COTAR cere Guvernului prelungirea cu cel puţin 1 an a Programului de transport judeţean şi metropolitan

Printr-o scrisoare deschisă adresată, miercuri, premierului Victor Ponta, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) îi cere aprobarea de către Guvern, „în regim de urgenţă”, a unei Ordonanţe de urgenţă prin care să se prelungească „pentru cel puţin un an” actualul Program de transport în trafic judeţean şi metropolitan. Argumentul este unul logic: actualul program expiră la 30 aprilie, iar Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice nu a luat, până în prezent, nicio decizie cu privire la activitatea de atribuire a traseelor judeţene şi metropolitane. „În aceste condiţii, operatorii de transport rutier sunt puşi în situaţia de a închide activitatea firmelor de transport şi a trimite în şomaj peste 10.000 de angajaţi”, atrage atenţia Vasile Ştefănescu, preşedintelui COTAR. Redăm integral conţinutul scrisorii deschise.

„După cum cunoaşteţi, în conformitate cu prevederile Codului Muncii, cu 30 de zile înainte, angajatorii trebuie să anunţe la ITM disponibilizările colective, în masă, situaţie la care sunt obligaţi să recurgă operatorii de transport persoane în trafic judeţean şi metropolitan.

După data de 30 aprilie, când expiră valabilitatea actualelor licenţe de traseu, niciun operator de transport rutier nu îşi mai poate desfăşura activitatea pe drumurile publice. Situaţia este foarte gravă. Nu suntem noi de vină, şi nici operatorii de transport rutier de persoane, pentru lipsa de pricepere şi de preocupare a unor funcţionari din ministerele abilitate cu reglementarea acestei activităţi.

Noi, ca şi confederaţie reprezentativă în domeniu, am trimis, în mod repetat, adrese atât la Ministerul Afacerilor Interne – când avea în responsabilitatea această activitate, cât şi la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administratiei Publice – care o coordonează în prezent, memorii prin care am arătat situaţia delicată în care se află transportul judeţean de persoane.

Am şi propus soluţii de deblocare, însă se pare că nimeni nu vrea să ne ia în serios. Chiar dacă operatorii de transport ar vrea, nu pot continua activitatea din punct de vedere legal fără licenţe valabile. Considerăm că cei care sunt abilitaţi cu gestionarea activităţii de transport rutier de persoane în trafic judeţean şi metropolitan nu percep dimensiunea repercusiunilor sociale ale gestului lor, întrucât odată cu expirarea valabilităţii licenţelor de traseu, respectiv la 30.04.2013, vor fi trimişi în şomaj circa 10.000 de angajaţi din sistem, ceea ce va afecta şi familiile acestora, iar impactul social va fi cu atât mai mare.

Vă informăm, domnule Prim-ministru, că în prezent activitatea de atribuire a acestor trasee judeţene este suspendată, deşi a fost pregătită şi anunţată din timp prin Ordinul comun MAI-MTI nr. 240/1.614/2012, ordin prin care s-au aprobat criteriile de evaluare,  punctajele şi metodologia de punctare.

În baza acestor criterii de evaluare, operatorii de transport, pentru a obţine un punctaj care să le permită câştigarea traseelor supuse licitaţiei, au fost obligaţi să facă investiţii consistente pentru achiziţionarea autovehiculelor noi, să facă dotări suplimentare şi clasificări pe categorii la autovehiculele aflate deja în flotă, precum şi să-şi achite datoriile restante la bugetul de stat sau la cel local.

În prezent, deşi au făcut aceste imense  investiţii pentru a participa la licitaţie, operatorii se văd obligaţi să plătească ratele la bănci. iar autovehiculele stau în curte sau garaj şi nu pot fi folosite.

Având în vedere valul mare de nemulţumiri ce există, în prezent, în rândul transportatorilor, care sunt decişi să organizeze marşuri de protest cu autovehiculele din dotare atât în Bucureşti, cât şi în toate judeţele din ţară, considerăm că, în acest moment, singura soluţie pentru deblocarea situaţiei este aprobarea de urgenţă a unei ORDONANŢE DE URGENŢĂ pentru prelungirea pe cel putin 1 an de zile a actualului Program de transport judeţean şi metropolitan şi reluarea activităţii de atribuire a acestor trasee, cu respectarea prevederilor legale privind termenul de anunţare a noului Program de transport judeţean şi metropolitan.

Vasile ŞTEFĂNESCU, preşedinte COTAR

1 COMENTARIU

  1. Dl.Rozel nu prea stie cu cine vorbeste cand face afirmatii cum ca transportatorii fac investitii consistente; DA trebuie sa stiti ca daca se investesc bani intr-o duba de marfa facuta dupa aia microbuz comunal este chiar o investitie pt ei, cei care fac un transport in conditii optime dupa cum spun tot ei nu stiu se pare ca exista si autocare despre care inca nu s-a auzit in Romania de ele! (…) de patroni (…) ce sunteti…(…)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.