Lupta continuă… până la final

Strategia FORT este aceea de a colabora cu celelalte state din est, până la momentul final – publicarea Pachetului Mobilitate 1 în Jurnalul Uniunii Europene.

„Vom menține, până atunci, presiunea. Nu putem afirma că această strategie dă rezultate, însă eficiența ei este strict legată de atitudinea celor care ne reprezintă la nivel european”, ne-a declarat Augustin Hagiu, președintele FORT.

„Nu ne putem muta cu patronatul la Bruxelles și nici colegii din Bulgaria sau Polonia nu își permit acest lucru, dar ne concentrăm și comunicăm cu europarlamentarii noștri și cu comisarul european pe transport, Adina Vălean. Aici se duc războaiele, iar în ultima discuție avută cu europarlamentari români ni s-a spus că mai este nevoie de 8 voturi. Nu știm, însă, cum și de unde ar putea fi atrase”, a continuat el.

Din punctul FORT de vedere, nu poate exista niciun fel de strategie de după Pachetului de Mobilitate 1.

„Nu vom încuraja firmele românești să se relocheze în alte state europene. O asemenea strategie înseamnă cel mult o rețetă de supraviețuire, avantajele competitive fiind anulate. Este aberant să faci business în pierdere”, a subliniat președintele FORT, apreciind că, în condițiile Pachetului de Mobilitate 1, nu mai merită să fii transportator cu firmă înregistrată în România și să lucrezi în Europa. Dar, în aceeași măsură, nu merită să te muți cu totul într-un stat din vest, din cauza costurilor foarte mari și condițiilor destul de grele.

Plată egală la muncă egală

„Singura strategie pe extern este aceea de a cere guvernanților noștri și Parlamentului român aplicarea principiului „ plată egală la muncă egală”: oră efectiv lucrată și salariu minim și intervenție pe ceea ce înseamnă dumpingul social pe care îl practică, în general, multinaționalele, în România, utilizând resursă umană din țara noastră. Reprezintă singura modalitate prin care puteam evita aberațiile Pachetului de Mobilitate 1. Din păcate, nu avem curajul necesar, iar luptele interne politice fac imposibilă stabilirea unei strategii naționale coerente”, a mai precizat Augustin Hagiu.

În opinia președintelui FORT, nu sunt șanse ca prevederile Pachetului Mobilitate să se „îmblânzească”. Iar cea mai gravă prevedere este legată de pachetul Roma 1. Astfel, dacă ai un client într-o țară cu care realizezi cel puțin 10% din cifra de afaceri a companiei, plătești toate taxele la nivelul țării respective. În plus, trimiterea camioanelor acasă ne amintește de vremea CEMT-urilor… poate chiar mai rău. (Radu BORCESCU)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.