ASSAI cere corectarea Legii RCA înainte de promulgare

Asociația Societăților de Service Auto Independente (A.S.S.A.I.) îi solicită președintelui Klaus Iohannis să retransmită Parlamentului, spre revizuire, Legea RCA, arătând că trebuie corectate unele articole care îi afectează pe păgubiții RCA, deoarece conținand prevederi care intră in contradicție cu articole din Constituție și alte legi importante.

Iată comunicatul transmis redacției:

ASSAI este profund ingrijorata de forma si modul in care o lege extrem de importanta cu impact asupra 6 milioane de proprietari de autovehicule din Romania si asupra multor piete si industrii impactate a putut fi adoptata de catre Parlamentul Romaniei.

Legea RCA este o “lege a fricii”, aceasta lege fiind izvorata si construita pe fondul temerii instinctive a politicienilor de protestele transportatorilor, simulacrul de dezbateri din Camera Deputatilor fiind purtat in realitate doar cu trei parti: transportatori, asiguratori si ASF.

Atunci cand reprezentantii a 14% din totalul proprietarilor de autovehicule (atat reprezinta industria de transport) au simtit vulnerabilitatile unui Parlament ingrozit de prespectiva unor noi proteste, au avut cel mai greu cuvant de spus in fata parlamentarilor, iar din nestiinta, au fost de acord cu adoptarea unor articole care sunt nocive si pentru ei, in calitate de viitori pagubiti RCA, cat si pentru cei peste 270.000 de pagubiti RCA, care anual vor intampina probleme privind plata despagubirilor.

Dincolo de modul caragialesc in care au decurs dezbaterile din Camera Deputatilor, faptul ca avem in sfarsit o lege a RCA este foarte bine, pacat insa ca aceasta contine prevederi care vor afecta peste 270.000 de pagubiti RCA in fiecare an.

ASSAI a rugat Administratia Prezidentiala sa analizeze doua articole cuprinse in legea RCA, articole care vor crea mari dificultati in obtinerea despagubirilor pentru pagubitii RCA:

  1. Termenul de plata a despagubirii a fost majorat de patru ori

In conditiile in care termenul de plata al despagubirii  nu este respectat de catre asiguratori in majoritatea cazurilor, sa gasesti ca si solutie de rezolvare a acestei probleme cresterea termenului de plata de patru ori (de la 10 zile la 40 de zile), este ca si cum ai incerca sa stingi un incendiu cu benzina.

Este bizar cum in ciuda tuturor semnalelor publice transmise de catre ASSAI, transportatorii, ASF (institutie care a fost constituita pentru protejarea consumatorilor de produse de asigurari) si parlamentarii Romaniei nu au vazut nicio problema cand au majorat acest termen de plata al despagubirii. Ii asteptam cu drag sa le reparam masinile in service, ca sa simta pe propria piele cum arata legea RCA in practica.” a declarat Cristian Muntean, Presedinte ASSAI.

  1. Plata despagubirilor stabilite in baza preturilor de referinta

In conditiile in care in Romania nu exista un sistem de preturi referinta pentru bunuri si servicii, raportarea la un astfel de sistem inexistent atunci cand vine vorba despre calculul despagubirilor cuvenite unei persoane nevinovoate de producerea unui accident si care trebuie sa primeasca o indemnizatie de despagubire care sa ii acopere prejudiciul cauzat, este absolut utopica.

Adoptarea unui astfel de articol in legea RCA, ar conduce in mod inevitabil la urmatoarea aberatie:

Un operator economic (societate de asigurari) va stabili costurile altor operatori economici atunci cand  peste 270.000 de pagubiti RCA, nevinovati de producerea unui accident, ar trebui despagubiti.

Firmele de asigurari isi stabilesc singure costurile de prima RCA in relatia cu 6.000.000 de asigurati captivi (indiferent de tariful de referinta calculat de catre ASF), singuri isi instrumenteaza si calculeaza costurile de despagubire si ajung, in final, ajung sa plateasca atat cat considera ei, fara sa tina cont de realitatile pietei, intervenind in mod indirect intr-o economie de piata libera (?) stabilind costurile de despagubire “corecte” pentru ei.

De ce o lege restrange libera concurenta atunci cand este vorba despre plata unor despagubiri si aceeasi lege respecta prevederile liberei concurente, in stabilirea tarifelor de prima RCA incasate in mod obligatoriu de la 6.000.000 de proprietari de autovehicule?

Am adresat Presedintelui Romaniei o intrebare: Nu vi se pare ca societatile de asigurari primesc multe prerogative prin aceasta lege a RCA, in raport cu asiguratii/pagubitii/alti operatori economici din Romania? In functie de reactia Administratiei Prezidentiale cu privire la acesta lege, vom afla in scurta vreme daca avem un presedinte al romanilor sau al multinationalelor”, a transmis Cristian Muntean, presedintele ASSAI.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.