Pachetul Mobilitate 1 a fost adoptat

Pachetul Mobilitate 1 a fost adoptat, în ultima sesiune din acest an (a 4-a), a trilogului purtat de Parlamentul European, Consiliul și Comisia Europeană, informează UNTRR, cu precizarea: „Trialogul incheiat! Operația reușită, pacientul mort!”.

Finalizarea procedurii administrative poate dura minim 6 luni înainte de publicarea în Jurnalul Oficial al UE și apoi implementarea ar trebui să se producă la 2 ani de la publicare, precizează UNTRR.

Pe surse, ce s-a adoptat, potrivit Uniunii:

  • „camionul – acasă la 8 săptămâni
  • cabotaj 3 operațiuni în 7 zile cu 4 zile cooling off pp – nerespectarea atrage afectarea bunei reputații
  • se lasă posibilitatea statelor membre să aplice reguli la cabotaj pentru transportul combinat, fără să fie obligatoriu
  • timpii de conducere și de odihnă rămân nemodificați la operațiunile de transport intern de marfă și persoane și la operațiunile de transport internațional pe cont propriu
  • timpii de conducere pentru operațiunile de transport internațional de marfă – se permit 2 perioade de repaus săptămânal reduse consecutive, dar șoferul trebuie să poată veni acasă, dacă vrea, la 4 săptămâni
  • Roma I aplicat în mod sofisticat dacă după un an de activitate peste 10% din angajati au contracte de muncă guvernate de legile altor state decât statul de stabilire al firmei, atunci firma trebuie să raporteze acest lucru autorităților competente și va fi considerată cu risc sporit
  • tahografe pentru vehiculele sub 3,5 t în transport internațional cu perioadă de tranziție după publicare
  • exceptare de la aplicarea directivei detașării pentru transport bilateral și tranzit și doar pentru câte o operațiune de cross-trade legată de fiecare sens dintr-un transport bilateral.

UNTRR a solicitat Comisarului de Transport UE să nu grăbeasca o decizie privind Pachetul Mobilitate 1 care se va aplica pentru 10 ani, cu efecte negative importante asupra pieței europene de transport rutier și afectând grav transportatorii români și est-europeni.

UNTRR a solicitat implicarea activa a Ministrului Transporturilor din Romania si a Reprezentantei Permanente a Romaniei la UE in acest moment crucial, semnaland Prioritățile transportatorilor români în cadrul celui de al 4-lea trialog privind Pachetul Mobilitate 1 din 11.12.2019, urmărind finalizarea PM1 sub Președinția Finlandei”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.