Atribuirea “judeţenelor”: În Giurgiu, politicul face legea după chipul şi asemănarea firmelor de partid, reclamă FORT

Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) informează, într-un comunicat remis redacţiei, că faptele prezentate în articolele „Giurgiu stă pe un butoi de pulbere!!!”, publicat în Jurnalul Giurgiuvean, respectiv articolul „TRANSPORTUL IN COMUN DIN JUDET, PARALIZAT DE AMBITIA UNOR SEFI DE LA ARR”, publicat în săptămânalul Giurgiu News, sunt neconformitate cu realitatea. Publicăm integral comunicatul:

“In fapt, transportul in judet este paralizat de nerespectarea de catre Consiliul Judetean a rezultatelor atribuirii traseelor ce fac parte din programul judetean de transport, trasee ce au facut obiectul unei licitatii electronice desfasurate de catre CNMSI (Centrul National de Management al Sistemelor Informatice).

Astfel, dupa publicarea rezultatelor si validarea lor prin HCJ, un numar semnificativ de transportatori urmau sa primeasca licentele de traseu, insa contrar tuturor prevederilor in materie, Consiliul Judetean a modificat printr-o noua hotarare, contrara legislatiei HCJ anterioara, si a manipulat rezultatele licitatiei, schimband data de referinta la calculul punctajului aferent vechimii operatorilor ce au participat la atribuire rezultand astfel, in mod fals, un alt castigator.

Implicatiile politice din acest caz sunt evidente, avand modul in care a actionat CJ si persoanele fizice si juridice implicate, insa, in opinia noastra si in conformitate cu legislatia in vigoare, suntem in situatia in care „hotii striga hotii”, pentru sensibilizarea opiniei publice si inducerea in eroare a organismelor de presa.

In judetul Giurgiu, daca CJ revine asupra ilegalitatilor comise, exista transportatori care in mod legal trebuie sa intre pe trasee dupa ce primesc licentele aferente ca rezultat al atribuirii electronice, insa conducerea judetului se pare ca doreste monopolizarea transportului si nicidecum sustinerea unei concurente loiale intre firmele de transport pentru cresterea calitatii serviciilor.

Este pentru prima data in istoria transporturilor romanesti cand, dupa ce are loc licitatia, un Consiliu Judetean modifica data de referinta la calculul vechimii, data de referinta ce a facut obiectul unui act normativ emis de Ministerele Transporturilor respectiv Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice inca din luna noiembrie.

De aceasta data ARR procedeaza absolut legal refuzand sa elibereze licentele in contexul nerespectarii de catre CJ Giurgiu a legislatiei in materie.

Reprezentantii FORT au participat ieri la o intalnire cu Doamna Prefect si au depus o serie de documente ce atesta ilegalitatea comisa de CJ Giurgiu urmand ca situatia sa se clarifice in perioada urmatoare daca politicul intelege sa respecte legislatia nationala chiar daca la licitatie nu a castigat „cine trebuie”.

In concluzie, transportul in comun din Giurgiu este paralizat de interesele de partid, ca si in alte zone din tara, iar „bomba” a fost plasata de ingerinta politica locala in activitatile de transport desfasurate de societati din domeniul transportului de pasageri.

Nedreptatea este, de fapt, la nivelul celor ce au castigat corect licitatia si stau acum si se uita la „piesa de teatru” jucata de firma politizata ce isi reclama abuziv „drepturile” obtinute ilegal, piesa de teatru ce ii pune insa in mare dificultate raportat investitiilor facute pe cei cu adevarat nedreptatiti.

Ne intrebam de ce presa „libera” din Giurgiu nu a cerut pentru articole si un punct de vedere al CJ Giurgiu sau Prefecturii Girgiu ? Ar fi interesant de vazut raspunsul acestora, dupa ce o delegatie FORT a facut ieri o „vizita” in oras, depunand o serie de documente ce atesta abuzurile comise in favoarea firmei partid.

Situatii similare acesteia exista si in alte judete din tara (Constanta, Neamt, Alba etc.),  insa vom comunica ulterior informatii suplimenare despre aceste cazuri la fel de grave”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.