Malta semnează și ea scrisoarea comună de amânare a Pachetului Mobilitate 1

Malta se alătură celor 7 țări semnatare ale scrisorii comune prin care se solicită ca Pachetul Mobilitate 1 să fie amânat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană.

Iată precizările, în comunicatul remis redacției:

“Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) împreună cu asociațiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia și Ungaria au semnat și retransmis o scrisoare comună către Președintele Parlamentului European (PE), Antonio Tajani, și către Președinții celor 8 grupuri parlamentare din PE (Grupul Partidului Popular European (Creștin Democrat), Grupul Alianței Progresiste a Socialiștilor si Democraților din Parlamentul European, Conservatorii și Reformiștii Europeni, Grupul Alianței Liberalilor și Democraților pentru Europa, Grupul Confederal al Stângii Unite Europene/Stânga Verde Nordică, Grupul Verzilor/Alianța Liberă Europeană, Grupul Europa Libertății și Democrației Directe, Europa Națiunilor și Libertății), prin care solicită ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană.

Cele 8 asociații fac apel la Președintele Parlamentului European și Președinții grupurilor parlamentare să acorde atenție cazului transportatorilor rutieri din statele periferice și din alte state membre ale UE, în luarea deciziei în cadrul următoarei Conferințe a Președinților cu privire la Pachetul Mobilitate 1, care ar afecta toți transportatorii rutieri în mod disproporționat negativ.

Problema Pachetului Mobilitate 1 ar putea fi abordată în cadrul următoarei Conferințe a Președinților Parlamentului European, din data de 07.02.2019, existând riscul ca cele trei dosare cheie ale Pachetului Mobilitate 1 să fie reintroduse pe ordinea de zi a plenului Parlamentului European, pentru a fi adoptate la presiunea Statelor Vestice membre ale Alianței Rutiere.

Asociațiile transportatorilor rutieri semnatare ale scrisorii comune (click aici pentru a vizualiza scrisoarea comună) nu pot accepta propuneri care nu au nicio legătură cu o abordare care trebuie să fie echitabilă, echilibrată și bazată pe dovezi. Dezbaterile actuale se îndreaptă într-o direcție politizată, populistă și chiar radicală, înaintea alegerilor europene, fără a face o evaluare a impactului măsurilor propuse asupra industriilor, consumatorilor și statelor membre ale UE.

Protestăm împotriva acestor propuneri deoarece sunt discriminatorii, ridicând bariere în transportul rutier cu efecte semnificative, provocând o mare povară administrativă, organizațională și financiară, precum și fragmentarea pieței europene a serviciilor de transport. Propunerile nu vor atinge obiectivele declarate, ci doar vor afecta performanța transportului rutier și vor determina costuri extrem de mari de respectare a normelor, precum și distorsionarea competitivității și excluderea de pe piața UE. Mai mult, transportatorii din UE care lucrează într-o concurență strânsă cu operatorii din țări terțe ar fi cei mai afectați, având în vedere că Pachetul de Mobilitate 1 nu este aplicabil transportatorilor din afara UE.

Măsurile protecționiste, cum ar fi: i) aplicarea detașării la transportul rutier internațional cu toate cerințele administrative însoțitoare ii) interzicerea odihnei săptămânale în vehicule fără o infrastructură de parcări adecvată iii) întoarcerea acasă obligatorie a camioanelor iv) piața supra-restricționată la cabotaj – toate acestea sunt încălcări evidente ale libertăților fundamentale, ale Pieței Unice și ale politicii de mediu a UE.

Asociațiile subsemnate au așteptat decizii echilibrate și totodată fundamentate din punct de vedere economic, social și ecologic. În absența acestora, anticipând daune importante atât pentru conducătorii auto, cât și pentru operatorii de transport rutier, facem apel la Conferința Președinților să lase Pachetul de Mobilitate 1 pentru următorul Parlament European”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.