat să ajute sectorul.

Iată dovada (în limba maghiară):

https://www.mkfe.hu/hu/mediamenu/hirek/aktualis-hrek/77-belfoldi-hirek/7416-kiemelked%C5%91-%C3%A9rdekk%C3%A9pviseleti-eredm%C3%A9ny.html

Masurile cerute si obtinute de asociatiile patronale, traduse pe scurt: 

– Intensificarea controalelor fata de transportatorii straini, marirea cuantumului amenzilor (nota proprie – aici, la marirea cuantumului amenzilor, personal nu sunt de acord);

– Introducerea amenzilor pe loc pentru transportatorii straini, scurtarea procedurilor si sporirea ratei de incasare a amenzilor (aici din nou comentez, deoarece asta s-a realizat deja);

– Din cauza lipsei soferilor profesionisti, s-a cerut si obtinut subventionarea de catre Guvern a cursurilor scolii de soferi cat. C, D, E si D, propun reducerea varstei cursantilor la 18 ani, marirea cuantumului diurnei interne, simplificarea procedurilor de angajare a unor soferi care provin din alte state unionale – propuneri legislative pentru ramura de transport rutier si planificatori de transport (activitati conexe);

– Cer implicarea ferma a Guvernului in apararea transportatorilor maghiari fata de masurile discriminatorii ale unor state unionale (oare de care state o fi vorba, daca nu de Germania cu MiLoG, masurile din Franta si Belgia etc.?);

– Cer, de asemenea, o serie de masuri ce degreveaza firmele de transport de poveri financiare si birocratice, pana la limita inferioara a reglementarilor unionale;

– Cer cresterea numarului de parcari sigure, modificarea codului muncii maghiar, in masura de a se acomoda legislatiei specifice unionale in domeniul transporturilor, modificarea unor reglementari in domeniul transportului de persoane;

– Cer elaborarea unei conceptii in vederea deschiderii pietei din 2017, dezvoltarea relatiilor internationale, incheierea de intelegeri de transport in Asia, incluzand gasirea de solutii de transport terestru spre China, reciprocitate de recuperare TVA cu Turcia;

– Cer modificarea sistemului de taxare a folosirii infrastructurii rutiere (HU-GO), introducerea posibilittii de plata ulterioara, cu atragerea garantiei unor institutii;

– Cer elaborarea unor conceptii de “City-logistica”, pentru reducerea poverii ecologige pe mediul inconjurator.

Textul oficial al reglementarilor intrate in vigoare deja poate fi vizualizat la https://www.mkfe.hu/images/cikkek/dok/Hirek/versenykepesseg_hatarozat_20150813.pdf.

Siegfried Mayer

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.