6 camioane care au mers pe profit in 2009

Stefi Spedition

Stefi Spedition este una dintre firmele care se incadreaza in tiparul acela unde pasiunea pentru transporturi primeaza in fata crizei economice. De unde s-a pornit si unde s-a ajuns ne-a explicat in detaliu George Ungureanu, directorul general al firmei.

Desi nu este o firma cu vechi state in ale transporturilor, Stefi Spedition si-a castigat locul sau pe segmentul de piata pe care activeaza. S-a pornit de jos, parcul numarand doar cateva masini, dar planurile de dezvoltare exista, chiar si acum, in 2010. Camioanele firmei ne-au sarit in ochi intr-unul dintre momentele in care membrii FORT au marsaluit pe strazi pentru a-si apara interesele. Incet-incet, am aflat cine este si cu ce se ocupa Stefi Spedition.

„Firma a fost infiintata in ianuarie 2005, obiectul de activitate fiind transportul international de marfuri generale, iar Stefi provine de la numele baiatului meu. Tot atunci a fost achizitionat si primul camion, un Volvo, iar dupa primele 6 luni a mai urmat inca unul. In 2006, am inceput sa facem curse de Spania, specificul nostru fiind cursele externe. Am decis sa nu facem transport intern de marfuri pentru ca nu este rentabil – e mai mult munca voluntara: costuri mari si preturi mici. In 2007, am prins un contract foarte bun si mare si a fost un alt moment de expansiune al parcului, achizitionand inca doua camioane, fiind urmate in 2008 de alte doua. Anul 2008 a reprezentat un punct important in dezvoltarea activitatii firmei prin achizitia unui trailer, care a fost o investitie serioasa, fiind cumparat de nou. De la momentul acela, am inceput activitatea si pe plan intern, dar doar pentru agabaritice“, a afirmat George Ungureanu.

Din 2008, dezvoltarea parcului auto a fost oprita, insa, desi vremurile sunt asa cum le vedem cu totii, Stefi Spedition are ganduri mari pentru viitorul apropiat. „In acest moment, parcul nostru numara sase masini, dar, pentru 2010, avem planuri de achizitie pentru inca 3-4. Acest lucru se datoreaza faptului ca s-a marit volumul de transport in cadrul contractului semnat. E drept, decizia de achizitie se bazeaza si pe faptul ca preturile masinilor au scazut foarte mult“, a spus directorul general al Stefi Spedition.

Curse exclusiv Germania

Stefi Spedition este una dintre firmele care isi bazeaza activitatea pe contracte ferme, lucru care este din ce in ce mai rar intalnit in aceasta bransa in ziua de azi. „Noi facem transport de marfuri exclusiv extern, pe Germania, mai exact la Berlin, unde transportam deseuri neferoase, cum ar fi inox, cupru, alama. Daca te duci spre Berlin si nu te intalnesti pe drum cu doua-trei masini de la Stefi, inseamna ca ai gresit drumul“, a afirmat George Ungureanu.

Inevitabil, discutia curge catre conditiile de piata, o piata care si-a atins apogeul, dar si abisul intr-un interval foarte scurt. „Daca e sa facem o analiza, de cand am inceput activitatea si pana acum, pot spune ca 2008 a fost de departe cel mai bun an, iar 2009 cel mai prost. Asta pana acum, pentru ca, pentru 2010, e xista previziuni si mai sumbre. Din fericire, noi nu am avut probleme majore, chiar si 2009, care a fost un an prost, am reusit sa il terminam pe plus. Un avantaj major al nostru il reprezinta si soferii. Nu facem parte din acele firme la care angajatii vin si pleaca mereu. Soferii pe care ii avem acum sunt in mare parte aceiasi cu care am pornit la drum in 2005. Eu merg pe ideea ca daca au mers deja doi-trei soferi pe o masina, aceea nu mai e masina“, a spus George Ungureanu.

Camioane Volvo sau Scania

„Noi am ales Volvo la inceput, care, desi pot spune ca are un consum usor mai ridicat in raport cu celelalte modele de pe piata, este, de departe, «mai masina». Intr-adevar, am inceput cu Volvo si pentru ca ei ne-au acceptat primii cand am facut leasing-ul si aveam si un termen de plata foarte bun. Fiind firma noua, lumea nu prea avea incredere si se obtineau ceva mai greu leasing-urile. Ulterior, pe langa Volvo, am achizitionat si Scania, iar acestea sunt marcile pe care voi merge de acum inainte. Nu am avut probleme deosebite la servisare, nici la Volvo, nici la Scania. Daca discutam si de semiremorci, suntem fideli lui Schmitz, unde, iarasi, am avut parte de service bun“, a aratat directorul general al Stefi Spedition.

Planuri de dezvoltare in 2010

Stefi Spedition are in plan pentru acest an sa se dezvolte serios. Asa cum spuneam, urmeaza sa fie achizitionate cateva masini pentru a putea face fata volumului de transport, insa aflam ca investitiile nu se opresc aici. „Pe langa masini, pe care le vom lua second-hand, vom cumpara si semiremorci pentru ele, dar noi. Totodata, am achizitionat un teren, unde ne-am apucat de constructia unei hale, care va acoperi un service propriu si o spalatorie pentru masinile din parc. De asemenea, vom amenaja un garaj in toata regula pentru masini, dar vom ridica si o cladire pentru birouri“, a conchis George Ungureanu. Dupa ce auzi astfel de planuri pentru un an ca 2010, parca incepe sa se intrezareasca o raza de speranta…

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.