Patronatul Român nu vrea norme separate de şcoli pentru autorizarea instructorilor auto

Patronatul Român a transmis Ministerului Transporturilor două amendamente la proiectul de Ordonanţă de Urgenţă pentru modificarea şi completarea OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere: unul prin care arată că nu vrea norme separate pentru autorizarea instructorilor auto şi altul prin care cere abrogarea Art. 62, alin, 3, care prevede că atestarea profesorilor de legislaţie rutieră şi a instructorilor auto se face prin norme stabilite de către autoritatea competentă.

Astfel, la primul amendament, se arată că Art. 62, alin (2) prevede că „Autorizarea  şcolilor de conducători auto şi a instructorilor auto se face în condiţiile stabilite de către autoritatea competentă, prin norme”.

Patronatul Român propune următorul text: „Autorizarea  şcolilor de conducători auto se face în condiţiile stabilite de către autoritatea competentă, prin norme.

Sunt prezentate următoarele argumente:

„1. Faptul că la  Art 62. Alin 1- se precizează în mod expres ,,şcolile de conducatori auto fac parte din cadrul instituţional în domeniul siguranţei rutiere…”, considerăm că nu este normal să stabilim norme separate de autorizare pentru instructorii auto (fiind consideraţi ca parte distinctă a siguranţei rutiere), pentru că, în mod normal, atât instructorul auto, cât şi profesorul de legislaţie rutieră fac parte integrantă din acelaşi cadru instituţional.

Când ne referim la şcoli de conducători auto, ne referim atât la instructorii auto, cât şi la profesorii de legislaţie rutieră.

2. Eliminarea concurenţei neloiale, a pirateriei şi diminuarea evaziunii fiscale în cadrul acestei activităţi”, arată Ioan Dascălu, reprezentantul Patronatului Român.

Cât priveşte al doilea amendament, acela de abrogare a Art. 62. alin. 3 „Atestarea profesorilor de legislaţie rutieră şi a instructorilor auto se face prin norme stabilite de către autoritatea competentă”, Patronatul Român aduce următoarele argumente:

“1. Faptul că profesorul de legislaţie rutieră, cât şi instructorul auto, fac parte din acelaşi cadru instituţional din cadrul siguranţei rutiere – Şcoli de conducători auto -, normele de atestare ar trebui să facă parte în condiţiile de autorizare a Şcolilor de conducători auto; nu este normal să împărţim această activitate.

2. Eliminarea concurenţei neloiale, a pirateriei şi diminuarea evaziunii fiscale în cadrul acestei activităţi”.

Proiectul Ordonanţei de Urgenţă pentru modificarea şi completarea OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere a fost postat pe site-ul Ministerului Transporturilor, în dezbatere publică, pe 16 octombrie, iar propunerile/observaţiile pot fi transmise MTI până la data de 29 octombrie, adică mâine.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.