Taxă de promovare a staţiunii Mamaia, percepută inclusiv spălătoriilor auto

Consiliul Local al municipiului Constanţa a aprobat, marţi, instituirea unei taxe de promovare a staţiunii Mamaia, între 100 de lei şi 4.000 de lei anual, ce va fi percepută atât agenţilor economici, în funcţie de profil, cât şi proprietarilor de apartamente. Primarul Radu Mazăre speră să strângă aproximativ 700.000 de euro/an, din care 20% vor rămâne administraţiei locale şi restul vor fi cheltuiţi de Asociaţia Dobrogea Litoral – care a şi propus taxa -, exclusiv pentru promovare. 

Prima cheltuială, de circa 34.000 de euro, se va duce pe filmările videoclipului pentru imnul staţiunii Mamaia, ce s-a realizat zilele acestea, şi în care Radu Mazăre apare ca salvamar, îmbrăcat în costum de baie în stilul anilor ’40, alături de mai multe tinere. Imnul este cântat de Mazăre, Loredana Groza şi Cabron,

Iată cuantumurile taxei:

  • 4.000 lei/an pentru hoteluri şi cazinouri
  • 3.500 lei/an pentru unităţile de alimentaţie publică
  • 3.000 lei/an pentru moteluri, vile turistice, cabane, bungalouri, sate de vacanţă, campinguri, pensiuni turistice şi pensiuni agroturistice
  • 2.000 lei/an pentru farmacii, ateliere foto, ateliere de jocuri, spălătorii auto
  • între 400 şi 1.000 lei/ an pentru comerţul ambulant
  • 100 lei/an pentru o locuinţă.

Radu Mazăre consideră taxa foarte mică şi susţine impunerea ei prin faptul că promovarea staţiunii nu se poate face cu fonduri europene, deoarece litoralul a fost scos “madam Udrea”  din Master Planul de turism al ţării.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.