UNTRR: SOS! Libera circulație a transportatorilor români în UE este în pericol

UNTRR solicită autorităților române să conteste acordul „inacceptabil” privind Pachetul Mobilitate 1, la care s-a ajuns în trialogul din 12 decembrie – al patrulea din acest an -, între Președinția Finlandeză a Consiliului de Transport UE, Parlamentul European și Comisia Europeană.

Drept urmare, UNTRR le transmite următorul apel: „SOS! Libera circulație a transportatorilor români în UE este în pericol!”.

Iată precizările, în comunicatul transmis redacției:

„Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR își exprimă profunda îngrijorare cu privire la rezultatul inacceptabil al acestui trialog, care a condus la adoptarea unor măsuri extrem de nefavorabile pentru România, inspirate de legislația protecționistă promovată de Statele Vestice membre ale Alianței Rutiere, având ca scop restricționarea accesului transportatorilor români și estici pe piața europeană de transport rutier.

UNTRR solicită Guvernului României și Eurodeputaților români să se opună acestui Acord privind Pachetul Mobilitate 1 în cadrul votului final al Consiliului, respectiv al Parlamentului European !

Solicităm autorităților române contestarea acordului Pachetului Mobilitate 1 adoptat la finalul trialogului de astăzi la Curtea Europeană de Justitie!

Precizăm că actualul Pachet Mobilitate restricționează grav libera circulație a transportatorilor români în UE prin măsurile extrem de restrictive adoptate, precum obligația întoarcerii camionului acasă la 8 săptămâni, introducerea unei perioade de restricționare a cabotajului (cooling off) de 4 zile și aplicarea forțată a Regulamentului Roma I firmelor de transport rutier. Aceste prevederi elimină transportatorii români din piata europeană de transport rutier și împing firmele și șoferii români să migreze în vest.

Pe www.untrr.ro puteți consulta Draftul Acordului privind Pachetul Mobilitate 1.

Reamintim că UNTRR a solicitat Comisarului de Transport UE să nu grăbească o decizie privind Pachetul Mobilitate 1 care se va aplica pentru 10 ani, cu efecte negative importante asupra pieței europene de transport rutier și afectând grav transportatorii români și est-europeni. De asemenea, UNTRR a solicitat implicarea activa a Ministrului Transporturilor din Romania si a Reprezentantei Permanente a Romaniei la UE în acest moment crucial, semnalând Prioritățile transportatorilor români în cadrul celui de al 4-lea trialog privind Pachetul Mobilitate 1 din 11.12.2019, urmărind finalizarea PM1 sub Președinția Finlandei”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.