Autostrada Bucuresti-Ploiesti gata la 15 mai, dupa 5 ani

Constructorii Autostrazii Bucuresti-Ploiesti mai ciupesc o luna, dupa ce au promis ca vor da gata lucrarea in aprilie, acum asigurandu-i pe guvernanti ca sigur va fi luna mai – si chiar la jumatatea ei. Pentru a-i impulsiona, premierul Mihai-Razvan Ungureanu si ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, au inspectat duminica santierul, amenintand din nou cu penalizari. Proiectul a inceput acum 5 ani, iar termenul de finalizare a fost amanat de mai multe ori, ultimul – 15 decembrie 2011, fiind din nou incalcat, iar constructorii au fost penalizati si li s-a dat o pasuire pana in aprilie.

“Sper ca, la jumatatea lunii mai, autostrada sa fie data in circulatie. Intarzierile de pana acum, tehnice si de alta natura, au fost depasite. Proiectul este vechi, dupa cum stiti, si integral acoperit in cheltuieli din bugetul de stat”, a spus primul-ministru Ungureanu. El a amintit meritele guvernelor anterioare la acest proiect – desigur, cele pedeliste si conduse de Emil Boc, cu ministrii Radu Berceanu si Anca Boagiu, care au urnit lucrarile.

Reamintim ca acest santier a fost inspectat pana si de presedintele Traian Basescu, fara insa a putea fi grabit. De altfel seful statului s-a si declarat sceptic, vara trecuta, ca autostrada ar putea fi gata in decembrie.

Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a afirmat ca spera acum ca “macar in al 12-lea ceas” lucrarea sa fie finalizata. “Sunt terminati 56 de km si mai sunt de lucrat 6 km intre centura (Centura Capitalei, n. red.) si Sectorul 2”, a precizat el, adaugand ca “CNADNR va calcula penalitatile, iar la finalul lucrarii vom anunta cifra cu care au fost penalizati constructorii”.

Reamintim ca, la sfarsitul lunii ianuarie, fostul premier Emil Boc a inspectat din nou santierul autostrazii si a reclamat lipsa de cooperare din partea autoritatilor si a companiei Electrica in derularea lucrarilor. In vara trecuta, Boc constata, pe santier, ca se lucreaza “ca in epoca de piatra”.

Anca Boagiu chiar a anuntat atunci ca va modifica legislatia privind infrastructura de transport, pentru a elimina problemele ridicate in prezent atat de Electrica, dar si de autoritatile centrale si locale in finalizarea proiectelor.

Boagiu a constatat in noiembrie ca autostrada nu va fi gata la timp si a anuntat ca va cere Companiei Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) sa penalizeze, din 15 decembrie, cu 0,05% pe zi din valoarea contractului firmele Euroconstruct Trading 98 si Pa&Co, care fac parte din consortiul care construieste tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti, de 42,5 km.

Lucrarile la Autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt impartite in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct ’98/Com-Axa.

Autostrada Bucuresti-Ploiesti va avea 62 km si costa 450 de milioane de euro.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.