ANCOM: Furnizorii de servicii de telefonie, internet și televiziune, obligaţi să publice pe site condițiile de modificare a contractelor

Furnizorii de servicii de telefonie, internet și televiziune de pe piața din România sunt obligați să publice pe paginile proprii de Internet toate informațiile legate de încetarea contractului sau condițiile de modificare a acestuia, precizează, într-un comunicat, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).

Alături de datele privind condițiile de modificare, cesiune sau încetare a contractului, furnizorii de servicii de telecomunicații trebuie să publice și demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obține încetarea sau modificarea contractului.

Astfel, operatorii trebuie să indice, după caz, adresa de e-mail, adresa poștală sau numărul de telefon/fax la care utilizatorii pot transmite cererea de reziliere a contractului, iar dacă se solicită completarea unor formulare/cereri-tip puse la dispoziție de către furnizor, trebuie să se indice și modalitățile prin care utilizatorii pot intra în posesia acestora.

“Operatorii mai au obligația de a face cunoscute, pe site-urile proprii, penalitățile aplicabile în cazul încetării anticipate a contractului, dacă astfel de penalități sunt percepute. ANCOM îi sfătuiește pe utilizatori să solicite în scris încetarea contractului, de exemplu, prin depunerea unei astfel de cereri în magazinele furnizorilor sau prin e-mail, în măsura în care furnizorul le oferă o astfel de posibilitate, întrucât pot exista situații în care utilizatorii trebuie să facă dovada transmiterii unei astfel de solicitări”, se arată în comunicatul autorității de reglementare.

Cât privește modificarea unui contract, aceasta se poate face la cererea utilizatorului, în condițiile prevăzute în contract sau pe baza negocierii directe cu furnizorul, sau la inițiativa furnizorului. Chiar dacă, în anumite situații, furnizorul are dreptul să schimbe anumite clauze din contract, acesta are obligația să-și informeze abonații despre întinderea și conținutul modificărilor, prin intermediul unei notificări, cu cel puțin 30 de zile înainte de producerea acestora.

“În acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonații pot renunța la contract fără a plăti despăgubiri. Furnizorul poate să transmită notificarea prin scrisoare, e-mail, SMS, fax sau prin intermediul contului de client al abonatului de pe site-ul furnizorului, caz în care va fi însoțită de un SMS și/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea notificării. Indiferent de modul în care operatorul transmite notificarea, acesta trebuie să asigure transmiterea integrală a textului notificării, fără a face trimitere la alte surse de informare. De asemenea, notificarea trebuie să fie separată de orice material publicitar”, menționează ANCOM.

Furnizorii sunt obligați să mai publice, pe site-ul propriu, și condițiile de furnizare a serviciilor, contractul-cadru și termenii și condițiile aplicabile în cazul cartelelor preplătite, procedurile de măsurare și gestionare a traficului și politica de utilizare a serviciilor, aria de furnizare a serviciilor, precum și procedura privind soluționarea reclamațiilor care vin din partea utilizatorilor.

Secțiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune) și serviciile poștale, pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii.

Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.