Auditul SMETA confirmă angajamentul CHEP pentru cele mai bune practici de comerţ etic şi pentru transparenţa lanţului de aprovizionare

CHEP, furnizorul lider în lume de soluţii de închiriere paleţi şi containere, a finalizat un proces de audit SMETA în unităţile sale din Europa. Auditul, cunoscut sub denumirea SMETA pentru Auditul de Comerţ Etic al membrilor Sedex, confirmă faptul că CHEP are implementat un proces corect şi pune în practică cele mai bune practici de comerţ etic, în acord cu nevoile clienţilor săi.

SMETA este un format de audit social respectat la nivel internaţional, conceput de Grupul de Auditori Asociaţi Sedex, care ajută organizaţiile să gestioneze riscurile prin implementarea transparenţei la nivelul lanţului de aprovizionare. Se utilizează o platformă sigură online pentru partajarea şi gestionarea informaţiilor referitoare la standardele de muncă, sănătate şi siguranţă, mediul înconjurător şi etica în afaceri.

„Auditul SMETA ne-a ajutat să verificăm că aveam practicile şi procedurile corecte în unităţile noastre din Europa. Acesta este primul mare audit pe probleme de etică pe care l-a efectuat compania, ne-am simţit bine pregătiţi şi am constatat că este simplu de realizat, în principal datorită codului nostru puternic de conduită şi politicilor corporative din acest domeniu” a declarat Fernando Rodríguez, Vice-President Plant Operations CHEP pentru afacerile cu Paleţi în Europa.

„În urma acestui audit, am primit un feedback foarte pozitiv de la clienţi. Un exemplu bun este Nestlé, care apreciază istoricul îndelungat al companiei CHEP privind cultura corporativă puternică, care sprijină cele mai bune practici de standarde etice. Nestlé a evidenţiat, de asemenea, eforturile benefice pe care le-am întreprins în domeniul durabilităţii şi aprovizionării responsabile. Suntem mândri de acest lucru”, a adăugat el.

CHEP oferă un model de afaceri ecologic, determinat de repararea şi reutilizarea continuă a paleţilor închiriaţi. În cadrul eforturilor sale de realizare a obiectivelor privind reducerea emisiilor de CO2, Nestlé demonstrează că beneficiază de respectarea strictă de către CHEP a aprovizionării durabile cu cherestea pentru paleţi şi de certificările CHEP emise de Consiliul de Supraveghere a Pădurilor (FSC, Forest Stewardship Council) şi de Programul pentru Promovarea Certificării Pădurilor (PEFC, Programme for the Endorsement of Forest Certification), două dintre cele mai respectate organizaţii de administrare a pădurilor.

„Este foarte încurajator să vedem cum CHEP a folosit Sedex şi SMETA pentru a audita în mod eficace standardele în locaţiile sale operaţionale şi pentru a câştiga vizibilitate suplimentară pentru procedurile şi practicile de afaceri. Aşteptăm cu nerăbdare să continuăm colaborarea cu CHEP în eforturile sale de a genera îmbunătăţiri continue pentru operaţiunile sale la nivel internaţional”, a declarat Carmel Giblin, CEO Sedex.

Despre CHEP (www.chep.com)

CHEP este lider mondial în domeniul soluţiilor de ambalare reutilizabile, returnabile şi gestionate, deservind numeroase dintre cele mai mari companii din lume în domenii precum bunuri de larg consum, produse proaspete, băuturi şi automobile. Serviciile CHEP sunt durabile din punct de vedere ecologic şi sporesc eficienţa clienţilor, reducând, în acelaşi timp, riscurile operaţionale şi deteriorarea produselor.

Cei peste 7.500 de angajaţi CHEP şi cele 300 de milioane de paleţi şi containere oferă o acoperire fără egal şi o valoare excepţională, deservind peste 500.000 de unităţi client în peste 50 de ţări. Portofoliul său de clienţi include companii şi branduri internaţionale precum Procter & Gamble, Sysco, Kellogg’s, Kraft, Nestlé, Ford şi GM. CHEP este parte a Brambles Limited.

Despre schimbul de informaţii Sedex

Sedex lucrează cu furnizori şi cumpărători din toată lumea, pentru a genera îmbunătăţiri ale practicilor de afaceri etice şi responsabile la nivelul lanţurilor de aprovizionare din toată lumea. Misiunea sa este să genereze colaborarea, să sporească transparenţa şi să creeze capacitatea de care este nevoie pentru a ridica standardele la toate nivelurile lanţului de aprovizionare.

Sedex oferă cea mai mare platformă de colaborare din lume pentru administrarea şi partajarea datelor de etică privind lanţul de aprovizionare, precum şi servicii de avangardă, pe care companiile multinaţionale le utilizează pentru a înţelege, monitoriza şi administra riscurile lanţului de aprovizionare şi pentru a-şi îmbunătăţi standardele.

Printre membrii săi la nivel internaţional se numără, în total, aproximativ 30.000 de cumpărători, furnizori şi firme de audit, inclusiv lideri cheie de idei în domeniul durabilităţii.

Colaborează cu o serie de părţi interesate, inclusiv instituţii ale Naţiunilor Unite, organizaţii de comerţ, agenţii guvernamentale şi organizaţii non-profit, pentru a împărtăşi idei şi pentru a promova cele mai bune practici în probleme legate de lanţul de aprovizionare responsabil.

SMETA a fost creat de Grupul Auditorilor Asociaţi Sedex, în urma consultărilor cu multiple părţi interesate, pentru a furniza o metodologie şi un format de raportare comune pentru auditurile de comerţ etic, care să fie mai uşor partajate, contribuind la reducerea duplicatelor şi la stimularea convergenţei în practicile de afaceri responsabile.

SMETA nu este un cod de conduită, o metodologie nouă sau un proces de certificare, ci descrie o procedură de audit care reprezintă o compilaţie a celor mai bune practici din tehnica de audit pe probleme de etică.

Documentele SMETA sunt concepute pentru a fi utilizate împreună cu practicile uzuale actuale de către auditori cu experienţă, pentru a-i ajuta să efectueze audituri de înaltă calitate, ce vor fi acceptate de numeroşi comercianţi şi branduri.

Sedex (www.sedexglobal.com) este parte semnatară fără scop lucrativ a secretariatului Internaţional şi UNGC-UK. (M.B.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.