OMT nr. 733/2013 de reglementare a şcolilor de şoferi

7

A intrat în vigoare Ordinul 733/2013, emis de ministrul Transporturilor, prin care se reglementează funcţionarea şcolilor de şoferi. Pe scurt, acestea trebuie să-şi asume pregătirea integrală a unui cursant – atât cea teoretică, cât şi cea practică -, să aibă rată de promovare de minimum 40% în primul an şi de minimum 50% în al doilea pentru a obţine licenţa şi în următorii, şi să îşi doteze autoturismele de examen cu camere de luat vederi astfel încât „să existe o transparenţă şi oricând să se poată vedea modul în care s-au desfăşurat examenele în interiorul şcolii”, a anunţat miercuri, într-o conferinţă de presă, ministrul Relu Fenechiu.

”Promovabilitatea (rata de promovare, de fapt, pentru că termenul este folosit greşit în mod frecvent, exprimând potenţialitatea şi nu faptul de a fi promovat – n.r.) este un criteriu. Noi dorim să avem cât mai puţini cursanţi sau şcoli care să îşi permită să accepte să le dai nişte bani, să nu se ţină cursurile şi la sfârşit cursantul să nu ştie nimic. Se întâmplă, din informaţiile noastre, astfel de lucruri. Şi şcolile care îşi vor permite să îşi facă un obicei din asta nu vor mai fi acreditate pentru anul următor. Noi am cerut ca şcolile de şoferi să obţină un grad de promovabilitate a cursanţilor de minimum 40% în primul an şi minimum 50% începând din al doilea an. În acest fel, creăm premisele unei evaluări interne reale şi corecte a cursanţilor înaintea eliberării documentelor necesare înscrierii la examen”, a precizat ministrul Transporturilor.

Cât priveşte asumarea pregătirii integrale a unui cursant – şi teoretică, şi practică -, dar şi verificarea aptitudinilor cursanţilor la absolvirea acestor şcoli, Fenechiu spune că a insistat ca această modificare să fie adusă legislaţiei.

“Până acum existau situaţii în care cursanţii primeau lecţii de conducere auto – practică de la instructori autorizaţi -, dar nu exista responsabilitatea nimănui, în condiţiile în care cursantul era bine pregătit sau nu la finalizarea acestor şcolii. Interesul nostru este să asigurăm un serviciu cât mai bun celor care doresc să se pregătească pentru a obţine permisul de conducere auto”, a arătat el.

Ministrul Transporturilor susţine că forma acestui ordin „a fost elaborată în urma unui dialog social purtat cu patronatele, sindicatele, federaţii şi asociaţii din domeniu”.

„Au fost şi nemulţumiri. De mai multe ori, instructori autorizaţi au protestat chiar şi în faţa MT. Noi nu vrem să restrângem activitatea acestora. Ei se pot în continuare asocia în diverse forme, pentru că pot fi autorizate şi PFA-urile, şi SRL-urile pentru a desfăşura aceste activităţi, dar să respecte condiţiile pe care noi le-am cerut: acelea de a desfăşura o activitate completă – teoretică şi practică -, de a avea posibilitatea să dea un examen, de a-şi dota autoturismele cu camere de luat vederi şi de a avea responsabilitatea că, dacă nu promovează peste 40% din cursanţi în primul an şi peste 50% începând din al doilea an, să nu mai fie acreditaţi pentru a funcţiona în continuare”, a mai spus Relu Fenechiu.

Nerespectarea acestui ordin duce la suspendarea licenţei şcolilor de şoferi în cauză, a avertizat ministrul Transporturilor.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

7 COMENTARII

  1. este corect sa platesti separat ,, taxa examen pentru masina”odata ce ai achitat integral contravaloarea pentru scolarizare – Scoala de soferi si care conform OMT 733 contractul de scolarizare trebuie sa contina costurile intergrale directe si indirecte ??????

    • este corect, pentru ca tu ai achitat pentru 30 de ore de conducere auto, iar in ziua de examen este alta ora si alt timp pierdut cat stai si astepti sa-ti vina randul.Se consuma si atunci combustibil…etc

  2. Nu este corect ce ne OBLIGA , ca fiecare PF sa sa angajeze prof. de leg, medic, contabil, secretara….da de unde le platesc, cu ce bani, daca nu am elevi?In meseria asta nu poti sti cati elevi ai luna de luna, poti sau nu poti avea de treaba.Nu pot sa ma intind mai mult decat pot , in conditiile in care sunt atestat, autorizat si-mi platesc taxele la timp de ce nu ma lasa sa functionez ca oricare alt PF?
    Atunci sa si aia care repara incaltaminte sa-si faca fabrica de incaltaminte, si ala care taie geam sa-si faca fabrica de sticla, avocati, notari…etcNu-i corect ce se intampla e discriminare si interese, nu lasti oamenii sadevina someri in prag de pensiuonare, oameni care intretin familia[suntem bolnavi sau avem in intretinere bolnavi.Ascultati si pe cei famanzi nu numai pe cei satui, mai ales cand omul vrea sa munceasca si este la zi cu taxele si impozitele.
    ?

  3. Domnilor de ce ne obligati sa ne luam o caciula mai mare decat capul?
    Daca eu instructor auto am mai multi elevi si procent de promovabilitate mai mult si mai mare decat o scoala, nu v-ati intrebat de ce?Pentru ca-mi fac bine treaba si sunt cautat, recomandat si apreciat.Fiecare cu treaba lui, sunt PF autorizat , platesc darile la stat ce nu-i bun?Cine vrea sa-si faca scoala n-are decat , eu nu-mi pot permite sa platesc chirie, sa angajez prof. de leg. medic…..nu mi se pare corect si nu numai mie, toti care suntem in bransa ce ne obliga OMT-ul, trebuie intai analizata situatia si apoi hotarata ,lasa omul sa munceasca , nu-l fa somer ,nu-obliga sa fure, sa dea in cap ….etc [de fapt se traieste mai bine in puscarie decat in libertate].Daca tot ne obligati sa ne facem scoala de ce nu ne dati voie sa ne cuplam mai multi de 4 si tot 4 sa avem un prof, de leg, un medic….de ce fiecare-n parte?
    La scoli e elevul si invatatorul, elevul si medicul, elevul si bucatarul….????????????sau fiecare invatator sau prof are scoala lui, e ceva ce nu pot sa inteleg eu si colegii mei.In speranta ca se va analiza situatia asa cum trebuie va multumesc anticipat .

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.