Augustin Hagiu a demisionat din funcţia de preşedinte al Confederaţiei Naţionale Rutiere

Augustin Hagiu a demisionat din funcţia de Preşedinte al Confederaţiei Naţionale Rutiere (CNR), considerând că în actualul context nu mai există nicio şansă de revenire la normalitate a transporturilor rutiere, informează, vineri, un comunicat remis redacţiei din partea CNR, pe care îl redăm integral.

„Motivul principal este reprezentat de incapacitatea instituţională a actualelor structuri din Ministerul Transporturilor de a gestiona corespunzător problemele sectoriale. Incompetenţa, corupţia şi lipsa de profesionalism fac imposibilă abordarea în momentul de fţăa a unor probleme extrem de serioase cu care se confruntă piaţa de transport.

În ultima vreme, Augustin Hagiu a militat pentru aplicarea corectă a Regulamentului CE 1370/2007, pentru modificarea HG 69/2012 privind regimul amenzilor, reducerea cuantumului taxei de drum pentru transportatorii licentiaţi, deblocarea atribuirii traseelor judeţene, atribuirea curselor judeţene în baza unui program construit pe necesităţile călătorilor, fiscalizarea transportului de pasageri, modificarea ordonanţei drumurilor, modificarea cadrului legislativ de funcţionare a şcolilor şi centrelor de pregătire profesională, liberalizarea activităţilor taxi etc.

Fostul Preşedinte al CNR consideră că singura preocupare a factorilor responsabili din Ministerul Transporturilor este legată de promovarea unor acte normative care să le aducă în buzunar cât mai mulţi bani, de distorsionarea concurenţei şi participarea la examinarea şoferilor profesionişti şi celorlalte categorii ce concura la siguranţa rutieră.

Nu este posibil, în opinia lui Augustin Hagiu, ca unica preocupare a unui număr impresionant de persoane din direcţiile de specialitate şi autorităţile din subordinea ministerului să fie legată de participarea la examenele de weekend, unde se plătesc zeci de milioane pentru promovarea incompetenţei ce afectează direct activitatea agenţilor economici din transporturi şi siguranţa rutieră.

„Transporturile româneşti nu mai au nicio şansă de revenire, în contextul în care nu se schimbă nimic în cel mai scurt timp posibil.

Ministerul de resort are nevoie de o infuzie urgentă de personal „curat”, profesionist şi pus pe treabă.

În momentul de faţă este imposibil să promovezi chiar şi acte normative cerute de însuşi Premierul României.

Ordonanţa de modificare a OG 27, îngropată definitiv

Ordonanţa de modificarea a OG 27, solicitată încă din luna qugust 2012 de prim-ministrul Victor Ponta „zace” în sertarele Direcţiei Rutiere, locul în care orice iniţiativă onestă şi care reclamă urgenţa este îngropată definitiv din cauza personajelor obişnuite ca nimic să nu funcţioneze, pentru a nu se întâmpla nimic. Personaje ce gândesc strict în funcţie de propriile interese şi orgolii, fără conştiinţa profesională.

Aceleaşi personaje care, în urmă cu doi ani, la comanda politică a unui alt ministru, au reuşit în două săptămâni să pună pe butuci viitorul transporturilor, prin elaborarea şi promovarea unor acte normative solicitate de cele mai negre personaje din istoria recentă a transporturilor rutiere, se bucură acum de fotolii calde, din care „pun la cale” viitorul transporturilor româneşti.

Nu se intreabă nimeni de ce în fiecare an sau la fiecare schimbare politică transportatorii reclamă aceleaşi lucruri? Răspunsul este simplu: pentru că nu se întamplă nimic. Totul este blocat, în timp ce factorii responsabili încasează „bani grei” de pe spinarea agenţilor economici şi angajaţilor acestora”.

Augustin Hagiu a condus până anul trecut Federaţia Operatorilor Români de Transportşsi până în prezent Confederaţia Naţionala Rutieră, structură ce include şi FORT.

Cel mai probabil, fostul preşedinte al CNR va activa în viitor ca şi consultant în transporturi.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.