A început bătălia pentru şefia Parchetului General şi DNA

Ministerul Justiţiei a publicat pe site-ul propriu anunţul de selecţie, în perioada 18 septembrie – 4 octombrie, a procurorilor care doresc să conducă Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (PICCJ) şi Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA). Propunerile se depun la sediul instituţiei din Bucureşti, Str. Apolodor nr. 17, Sector 5. Ministerul Justiţiei precizează că întreg procesul de selecţie va fi transparent şi că a ţinut cont de recomandările Comisiei Europene, primite în 11 septembrie a.c..

“Anunţul este însoţit şi de Standardele de organizare şi desfăşurare a selecţiei procurorilor în vederea efectuării propunerilor de numire în funcţiile de conducere prevăzute de art. 54, alin. (1) din Legea 303/2004 şi de Standardele de evaluare a interviului susţinut pentru selecţia procurorilor în vederea efectuării propunerilor de numire în funcţiile de conducere prevăzute de art. 54 alin. (1) din Legea 303/2004”, informeayă, luni, Ministerul Justiţiei.

Cererile de înscriere pentru una sau pentru ambele funcţii de conducere, însoţite de celelalte înscrisuri menţionate în prezentul anunţ vor fi depuse personal, până la data de 24 septembrie 2012, inclusiv, la Cabinetul ministrului Justiţiei, str. Apolodor, nr. 17, sect. 5. Bucureşti.

Cererile de înscriere vor fi însoţite de următoarele înscrisuri:

a) dovada îndeplinirii condiţiilor de vechime prevăzute de lege;

b) declaraţiile prevăzute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

c) un curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european prevăzut în anexa HG 1021/2004;

d) minimum 10 lucrări întocmite de procuror în compartimentele în care şi-a desfăşurat activitatea;

e) ultimul raport de evaluare a activităţii profesionale a procurorului participant la selecţie;

f) orice alte înscrisuri relevante.

Până la 1 octombrie, procurorii participanţi vor depune şi un proiect privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie, care se depune personal la Cabinetul ministrului Justiţiei, atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, pe suport specific.

Proiectul se va încadra într-o limită de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depăşi 10 pagini.

Totul pe Internet

Lista procurorilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la selecţie, cu menţionarea celor care au optat pentru ambele funcţii de conducere, precum şi lista cererilor respinse, cu indicarea motivului respingerii (nedepunerea înscrisurilor, neîndeplinirea condiţiei de vechime, etc.), ca şi programarea interviurilor se vor afişa la sediul Ministerului Justiţiei şi se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de 25 septembrie.

Interviu

Procurorii participanţi la selecţie vor susţine, în perioada 2-3 octombrie 2012, un interviu care constă în:

a) susţinerea proiectului privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie, sub următoarele aspecte:

– prezentarea sintetică a unităţii/structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie;

– identificarea unor eventuale disfuncţii şi vulnerabilităţi, precum şi a soluţiilor propuse pentru prevenirea şi înlăturarea acestora;

– propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii manageriale a unităţii/structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie;

-compatibilitatea planului managerial întocmit de procurorul participant la selecţie cu cel al procurorului ierarhic superior, dacă este cazul;

b) verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare – vizând, în esenţă, capacitatea de organizare, rapiditatea în luarea deciziilor, rezistenţa la stres, autoperfecţionarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa, capacitatea de adaptare rapidă, capacitatea de relaţionare şi comunicare;

c) prezentarea viziunii asupra modului în care înţelege să organizeze instituţia în vederea îndeplinirii atribuţiilor constituţionale de promovare a intereselor generale ale societăţii şi apărării ordinii de drept, precum şi a drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor;

d) prezentarea viziunii cu privire la atribuţiile funcţiei pentru care participă la selecţie în ceea ce priveşte coordonarea activităţilor de prevenire şi combatere a criminalităţii în general şi a unor fenomene specifice: criminalitate organizată, corupţie, evaziune fiscală etc.;

e) verificarea cunoştinţelor specifice funcţiei pentru care participă la selecţie;

f) verificarea aspectelor legate de motivaţia, conduita, integritatea şi deontologia profesională, precum şi alte împrejurări rezultate din analiza înscrisurilor depuse de procurorul participant la selecţie.

Rezultatele selecţiei se vor afişa la sediul Ministerului Justiţiei şi se vor publica pe pagina de internet a acestuia la data de 4 octombrie 2012.

Calendarul aprobat va putea suferi modificări în funcţie de numărul procurorilor înscrişi, precizează în final MJ.

Amintim că mandatul lui Daniel Morar la conducerea DNA a expirat în luna februarie a.c., el primind de două ori delegare pentru această funcţie, pe câte 6 luni.

Mona Pivniceru, noul ministru al Justiţiei, urmează să facă o nominalizare, inclusiv pentru cea de procuror general al României, funcţie deţinută de Laura Codruţa Kovesi şi care se vacantează în 2 octombrie.

Nici Morar, nici Kovesi nu au respins posibilitatea de a-şi depune candidatura pentru postul deţinut de celălalt.

În afară de o rocadă între cei doi, pentru şefia PICCJ a mai fost vehiculat numele lui Marius Iacob, fost şef al Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din Parchet şi actual prim-adjunct al procurorului general, precum şi al lui Codruţ Olaru, şeful Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT).

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.