Modificarea OG 27/2011 privind transporturile rutiere, în dezbatere publică 12 zile. UPDATE: în 5 martie a apărut OUG nr. 11/2013, iar în 17 mai, proiectul Normele metodologice

33

După mai multe acidente tragice în care şi-au pierdut viaţa zeci de oameni nevinovaţi din cauza permisivităţii legii privind transportul de persoane cu microbuze înmatriculate ca autoturisme şi pentru care nu există licenţă de transport public de pasageri – cel mai recent fiind carnagiul de la Lipova, jud. Arad, în care au murit 8 persoane -, autorităţile au decis, în sfârşit, să ia taurul de coarne. La acestea se adaugă vehiculele între 2,4 tone şi 3,5 tone care efectuează transport rutier naţional de marfă fără a deţine autorizaţie. Astfel, pe site-ul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a fost lansat în dezbatere publică proiectul de modificare şi completare a OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere. Propunerile pot fi trimise până la data de 29 octombrie şi pot fi vizualizate pe site-ul ministerului. Desigur, cum nimic nu e perfect, normele metodologice de aplicare a noului act normativ trebuie actualizate în 90 de zile de la publicarea acestuia în Monitorul Oficial. De ce le trebuie reprezentanţilor Ministerului Transporturilor 3 luni pentru acest demers, nimeni nu ştie. Cert este că transportatorii cinstiţi, care reclamă de mai mult timp pirateria, vor mai avea de aşteptat până să-şi vadă visul împlinit.

UPDATE 1: În data de 5 martie 2013 a fost publicată în Monitorul Oficial OUG nr. 11/2013 de modificare a OG nr. 27/2011. În termen de 60 de zile trebuie aprobate Normele metodologice de aplicare a OUG nr. 11, adică în jur de 5 mai, după Paşti. 

UPDATE 2: în 17 mai a fost lansat în dezbatere publică, timp de 10 zile, proiectul Normelor metodologice de aplicare a OUG 11/2013.

Iată modificările şi completările propuse în octombrie 2012:

1. Articolul 2 va avea următorul cuprins: “Efectuarea serviciilor publice de transport rutier de persoane în baza unei obligatii de serviciu public în sensul prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1370/2007 al Parlamentului si al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar si rutier de călători si de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1191/69 si nr. 1107/70 ale Consiliului, se reglementează prin legi speciale”.

2. După articolul 11 se introduce un nou articol, Articolul 11 (1):

“Art. 11 – (1) Pentru a efectua transport rutier contra cost de mărfuri în trafic national cu autovehicule a căror masă maximă autorizată, inclusiv cea a remorcilor, depăseste 2,4 tone si nu depăseste 3,5 tone, întreprinderile trebuie să fie autorizate de către autoritatea competentă.

(2)  Pentru a efectua transport rutier contra cost  de persoane în trafic  national cu autovehicule construite si echipate pentru transportul a 9 persoane, inclusiv conducătorul auto si destinate prin constructie acestui scop, întreprinderile trebuie să fie autorizate de către autoritatea competentă.

(3) Pentru a efectua, în trafic national, transport rutier contra cost de vehicule defecte sau care sunt avariate, întreprinderile trebuie să fie autorizate de către autoritatea competentă. 

(4) Modalitatea de autorizare, precum si conditiile care trebuie îndeplinite pentru autorizarea transporturilor prevăzute la alin. (1) – (3) se stabilesc de către autoritatea competentă, prin norme.”

3. Articolul 18 va avea următorul cuprins: “Prevederile privind accesul la transportul rutier în cont propriu se aplică întreprinderilor care efectuează operatiuni de transport rutier în cont propriu cu vehicule rutiere a căror masă totală maximă autorizată, inclusiv remorca/semiremorca, depăseste 2,4 tone si/sau cu vehicule rutiere destinate transportului a cel putin  9 persoane, inclusiv conducătorul auto, sau întreprinderilor care efectuează operatiuni de transport rutier în cont propriu  cu vehicule rutiere care se deplasează fără încărcătură”.

4. La articolul 19, literele a), b) si l) se abrogă.

5. La articolul 24, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), care va avea următorul cuprins:

„(6) Transporturile prevăzute la art. 11 alin. (1) – (3) se efectuează în conditiile stabilite de către autoritatea competentă prin norme.”

6. Articolul 35 va avea următorul cuprins: 

„(1) Transportul rutier contra cost de persoane cu autobuze se poate realiza prin:

a) servicii regulate;

b) servicii regulate speciale;

c) servicii ocazionale.

(2) Transportul rutier contra cost de persoane în trafic national cu autovehicule construite si echipate pentru transportul a 9 persoane, inclusiv conducătorul auto, si destinate prin constructie acestui scop se poate realiza prin:

a) servicii regulate speciale;

b) servicii ocazionale.”

7. Articolul 80 va avea următorul cuprins: „Biletul de călătorie/abonamentul reprezintă contractul de transport în cazul serviciilor regulate, încheiat între prestator operator de transport  şi beneficiar – călător, prin care operatorul de transport rutier se obligă  să efectueze transportul în condiţii de siguranţă şi confort, iar beneficiarul se obligă  să achite contravaloarea sa, care include  şi asigurarea persoanelor  şi a bagajelor, precum  şi riscurile ce pot decurge din efectuarea transportului rutier”.

Argumente

“România se confruntă în ultima perioadă cu o serie de evenimente rutiere cu consecinţe extrem de grave în care sunt implicate autovehicule construite si echipate pentru transportul a 9 persoane, inclusiv conducătorul auto, care efectuează transport rutier contra cost de persoane în trafic national, vehicule a căror masă totală maximă autorizată este cuprinsă între 2,4 tone şi 3,5 tone, care efectuează transport rutier naţional de marfă, precum si vehicule care efectuează transport rutier de vehicule rutiere defecte sau avariate, fără ca aceste tipuri de transport rutier să fie autorizate. Din cauza acestor evenimente, a crescut numărul constatărilor autorităţilor abilitate şi sesizărilor partenerilor sociali în privinţa existenţei unor practici ilicite în activităţile de transport rutier de persoane”, se arată în proiect

Totodată, autorităţile au constatat o creştere alarmantă a transporturilor cu vehicule destinate transportului de vehicule avariate sau defecte, vehicule care nu corespund din punct de vedere tehnic, nefiind omologate şi agreate în acest sens, iar conducătorii auto ai acestora nu au o pregătire specifică, astfel încât se pune în pericol siguranţa rutieră.

Autorităţile au luat în considerare şi faptul că, atât în cazul transportului rutier contra cost, cât si în cel în cont propriu cu vehicule rutiere de tipul celor menţionate nu există în prezent reglementări de natură să permită autoritătilor competente o monitorizare eficientă a acestora si luarea unor măsuri preventive sau coercitive.

Reprezentanţii Ministerului Transporturilor au ţinut seama, în elaborarea proiectului legislativ, şi de faptul că “aceste elemente constituie situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată şi vizează direct legalitatea transportului si siguranta rutieră, fiind necesare măsuri care să conducă la reglementarea imediată a conditiilor de autorizare si efectuare a acestor transporturi rutiere în trafic national”.

Varianta finală, publicată în MO, poate fi vizualizată AICI.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

33 COMENTARII

  1. Am citit pina la articolul 14(4) si m-am cam lamurit!Constitutia americana are 7(SAPTE) articole. Toate la obiect, clare si fara echivoc. Sint absolut convins ca in legislatia tuturor tarilor exista portite prin care pot fi ocolite anumite situatii, insa la noi “portitele ” astea sint de fapt kilometrii intregi de gard lipsa! De ce se lasa in afara reglementarii masinile sub 2,4 tone? N-ati vazut de loc pe sosele dubite de 1,0 sau 1,5 tone care fac intre 1000 si 1300 de kilmetrii zilnic cu un singur sofer care doarme intre schimbarea vitezelor de sus in jos?! Ce anume a avut atit de deosebit cazul de la Lipova? Era cumva un microbuz cu 9 locuri? Nu!Soferul avea o vasta experienta in ocolirea legii si a organelor de control? Nu, era un tzingau cu cas la gura in meseria asta-daca cumva facea meseria asta ,lucru de care ma indoiesc- un neica nimeni care nu stia pe ce lume traieste si ce s-a intimplat cu el de s-a trezit la volanul unei masini burdusite cu oameni. El e de vina? Incontestabil ,nu! De vina este hahalera care l-a trimis in cursa, chiar daca respectiva hahalera era ruda cu el.La noi totul se lasa la aprecierea “AURORITATII COMPETENTE” Si marog cine e aia?Politia ,celelalte autoritati rutiere, Gogu, Iisus Hristor, Papa de la Roma, presedintele care la stie pe toate, fratimiu, cine ma rog?Vreti un exemplu de autoritate competenta si de judecata dreapta? Domnul Huidu dupa ce a omorit trei oameni din vina sa nu va face nici o zi de puscarie pentru ca ” este integrat social si are familie” Punct! Am citiva cunoscuti integrati social si cu familie care au cam tras-o dupa cite un accident rutier. Cu raniti!Cunoscutii astia ai mei nu erau insa persoane’ media” ! Sa revenim la oile noastre ! Legea care reglementeaza transportul de persoane cu masini avind 9 locuri cu al soferului si marfa incepind de la 0 (ZERO) kilograme ar trebui sa sune cam asa : art 1- toata lumea se depl asseaza cu tahograf; Art 2- toata lumea se supune legislatiei in vigoare referitoare la timpul de condus si timpul de odihna; Art 3- cine nu respecta articolele 1 si 2 merge la bulau, indiferent al cui fiu ar fi. La urma urmei pina si Cristos a mers la pirnaie chiar daca era fiul cui era! Cine vrea sa faca transport de persoane cu o dihanie cu 9 locuri si n-are atestat, adica sa-si plimbe prietenii ,zice el ,sau face piraterie zic autoritatile competente( alea adevarate !) merge la bulau sa plimbe bila si sa sparga pietre pentru autostrazile noastre vesnic in constructie. Cine se face ca nu-l vede ,merge dupa el! Pa si pusi!Prea multe cuvinte in construirea unei legi inseamna prea multi kilometrii de gard lipsa pe unde se pot strecura ‘baietii destepti”Legea trebuie sa aiba citeva vorbe, un mare ciine de paza si un nene cu o bita in mina care sa te pocneasca la scafirlie cind o iei pe aratura. Prea multe vorbe strica ! La buna vedere!

      • las-o jos ca macane domnul neam de tiscovina ,voi va ganditi numai la a va umfla buzunarele voastre cu bani nemunciti, se duce omul la servici cu ce poate, si pana la urma care-i treaba ta? cat despre mine toti soferii astea de pe microbuze le-as ridica permisele, si licientele pentru neregulile lor, ca sant niste hoti, isi fura caciula unul la altul. iar cat despre cei ce au microbuze cu 9 locuri, sant microbuze de familie si nu ma poate obliga sa am licienta de transport pentru asta si nici autorizatii, pentru ca si in strainatate sant socotite masini de familie… asa ca vezi-ti de tiscovina ta ca umblati beti la volan

  2. Cred ca trebuie facuta o lege pentru piraterie pentru ca Romania pierde anual milioane de euro din evaziunea care o fac calatori calatori-nd cu tot felu de turisme si microbuze de pana la 9 locuri care sau anmultit enorm.Pentru asta ar trebui amendati drastic si cetateni care calatoresc cu astfel de vehicule pentu ca singuri asi risca viata si ancurajeaza ezaziunea fiscala.

  3. pentru cei doi comentatori anteriori .
    Rusine voua ! sunteti niste bieti papitoi care va lasati manipulati de hoardele de lupi flamanzi care astazi isi spun legiuitori. Ar trebuii intai sa avem un nivel de trai si drumuri de nivel european si abia apoi legi la nivel european. Suntem cu 60 de ani ramasi in urma cu traiul si drumurile, ar trebuii ca legile noastre sa fie si ele ca prin anii 60. Ce tahograf ce licenta , atatea si atatea piedici in calea bietului muritor de rand . Rusine voua!

  4. Daca ne uitam la televizor vedem ca cea mai mare parte a accidentelor grave sunt provocate de autoturisme, nu de camioane, dubite sau autocare. Daca ar fi dupa mine as limita autoturismele la 130 km/h care este viteza maxima pe majoritatea autostrazilor din europa, tahograf neaparat pentru ca multi cu turismele in special in timpul noptii) merg obositi pana nu mai vad drumul si incep sa mearga in zigzag. Nu de putine ori era sa fiu lovit de astfel de persoane, ITP-ul in functie de vechimea masinii, cu cat e mai veche cu atat ITP mai des. In unele localitati sunt limitari de tonaj la 1,5 tone pe anumite strazi. Sa fim seriosi, un turism decent (aici nu se incadreaza si loganul sau masinile la care aerul conditionat este optional) au cel putin 1500 kg masa proprie, probabil MTMA ajunge undeva la 2000 – 2100 kg.
    Eu am o firma de transport rutier de marfuri si sincer nu sunt de acord cu licente de transport, tahograf pe 3,5 tone si ITP la un an. De ce asta: in primul rand cu licenta de transport ai mult de alergat pentru nimic, o hartie care dupa parerea mea nu are nici o valoare, doar timp pierdut si bani dati degeaba. Tahograf: eu nu iau niciodata curse express, la mine in general nu se conduce mai mult de 14 ore pe zi, si alea 14 ore in cazuri mai rare. ITP pe un an? Pentru ce? Eu am numai masini cu o vechime sub 5 ani, se repara la service unde oricum se verifica masina din toate punctele de vedere, mai putin serie motor si sasiu. Atestat pentru transport marfa pentru sofer: cu ce ma ajuta? Am atestat si marfa si persoane si ADR dar din pacate au expirat. Cu ce ma ajutat scoala pentru atestat? 3 zile pierdute si bani dati, pentru ca in mare parte inveti despre timpii de conducere si lucruri care nu stiu cat sunt de utile la 3,5 tone. Sunt insa de acord cu introducerea unui jurnal cu timpi de odihna similar cu cel din Germania care insa nu este chiar atat de restrictiv ca in cazul camioanelor. teoretic conduci 10 ore pe zi (atat ai voie) dar poti sa le transformi in 12 – 13 ore fara bate la ochi in cazul unui control. Aici s-ar elimina cei care conduc cate 25 – 30 ore in continuu, oprind doar pentru alimentare cu combustibil, cafea multa si energizante cu sacosa.
    Am vrut sa subliniez faptul ca unele dintre reglementari s-ar putea aplica si turismelor, timpi de odihna si ITP mai des.
    Nu trebuie sa iti impuna legea sa faci ceva sau sa nu faci. De multe ori o faci singur pentru ca asa consideri ca e corect (sa nu conduci obosit, sa fi cu masina pusa la punct, sa nu pui 5 tone pe sprinter care are sarcina utila de aprox 1,2 tone). Eu cred totusi ca noi vrem un stapan, cineva care sa ne spuna ce sa facem pentru ca noi nu suntem in stare, suntem prea lenti in gandire.

    • daca masina nu este pe firma trebuia sa o folosesti in cont propriu, nu contra cost (legea va fi daca si cei de 8+1 sa se alinieze la regulile la care sunt supuse ori ce firme de transport, cea ce fac cei care au masinile inmatriculate pe persoana fizica nu fac decat piraterie si bag in buzunare bani neimpozati. si principalul motiv este respectarea timpilor de condus si de odihna, lucru pe care multi soferi nici nu stiu ce este)

  5. Eu am cateva fotografii facute de mine prin tara in care erau cereale in dacii papuc in greutate de cel putin 2 tone. De ce nu se cantaresc toate masinile? Inclusiv turismele? Eu am 2 sprintere, stau cu ele in parcare de la revelion pentru ca nu mai sunt marfuri de transportat si sunt multi care sunt in situatia mea. Dupa ce ca de abia supravietuim si platim taxe la stat ei vor sa ne inchida. Spunea cineva la televizor despre parlamentari: “copii nostri vor fi sclavii copiilor lor” si am inceput sa-i dau dreptate. Amenzile pentru depasire de greutate nu trebuie sa fie mari cum spunea cineva pe un forum, trebuie sa fie o amenda corecta. Daca amenda este “mare”inseamna ca faci comparatie cu o amenda normala. O amenda corecta nu poate fi mare, e doar corecta. Intrebarea mea este: daca clientul iti spune si scrie pe CMR ca ai o greutate de 1500 kg si la cantar se descopera ca ai 2 tone, pe cine amendezi? Gurile rele vor spune ca trebuie sa fi prea prost sa nu iti dai seama dupa felul cum merge masina dar conteaza inaltimea, asezarea paletilor dupa greutate. Daca iei 5 marfuri la grupaj si fiecare are marfa are cu 100 kg in plus, ce faci? Eu mi-am luat amenda in austria pentru o depasire de greutate de 375 kg, greutate care nu reiesea de nici o culoare din CMR-uri. I-am rugat pe cei care m-au cantarit sa cantarim fiecare marfa individual si daca are mai mult decat scrie in CMR pot pastra marfa si sa o ridice clientul cand plateste amenda. Au zis ca nu-i intereseaza. La descarcare am rugat firmele care trebuiau sa preia marfurile sa imi cantareasca si mie marfa pentru ca sunt 300 in plus si nimeni nu avea cantar. Intr-adevar multi pun cate 5 tone pe sprinter (nu va vine sa credeti)? Eu am pus 5 tone pe sprinter cu cativa ani in urma cand lucram la patron. I-am spus ca greutatea este cu mult peste sarcina utila. Ce mi-a spus? Ca ce ma freaca pe mine grija cat pune pe masina lui? Daca nu-mi convine sunt liber sa plec. Intr-o luna chiar am plecat.

    • Catalin parerea mea posteaza poze pe internet fa o sezizare (daca noi nu spunem si ignoram nu facem alceva decat sa ne facem rau singuri odata ce am ales o meserie si o afacere si platesc cu varf si indesat pentru asta trebuie sa fiu lasata,insa marea problema la romani este ca se uita in gradina vecinului si daca vede ca el manaca fasole cu gem crede ca este mai buna si asa face si el.ne copiem unul pe altu daca tu cu duba poti sa transporti porumb el cu papucul de ce nu poate sau in cazul meu daca eu cu autocar transport calatori cel cu 8+1 el de ce sa nu o faca si uite asa am ramas eu fara calatori si tu fara marfa)eu deocamdata sunt sofer manager de transport.si chiar femeie de serviciu(trebuie sa curat dupa calatori la cat de civilizati sunt). si nu ma bag in munca unui avocat daca vreau sa devin avocat ma duc fac o facultate si trec prin toate examenele necesare sa practic meseria de avocat. si in transport cine vrea sa faca transport marfa sau persoane sa RESPECTE LEGEA .

  6. Eu lucrez in parteneriat cu un magazin pentru livrari la domiciliu cu buz de 3,5t si se mai intampla sa ies si din oras,e adevarat nu foarte departe dar ies si pentru asta mi-ar trebui licenta.De cand intra in vigoare legea?Si cat m-ar costa sa imi iau una daca chiar imi trebuie?

    • Deocamdata a fost aprobata OUG 11/2013 pentru modificarea si completarea OG 27/2011 privind transporturile rutiere.

      OUG 11 fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 122, din 5 martie 2013.

      In termen de 60 de zile, trebuie aprobate Normele metodologice de aplicare a ordonantei de urgenta.

      Va redam integral continutul OUG 11/2013:

      “Avand in vedere faptul ca Romania se confrunta in ultima perioada cu o serie de evenimente rutiere cu consecinte extrem de grave, in care sunt implicate autovehicule construite si echipate pentru transportul a 9 persoane, inclusiv conducatorul auto, care efectueaza transport rutier national contra cost de persoane, vehicule rutiere a caror masa totala maxima autorizata este cuprinsa intre 2,4 tone si 3,5 tone, care efectueaza transport rutier national de marfa, precum si vehicule care efectueaza transport rutier de vehicule rutiere defecte sau avariate, fara ca aceste operatiuni de transport sa fie autorizate,

      intrucat in urma acestor evenimente a crescut numarul constatarilor autoritatilor abilitate si sesizarilor partenerilor sociali in privinta existentei unor practici ilicite in activitatile de transport rutier de persoane,

      tinand seama de faptul ca se constata o crestere alarmanta a transporturilor cu vehicule rutiere destinate transportului de vehicule avariate sau defecte, vehicule care nu corespund din punct de vedere tehnic, nefiind omologate si agreate in acest sens, iar conducatorii auto ai acestora nu au o pregatire specifica, astfel incat se pune in pericol siguranta rutiera,

      luand in considerare faptul ca atat in cazul transportului rutier contra cost, cat si in cazul transportului rutier in cont propriu cu vehicule rutiere de tipul celor mentionate mai sus nu exista in prezent reglementari de natura sa permita autoritatilor competente o monitorizare eficienta a acestor transporturi si luarea unor masuri preventive sau coercitive, dupa caz,

      tinand seama de faptul ca aceste elemente constituie situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata si vizeaza direct legalitatea transportului si siguranta rutiera, fiind necesare masuri care sa conduca la reglementarea imediata a conditiilor de autorizare si efectuare a acestor transporturi rutiere nationale,

      in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

      Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

      Art. I

      Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 625 din 2 septembrie 2011, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

      1. Dupa articolul 11 se introduce un nou articol, articolul 11^1, cu urmatorul cuprins:

      “Art. 11^1

      (1) Pentru a efectua transport rutier national contra cost de marfuri cu vehicule rutiere a caror masa maxima autorizata, inclusiv cea a remorcii/semiremorcii, este cuprinsa intre 2,4 tone si 3,5 tone, intreprinderile trebuie sa fie autorizate de catre autoritatea competenta.

      (2) Pentru a efectua transport rutier national contra cost de persoane cu autovehicule avand 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto, destinte prin constructie si echipate pentru transportul de persoane, intreprinderile trebuie sa fie autorizate de catre autoritatea competenta.

      (3) Pentru a efectua transport rutier national contra cost de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate, intreprinderile trebuie sa fie autorizate de catre autoritatea competenta.

      (4) Modalitatea de autorizare, precum si conditiile care trebuie indeplinite pentru autorizarea transportului prevazute la alin. (1)-(3) se stabilesc de catre autoritatea competenta prin norme.”

      2. Articolul 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

      “Art. 18

      Prevederile privind accesul la transportul rutier in cont propriu se aplica intreprinderilor care efectueaza operatiuni de transport rutier in cot propriu cu vehicule rutiere a caror masa totala maxima autorizata, inclusiv remorca/semiremorca, depaseste 2,4 tone, cu autovehicule avand cel putin 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto, destinate prin constructie si echipate pentru transportul de persoane, respectiv intreprinderilor care efectueaza operatiuni de transport rutier in cont propriu cu vehicule rutiere care se deplaseaza fara incarcatura.”

      3. La articolul 19, litera a) se abroga.

      4. La articolul 19, literele b) si l) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

      “b) transportul de marfuri efectuat cu vehicule rutiere a caror masa totala maxima autorizata, inclusiv remorca/semiremorca, nu depaseste 2,4 tone;

      ……

      l) transportul de persoane efectuat cu autovehicule avand mai putin de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto, destinate prin constructie si echipate pentru acest scop;”.

      5. La articolul 24, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:

      “(6) Transporturile prevazute la art. 11^1 alin. (1)-(3) se efectueaza in conditiile stabilite de catre autoritatea competenta prin norme.”

      6. Articolul 35 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

      “Art. 35:

      (1) Transportul rutier contra cost de persoane cu autobuze se poate realiza prin:

      a) servicii regulate;

      b) servicii regulate speciale;

      c) servicii ocazionale.

      (2) Transportul rutier national contra cost de persoane cu autovehicule avand 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto, destinate prin constructie si echipate pentru acest scop, se poate realiza prin:

      a) servicii regulate speciale;

      b) servicii ocazionale.”

      7. La articolul 40, alineatele (1) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

      “Art. 40

      (1) Transportul rutier national contra cost de persoane prin servicii regulate se efectueaza numai cu autobuze dotate cu aparat de marcat electronic fiscal/case de bilete si cititor de carduri cu posibilitatea de a transmite date on-line.

      ……

      (4) Modul de utilizare, precum si conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca aparatele de marcat electronice/casele de bilete si cititoarele de carduri vor fi reglementate prin norme metodologice, aprobate prin hotarare a Guvernului.”

      8. La articolul 41, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

      “(3) Modelul biletelor, abonamentelor si legitimatiilor speciale se stabileste de Ministerul Transporturilor prin ordin al ministrului transporturilor, cu avizul Ministerului Finantelor Publice.”

      9. La articolul 41, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:

      “(5) Transportul rutier in trafic judetean/interjudetean al elevilor prevazuti la art. 84 alin. (1)-(3) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se efectueaza de catre operatorii de transport rutier.”

      10. Articolul 80 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

      “Art. 80

      Biletul de calatorie/Abonamentul reprezinta contractul de transport in cazul serviciilor regulate, incheiat intre prestator-operator de transport si beneficiar-calator, prin care opertorul de transport rutier se obliga sa efectueze transportul in conditii de siguranta si confort, iar beneficiarul se obliga sa achite contravaloarea sa, care include si asigurarea persoanelor si a bagajelor, precum si riscurile ce pot decurge din efectuarea transportului rutier.”

      Art. II

      In termen de cel mult 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Transporturilor va actualiza Normele metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea si efectuarea transporturilor rutiere si a activitatilor conexe ale acestora stabilite prin Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor si infrastructurii nr. 980/2011, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 854 din 2 decembrie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare”.

  7. sunt nebuni!!!!!!!!!!!!!!!! eu am un bus de 3,5t si fac transport international – am inteles liceenta, OK : dar tahograf la bus?, va dati seama?-cine mai trimite Marfa cu mine pt ca la program orice camion ajunge la destinatie la fel ca mine. nu zic sa mergi ca inecatul 25-30 de ore nu sunt de acord cu asa programm dar nici 9 ore de condus pe zi la bus si 90 de ore de condus la 2 saptamani.
    ideea e ca cine cunoste programul care trebuie respectat la tahograf stie ca acesta e sfarsitul pentru bus-uri

  8. Sunt niste dementi cu normele astea, te ingradesc din ce in ce mai mult, in nici o tara din lume a asta nu se licentiaza dubele sub 3.5. Astia care vad cu ochi buni licentierea asta o sa fie foarte dezamagiti cand o sa vada cum cresc preturile la transporturi, si implicit la toate lucrurile de dimensiuni mici ce se mai transportau prin orase, nisip, pamant , moloz, mobila, mutari, fructe, legume si tot ce se mai cara prin oras unde avem limitari de 3.5 tone.

  9. Nu se explica exact ce inseamna transport propriu. De exemplu, o unitate care produce paine si o distribuie local cu auto 3,5 t, deci nu face transport contra cost, trebuie licentiate? Daca este asa, atunci masinile pe care le avem trebuie sa le radiem din circulatie deoarece nu ne permitem sa cheltuim sume de bani si pentru aceasta aberatie. Domnilor guvernanti, oare dumneavoastra nu vedeti cate firme falimenteaza in romania, nu platim destule taxe si impozite? si asa platim chirie pe masinile noastre cu atatea taxe si impozite pentru masini. Cu aceasta ordonanta bagati in ceata toti intreprinzatorii mici care si asa de abia rasufla impovarati de taxe si impozite.

    • 1Licenta inseamna doterea masinii si cu tahograf care inregistreaza timpii de conducere,pauzele,km parcursi,viteza de deplasare si “alte munci”.
      2Privesti problema din punct de vedere al patronului si pui mai presus banii decat viata dar nu binevoiesti sa vezi si interesele acelor bieti soferi care se trezesc la ora 3 sau 4 si lucreaza cate 12 sau chiar 16 ore pe zi 6 ba chiar 7 zile pe saptamana.Soferii angajati care lucreaza pe masini de sub 3,5 tone sunt mai mult sclavi decat salariati.Am lucrat si eu pe astfel de masini si eram strans cu usa sa parcurg 1200-1300 de km in 26 maxim 28 de ore;si eram mereu stresat cu telefonul ca “hai mai repede” si sa nu mai spun ca mi s-a intamplat sa ma trezesc pe contrasens(din fericire inainte impactulcu un tir). Unde-s drepturile garantate de lege? Poate acum intelegi sensul acestor benefice reglementari.

      • Si de ce nu ai demisionat. Eu am schimbat vreo 5 locuri de munca din aceasta cauza. I-am zis patronului ca daca nu-i convine, ii dau adresa de unde sa ridice masina si marfa si eu ma duc acasa cu autocarul sau cu trenul si i-am mai zis si ceva de bine. I-am inchis telefonul si cand m-am intalnit cu el la ziua de salariu, ca prin minune uitase totul (asa sa fie oare)? Daca voi nu ati mai accepta astfel de conditii, cu siguranta patronii s-ar conforma, daca toti cei care vin sa se angajeze, refuza din start. Eu mi-am cumparat o autoutilitara si fac transport international cu ea, mai mult de 1000 km nu fac pe zi, un Bucuresti – Paris il fac in 3 zile, cine vrea mai repede, pretul este dublu si pleaca 2 soferi. De ce nu te bagi pe camion? Diagrame, furtul de motorina prin parcarile patriei, amenzi, misti masina 2 metri in pauza iti iei amenda, Cei de la Vectra International au timp de tranzit 32 de ore intre Brasov si Barcelona, nu prea am auzit de soferi care si-au dat demisia de la ei. Eu nici pe 2000 euro nu as accepta astfel de conditii, pentru ca nu vreau sa ajung nici la puscarie, nici in groapa. Sa nu ii uitam si pe cei de la Chevrolet CC si alte astfel de firme. Voi sunteti problema, oameni inconstienti care acceptati astfel de conditii.

    • sunt doua tipuri de copii conforme (licente, cum spuneti voi) cont propriu si contra cost. amandoua sunt supuse la aceasi lege legate de timpii de condus…………legislatia in vigoare diferenta intre ele cele contra cost sunt pentru transporturi in schimbul unei sume de bani (mai pe romaneste) adica firma transportatoare emite o factura, cea in cont propriu transporta dintr-un punct de lucru la altul materiale necesase in scopul de folosire in interiorul firmei (pe teritoriul romaniei marfa este insotita de aviz de expeditie iar in cazul transportului extern marfa este insotita de CMR, in cazul transportului de persoane cei care au copie conforma in cont propriu nu pot decat sa transporte angajati de la domiciliu la locul de munca si retur

  10. Decat sa puneti in aplicare o asemenea ordonanta mai bine ati interzice transportul de persoane pe traseele unde circula trenuri si cetatenii sa circule cu trenul, asa cum era odata, iar masinile de transport persoane sa circule pe trasele unde nu sant cai ferate, si asa s-ar impusca doi iepuri de o data, nu ar mai falimenta CFR calatori si s-ar reduce si accidentele de circulatie cu microbuzele de calatori. Dar ce sa va spun, aici sant mari interese care tin cu dintii de aceste transporturi si tocmai acestea ar trebui eliminate. Ar trebui ca guvernantii nostri sa nu mai ia decizii din birou, sa se mearga in teritoriu si sa se discute cu intreprinzatorii, sa vada cu ce se confrunta, pentru ca nu peste mult timp o sa avem o tara de falimentari.

  11. pe astia din guvern nu-i intereseaza ca o sa murim de foame. eu am o basculuta de 3.5 t si mai fac cate un transport cat sa traiesc de pe o zi pe alta, dar cu licentele nu sunt de acord. alti bani pentru ei, de-abea asteapta sa ieie bani de pe noi sa le creasca salarile. lor le e bine ca dorm toata ziua, nici nu stiu ce se voteaza dar stau in lux. cu ce bani? cu banii nostri. de cand intra legea in vigoare cu licentele ?

  12. in primul rind, referitor la oug.11/2013, celor care se incadreaza in aceasta ordonanta le spun parerea mea – nu din auzite, ci din propria activitate in trans.auto: nici nu stiti ce va asteapta. mai precis falimentul. eu posed autoutilitare de peste 3,5t, am licenta transport firma si separat licenta copie conforma pe nr.camion. posed si autoutiltare de 3,5 t cu care mai fac un pic de treaba si-ncerc a salva firma de la faliment, pina pe 5 mai si mai departe e posibil sa inchid afacerea in transporturi auto.
    activez in domeniul trans.auto de 32 ani, si de 14 ani lucrez pe cont propriu. referitor la autorizarea auto 2,4t pina la 3,5t era o nisa. o sa vedeti ca nu o sa mai fie pentru soferii amatori si soferii profesionisti in virsta/aproape de pensie/. pe intelesul tuturor mersul programat soferul ar trebui sa fie platit de a.r.r.ca tare mult le place sa le faci combinatii cu timpii de condus, dar cit de greu obtii un contract de transport in aceste vremuri nici nu vor sa auda domnii soferi sau dmn. inspectori a.r.r. care invoca siguranta in trafic, dar despre faptul ca a.r.r. si inca o politie in transporturi auto care s-a infiintat in luna martie 2013 care zic ei ca se autofinanteaza din amenzi si taxe, din aceasta cauza au venit cu oug.11/2013 si au prins si auto 2,4 t 3,5t acesti inspectori a.r.r. si politisti de la aceasta autoritate nou infintata sanctioneaza cu amenzi ametitoare, pentru ca si ei au salarii confidentiale de parca ar fi bugetari, si nu camatari in parcari, cind te opresc ptr.control te privesc de parca el au investit in achizitionarea acelui camion care costa o avere.
    ar fi multe de comentat, dar incep sa ma enervez, mai bine ma opresc aici. ar fi bine sa fim uniti si sa le dam un avertisment serios. propun ca toti transportatorii auto sa incetam activitatea si sa transporte cele doua autoritati, politia autoritara si a.r.r, pentru ca pe unii inspectori ii stiu de la fosta i r t.a. cei tineri nu stiu ce inseamna, adica un fel de a.r,r, erau saraci lipiti pamintului acum au case de vacanta la munte.
    ati votat un guvern care emite ordonanta de guvern fara sa stie cum se va aplica, sa fie si mai grav/tiganie/o si publica in monitorul oficial. nu s-a facut nici un fel de referendum ref o u g,11/2013, ce pretentii de parca am trai intr-o tara democrata. ciuperca rosie /p c r /nu scapi de ea numai daca ii dai foc.

  13. Buna ziua. Pentru transport turisti de la aeroport la locul de cazare (aflat la 200 km distanta) cu auto 8+1 categoria B, este necesara licenta transport persoane? Nu pare sa fie contra cost, nu se elibereaza bilet. Trebuie sau nu licenta? Puteti argumenta? Multumesc.

  14. buna ziua. ma poate lamuri si pe mine cineva pt ca am tot auzit vorbind despre tahograf.
    Eu lucrez ca sofer pe o masina pana in 3.5 t si am tot auzit ca se vor introduce timpii de condus sau ceva de genul ca se va pune tahograf stie cineva despre ce e vb?sau daca am doar categoria B si se va pune tahograf voi mai avea voie sa conduc aceasta masina? sau e necesar cat C? si de cand se va pune tahograf???? va multumesc mult

  15. Am cautat , si tot cautat pe site-ul ARR costul de eliberare a unei licente de transport . Ghici ce … NU am gasit . Sper sa ma puteti ajuta cat mai repede . ( Vorbesc despre costul copiei conforme , si a celorlalte acte fiind vorba de o reinnoire )

  16. ACESTI GUVERNANTI NU FAC ALCEVA DECIT SA MAI LASE CITEVA SUTE DE ASFEL DE SOFERI CARE ISI CISTIGA TRAIUL DE PE O ZI PE ALTA SAI LASE PE DRUMUTII .GINDITIVA CA TOATE MAGAZINELE DIN ORSAE SUNT APROVIZIONATE CU ACESTE MASINI
    EU IN ACEASTA DUBA AM UN ATELIER DE REPARATI UTILAJE, CE FAC EU ACUM
    SA LE FIE RUSINE CONDUCATORILOR NOSTRI CA NU SE GINDESC DECIT LA BUZUNARUL LOR .

  17. As avea si eu o intrebare, vreau sa inchiriez o masina de 8+1, sau sa inprumut de la o cunostinta, sa merg cu prietenii in concediu, (in tara), de anul acesta nu se mai poate? Daca am inteles bine, ordonanta de urgenta se refera numai la trasport contra cost. Daca nu, va rog, sa postati si articolul aferent, si practic ce trebuie sa fac, sa ma autorizez. M-ar interesa in viitor sa-mi cumpar o masina 8+1 (VW T4 sau Ford Transit) ca masina de familie, aceeasi probleme voi avea?

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.