La ce să ne așteptăm…

Iată câteva elemente de actualitate de care transportatorii vor trebui să țină cont, în viitorul apropiat, în activitatea lor, desfășurată pe teritoriul francez, și nu numai.

Pascale RICAILLE

După cum știți, începând cu 30 martie 2019,va avea loc Brexit-ul, iar transportatorii vor trebui să prezinte documente obligatorii, așa cum fac și pentru țările din afara UE.

  • În special, licențele comunitare eliberate transportatorilor din UE nu ar mai fi valabile, ceea ce înseamnă proceduri mult mai lungi.
  • La acestea, se adaugă și CEMT-urile.
  • Obținerea acestor autorizații nu este un drept legal. Autorizația, care trebuie completată înainte de plecare, trebuie furnizată pentru fiecare călătorie – cu sau fără încărcătură.

Formalitățile vamale necesită, în special, în zonele portuare ale Canalului (marea cea mai aglomerată din lume!), investiții importante, pentru instituirea structurilor de control, fără a menționa personalul vamal adecvat pentru aceste operațiuni de verificare. Și, deja, vorbim despre timpi lungi de așteptare pentru camioane… Au fost exprimate îngrijorări, în acest sens, de către directorii regionali din porturile din Normandia sau din Nord, cum ar fi Dover, Calais sau Le Havre și Cherbourg. Porturile la Marea Nordului par a fi mai bine adaptate, încurajând transportul maritim în Belgia, Olanda sau Germania, în detrimentul porturilor franceze din Canalul Mânecii.

Se preconizează noi taxe și restricții

  • Proiect de introducere a unei noi taxe pentru transportatorii străini, care tranzitează Franța. Guvernul se bazează pe modelul elvețian, unde societățile de transport sunt obligate să achiziționeze o vinietă anuală, care costă aproximativ 40 de euro. În acest moment, proiectul privind vinieta este în discuții, dar, cu siguranță, va intra în vigoare începând cu anul 2020.
  • Proiect de stații de taxare la intrarea în fiecare oraș, care are peste 100.000 de locuitori. Taxa s-ar putea cifra la aproximativ 2,5 euro pentru vehiculele mici și la 5 euro pentru camioane. În orașele mari precum Paris, Marseille, Bordeaux sau Lille, taxa va ajunge la 20 de euro pentru camioane.
  • Se discută ca, din 2019, camioanele Euro 1, 2 și 3 să nu mai poată intra în regiunea „Grand Paris”, care, probabil, se va extinde și în departamentele limitrofe 92, 93, 94.
  • Începând cu anul 2024, vehiculele care rulează cu motorină vor fi interzise definitiv în Paris și în alte câteva orașe mari din Franța.

Atenție, în continuare, la legea MACRON!

După cum știm, începând cu 1 ianuarie 2018, în Franța, atestatul sau declarația de detașare se transmite doar pe internet, în serviciul SIPSI. După mai multe discuții cu serviciile de control, putem afirma că Legea MACRON rămâne interpretabilă, după bunul plac al fiecărui controlor.

De exemplu, o societate a fost amendată cu 135 de euro, pentru că atestatul de detașare nu era, încă, înregistrat în serviciul SIPSI, dar șoferul îl avea, valabil, dar într-un formular mai vechi.

Discutând cu anumiți inspectori, pe tot teritoriul francez, am avut surpriza de a afla că unii dintre aceștia verifică doar documentul privind detașarea în format de hârtie, alții acceptă și formatul .pdf pe telefonul mobil. Cert este că legea există, dar fiecare o interpretează după cum vrea, iar singurii pierzători sunt firmele de transport.

GRAP International se ocupă cu reprezentarea societăților de transport străine pe teritoriul francez, conform Legii MACRON. Compania oferă, în plus, consultanță 24 de ore din 24, pentru orice altă problemă pe care cărăușii o pot întâmpina în țările unde se vorbește limba franceză.

Pascale RICAILLE

office@grap.eu.com

Contact limba română Adrian Gegiu:

0033 645 666 694

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.