Analiză FORT: Cea mai atractivă alimentare cu carburanţi, în Ungaria

Alimentarea cu carburanţi în Ungaria a devenit cea mai atractivă pentru transportatorii români care tranzitează Europa, în contextul în care Guvernul României se comportă ca un duşman al propriului buget (dosit în sertare) şi trimite transportatorii români să alimenteze în afara graniţelor, pierzând astfel acciza, TVA-ul şi impozitele aferente vânzărilor de carburanţi, se arată în comunicatul FORT remis redacţiei şi pe care îl redăm integral.

“Daca luam in calcul strict ce intra in contul unui transportator autohton ce a alimentat in Slovenia, ca exemplu (dupa ce plateste comisionul de recuperare si spezele de transfer), acesta ajunge sa recupereze cca. 7 erocenti/litru = 70 euro/1.000 l de motorina alimentata.

Asta inseamna cca. 30 de bani/litru. In acest fel, pretul la pompa in Slovenia, inainte sa recupereze cota parte din acciza, este de 1,35 euro/l = cca. 5,9 lei/litru, inclus TVA. In Slovenia, TVA este de 22%.

In consecinta, din Slovenia transportatorii Romani cumpara motorina fara TVA si cu cota parte de acciza recuperata cu 4,53 lei net/litru.

In Ungaria, pretul mediu de azi este de 1,33 euro/litru, echivalentul a 5,9 lei/litru. Si Ungaria returneaza cota parte din acciza, in total 17 HUF/litru = cca. 5 eurocenti (daca scadem comisioanele de recuperare si spezele), TVA este de 27%.

In tara vecina Ungaria, motorina se cumpara fara TVA si cu acciza returnata inclusiv pentru transportatorii romani la valoarea de 4,35 lei/litru, in timp ce in Romania un litru de motorina se cumpara in medie cu 5,9 lei, pretul fara TVA fiind de 4,76 lei/litru.

Chiar daca recuperarea de acciza ar functiona, in Romania pretul ar ajunge la minim 4,58 lei/litru fara TVA, fiind astfel cel mai ridicat din zona.

Daca Guvernul ar recunoaste ca si-a dat cu “stangul in dreptul”… si ar urca suma cotei parti recuperabile la minim 11 – 12 eurocenti/litru, concomitent cu eliminarea tuturor aberatilor birocratice, exista premise reale ca sistemul sa fie viabil in Romania, agentii economici urmand sa isi alimenteze vehiculele acasa.

Pentru ca birocratia sa nu mai blocheze  sistemul de returnare  in Romania, este nevoie neaparat ca schema sa nu mai fie considerata  ajutor de stat iar verificarile sa se faca STRICT analizand incrucisat facturile de alimentari, transmise prin posta si la maxim 30 de zile din momentul solicitarii, adica ceea ce FORT a solicitat inca de la inceputul dezbaterilor pe acest subiect”.

Preţurile carburanţilor în Europa:

https://www.drive-alive.co.uk/fuel_prices_europe.html

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.