20 de ani de Eurolines

In acest an, Grupul Eurolines implineste 20 de ani de activitate, desfasurata cu succes, pe piata de transport si turism din Romania. Acum, dupa doua decenii, grupul numara 20 de companii, 700 de angajati, iar cifra de afaceri totala estimata pentru acest an este de 100 milioane euro, devenind un lider de piata pe domeniile de business pe care activeaza.

Cam asa suna, in cifre, povestea unei echipe care face roata sa se invarta. Primii pasi pe acest drum s-au facut in 1995, cand au fost deschise primele doua agentii de turism, la Bucuresti si Frankfurt, si au aparut si primele 3 autocare care au deservit cursele regulate catre si dinspre Germania. Dupa doi ani de activitate, in 1997, compania a aderat la una dintre cele mai importante organizatii de transport international de persoane din Europa, Eurolines Organisation. Lucrurile au mers bine si, peste inca doi ani, in 1999, si-a facut aparitia prima companie de leasing de autocare din tara noastra, Eurobus Leasing, iar in 2001 a fost infiintata o companie de inchirieri autoturisme (Touring Rent Auto, care, in 2014, a devenit franciza a Enterprise Rent A Car). In 2004, a fost achizitionata prima agentie de turism din Romania, Nova Travel, care acum indeplineste functia de tour-operator al Grupului, pentru outgoing. O alta borna importanta o reprezinta semnarea parteneriatului strategic cu Grupul TUI si achizitia Danubius Travel din Constanta (infiintata in 1991), aceasta din urma fiind unul dintre cei mai importanti tour-operatori din tara pentru incoming. Grupul si-a continuat dezvoltarea, in 2015, inaugurand cea mai noua linie de business prin intrarea in industria ospitalitatii, achizitionand Green Village din Sfantu Gheorghe, Delta Dunarii. In acesti 20 de ani de la infiintare, peste 3 milioane de pasageri au calatorit cu autocarele Eurolines, au fost parcursi 164 milioane kilometri, peste 700.000 de turisti romani au plecat in vacanta prin Nova Travel si TUI TravelCenter. Au fost vandute peste 1.200.000 de bilete de avion, iar in acest moment sunt 77 de agentii in Romania si Republica Moldova si 4 in Germania. Si flota de care dispune Grupul este una impresionanta, 500 de vehicule, microbuze si autocare.

Evolutia companiilor din Grup

Nova Travel este tour-operatorul Grupului Eurolines specializat pe outgoing (turistii romani care viziteaza alte tari). Acesta a inregistrat cresteri de 29% in 2014 fata de 2013, ajungand la 7,8 milioane euro. A crescut numarul charterelor marca TUI, adaugand noi destinatii si ajungand la 10. Pentru 2015, Nova Travel estimeaza cresterea cifrei de afaceri cu 24%, atingand 9,7 milioane euro. Danubius Travel, tour-operatorul Grupului Eurolines, specializat pe incoming (turistii straini care viziteaza Romania) si business travel a inregistrat o crestere de 44% a cifrei de afaceri in 2014, comparativ cu 2013, ajungand la 9,8 milioane euro. Rombus Transport, compania care detine flota de autocare Eurolines, a inregistrat o cifra de afaceri de 4,5 milioane de euro, iar anul acesta isi propune o majorare a cifrei de afaceri cu 9%. Anul trecut, Rombus Transport si-a innoit flota cu 8 autocare, in valoare de 2,5 milioane euro. In mod clar, 2014 a reprezentat cel mai bun an al Grupului, ajungandu-se ca 6% din rezervari sa se faca online, iar 30% dintre acestea sa se si achite online. Iar cifra de afaceri a crescut cu 26% fata de 2013, ajungand la 94 milioane euro. Cele mai importante linii de business ale Touring Europabus sunt vanzarea de pachete distribuite prin retelele de agentii TUI TravelCenter si Eurolines, in crestere cu 44% fata de 2013. Cresterea s-a resimtit si la bilete de avion, plus 24% fata de 2013, iar transportul international de pasageri cu autocarele Eurolines s-a majorat si el cu 15% fata de 2013.

Privind spre viitor

In acest an aniversar, Grupul Eurolines a anuntat prima investitie in domeniul hotelier, si anume achizitia resortului Green Village din Sfantu Gheorghe, Delta Dunarii, tranzactie a carei valoare este de ordinul milioanelor de euro si al carei buget de investitii pentru primul an depaseste 500.000 euro. Complexul si-a redeschis portile in luna mai, cifra de afaceri estimata pentru primul an de functionare ca parte a Grupului fiind de 1 milion euro, iar in perioada noiembrie – mai, resortul va gazdui o scoala de turism. „Cel mai important obiectiv si cel mai provocator proiect al Grupului Eurolines s-a dovedit a fi implementarea cu succes a unei culturi organizationale bazate pe servicii de excelenta la toate nivelurile companiei. Printr-o astfel de cultura, printr-o tehnologie customizata si printr-o echipa implicata, cu viziune aliniata, am reusit sa ridicam standardele industriilor in care activam cu succes, sa facem performanta si sa urmarim mereu asteptarile clientilor si partenerilor nostri“, a spus Dragos Anastasiu, presedintele Grupului Eurolines.

Dragos Anastasiu, presedintele grupului Eurolines: „Povestea Eurolines inseamna pasiune, multa munca, dorinta de a face lucrurile mereu mai bine. Poti seta standarde, poti depasi obstacolele, limitele si asteptarile, atunci cand iti place si crezi in ceea ce faci. Noi ne mandrim ca proiectele cele mai grele au fost si cele mai frumoase, pentru ca, de fiecare data, le-am facut, simtindu-ne bine si bucurandu-ne de fiecare provocare.”

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.