8.000 de concurenţi s-au bătut pe 54 de posturi de manager la Transporturi

În bătălia pentru ocuparea celor 54 de posturi de manageri la 10 companii din subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) cu cifră de afaceri mai mare de 7,3 milioane euro s-au înscris 8.000 de concurenţi. Consultanţii au intervievat până acum peste 1.000 de persoane, iar din lista scurtă de 319 candidaţi, furnizată instituţiei, majoritatea sunt cetăţeni români, din sectorul privat, anunţă, marţi, Ministerul Transporturilor. Recrutarea managementului superior vizează companiile CFR SA (Infrastructură), CFR Călători, TAROM, CNADNR, Metrorex, Aeroporturi Bucureşti, Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, Administraţia Canalelor Navigabile, Aeroportul Internaţional Timişoara „Traian Vuia“ şi Telecomunicaţii CFR.

Procesul de selecţie se desfăşoară în conformitate cu OUG nr. 109/2011. “Pentru a asigura un proces de angajare independent şi bazat pe criterii de performanţă, un total de 54 de posturi au fost anunţate public prin intermediul unui consorţiu extern, specializat in recrutare resurse umane, format din PwC România, George Butunoiu şi firma de avocatură D&B David şi Baias”, precizează MTI.

„Ca răspuns la anunţurile de recrutare s-au primit peste 8.000 de candidaturi. Consultanţii au selectat un număr de peste 1.000 de candidaţi şi au organizat interviuri cu aceştia. Lista scurtă prezentată MTI cuprinde un număr de 319 candidaţi, dintre care 69% sunt români şi 31% – cetăţeni străini. Dintre candidaţii incluşi în lista scurtă, 91% provin din sectorul privat, în timp ce 9% provin fie din societăţi cu capital majoritar de stat, fie din administraţia publică“, informează reprezentanţii ministerului.

În prezent, se organizează interviurile finale cu acei candidaţi incluşi în lista scurtă, iar prima companie care va anunţa noii manageri este TAROM.

Asistenţă tehnică de la Banca Mondială

În ultimele 6 luni, experţii Băncii Mondiale au facilitat organizarea discuţiilor tehnice cu privire la un sistem profesionist de supraveghere şi management al societăţilor cu capital majoritar de stat aflate sub autoritatea MTI. Astfel, au organizat cursuri de instruire pentru 60 de angajaţi ai Ministerului şi ai societăţilor cu capital majoritar de stat. În prezent, MTI împreună cu experţii Băncii Mondiale finalizează noile regulamente şi proceduri interne pentru implementarea OUG nr. 109/2011.

Toate acestea au fost incluse într-un contract de asistenţă tehnică încheiat în 19 martie a.c. între MTI şi Banca Mondială privind acordarea de asistenţă pentru consolidarea capacităţii de planificare strategică şi a guvernanţei în sectorul transporturilor. Astfel, Banca Mondială oferă ministerului asistenţă tehnică în 4 domenii:

  • planificarea strategică şi asigurarea supravegherii şi a managementului societăţilor cu capital majoritar de stat
  • finanţarea infrastructurii rutiere şi feroviare
  • evaluarea costurilor privind proiectele de construcţii în domeniul infrastructurii de transport
  • coordonarea transportului public în Zona Metropolitană Bucureşti.

Proiectul este finanţat de Fondul Social European prin Programului Operaţional  “Dezvoltarea Capacităţii Administrative, 2007-2013” (PODCA) şi cofinanţat de la bugetul de stat, prin bugetul MTI.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.