ASEXPRESS In permanenta dezvoltare

ady-szaboFaţa de ediţia de anul trecut a Romanian Transport Company of the Year, compania lugojeana Asexpress nu a batut pasul pe loc, întarindu-si poziţia în piaţa si profitând de oportunitaţile ivite.

Privind din afara, Asexpress este o companie atipica, care face transport naţional asa cum puţini mai fac, dar începe sa îsi „arunce ochii“ si peste gard, în Europa.

Hiper-specializare

Condusa de Ady Szabo, un „haiduc modern”, compania a fost pusa pe picioare în 1993 si efectueaza un transport de nisa – temperatura controlata, specializându-se în mare masura pe transportul la cârlige. De curând a fost inaugurata si o staţie ITP în curtea proprie, ce completeaza zona de reparaţii tahografe, piese de schimb si service. „Alaturi de acestea, vrem sa mai facem o spalatorie, un atelier de strung pentru construcţia anumitor repere, precum si o magazie de piese. In ceea ce priveste transportul, din acest an tratam mai serios internaţionalul, mai exact Bulgaria, Grecia, Italia si Spania, acolo unde ne solicita clientii. Pe lânga cârlige, oferim si bi-temperatura, tri-temperatura sau podea“, a precizat Ady Szabo, director general Asexpress. Desi transportul frigorific reprezinta un segment de nisa, ceea ce face Asexpress este cu atât mai specializat. „Am încercat sa ne specializam pe acest tip de transport (cârlige) cât mai mult si mai bine pentru ca are un potential ridicat de a crea parteneriate pe termen lung. Este greu si pentru transportator, dar si pentru client sa gaseasca un partener specializat fix pe ce are nevoie. Piaţa are un potenţial mare, în principal datorita retailerilor care sosesc în România, iar noi încercam si reusim sa ne pliem pe cererile lor“, a explicat directorul general Asexpress. Compania dispune de un parc propriu de 35 de camionete si 20 de camioane de 20 t, însa a dezvoltat colaborari si cu alte firme de transport, gestionând astfel o flota totala de 80 – 100 de camioane de 20 t. „Am dezvoltat si partea de expediţie, cautând mici transportatori, pe care i-am specializat, carora le-am oferit un tarif bun si pe care îi platim la timp. Acest tip de colaborare a devenit un model de business pentru transportatorii din România“, a spus Ady Szabo. Compania acopera cu succes si segmentul de distribuţie, folosind atât camionete de 3,5 t, cât si de 7,5 t, pentru o flexibilitate crescuta.

Investiţii si dezvoltare

„La acest tip de transport nu-ţi poţi permite sa ramâi cu marfa în drum, de aceea avem nevoie de service si piese de cea mai buna calitate, la fel si în ceea ce priveste anvelopele. Astfel, am si pus bazele depozitului propriu de piese si dorim sa achiziţionam un service mobil“, a precizat Ady Szabo. Totodata, la solicitarea clientilor, compania va extinde activitatea de distribuţie în jurul Clujului si în jurul Bucurestiului. Flota la care ne gândim pentru acest proiect este de 10-15 camionete pentru capitala si 10 pentru Cluj”, a conchis directorul general Asexpress.

Ady Szabo, director general Asexpress:

„Nu ne-am dus catre alte ţari mai «fierbinţi» din Europa pentru ca vesticii sunt înca ostili la adresa românilor. Masinile se prezinta mai bine tehnic dupa un drum în Europa, mulţumita infrastructurii, dar cu cât camionul este mai departe de baza firmei, cu atât este mai mic nivelul de control pe care îl ai. Oricum, pentru a ne feri de evenimente neplacute, intenţionam sa achiziţionam câteva masini noi, pe care sa ne bazam pe distanţele mai lungi.“

„Pe aceasta nisa este greu sa ai marfuri de 20 t la fiecare transport, dar prin specializarea noastra si prin folosirea de semiremorci cu tri-temperatura, putem sa transportam în acelasi timp atât marfa congelata, cât si proaspata sau ambientala.“

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.