Marin Griguță este directorul general CNIR

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat pe facebook că a numit un profesionist la conducerea Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), în persoana lui Marin Griguță.

„L-am numit pe Marin Griguță în funcția de director general al CNIR, companie ale cărei baze s-au pus încă din 2016, dar care a ajuns să fie operaționalizată abia anul acesta”, a afirmat Cătălin Drulă, precizând că astfel este atins un obiectiv inclus în programul de guvernare și bifată una dintre reformele prevăzute în PNRR. „Compania Națională de Investiții Rutiere va livra marile proiecte de infrastructură ale României – autostrăzi și drumuri expres. Va avea obiective clare și măsurabile și va lucra pentru accelerarea acestora.”

Experiență în companii de profil din Germania și Quatar

Conform ministrului Transporturilor, Marin Griguță este un expert în domeniul său, fiind inginer, și beneficiind de o experiență de peste trei decenii în managementul lucrărilor de infrastructură feroviară, rutieră și aeroportuară. A lucrat pentru companii mari de profil din Germania și Qatar, iar acum revine în România, fiind unul dintre primii specialiști care au spus „da” acestei provocări.

Cătălin Drulă: „Am cerut public profesioniștilor din domeniu să ni se alăture. Am primit sute de CV-uri, am derulat zeci de interviuri pentru a selecta experți, manageri de proiect, ingineri și proiectanți, care să se asigure că marile proiecte de infrastructură ale țării se desfășoară în bune condiții și la timp. Prima misiune a directorului general este să formeze în jurul său o echipă de oameni competenți, să structureze noua companie și să o dezvolte pentru a livra mai rapid și mai eficient decât până acum proiectele din Master Planul de Transport al României.

În opinia ministrului, profesionalismul trebuie să devină regula, nu excepția, iar CNIR este una dintre garanțiile care arată că sistemul va fi reformat din temelii.

„O spun din nou: CNIR nu este o companie care să consume bani publici din bugetul de stat în plus, ci va avea ca sursă de finanțare o cotă-parte din veniturile realizate prin rovinietă.”

Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.