Autostrăzi marca Şova

CNADNR are în acest moment în execuţie, în licitaţie şi în pregătire  342,7 km de autostradă, potrivit contractelor de lucrări aflate în derulare sau în procedură de licitaţie din 2012, ori “pe ţeavă” anul acesta. Tronsoanele sunt cuprinse la capitolul “Proiecte mari pe 2013”prezentat joi, pe scurt, de ministrul delegat pentru Marile Proiecte, Dan Şova, la dezbaterea bugetului SGG la Comisiile de buget-finanţe din Parlament.

Secţiuni în execuţie, cu buget asigurat, sunt în lungime de 150,3 km, din care, conform angajamentelor contractuale scrise, ar trebuie să terminăm în acest an 143,8 km de autostradă”, a precizat ministrul delegat.

Secţiuni în licitaţie la 1 ianuarie 2013, care vor intra în execuţie în 2013, însumează 119,7 km. Şi avem secţiuni în pregătire: 116,64 km”, a adăugat Dan Şova.

“În afară de cele trei autostrăzi care au finanţare 85% din fonduri europene – Coridorul IV Paneuropean Nădlac-Constanţa, Coridorul IX Ploieşti-Albiţa (Ungheni) şi autostrada “Transcarpatica” Oradea-Arad-Lugoj-Calafat, restul autostrăzilor din România nu au decât două soluţii de finanţare: fie le construim în parteneriat public-privat sau în concesiune, fie din surse bugetare”, a opinat el.

Ministrul delegat a adăugat că a vorbit cu toţi finanţatorii – BEI, BERD, BM – pentru a găsi finanţare pentru construirea de autostrăzi.

“Toată lumea încearcă să găsească finanţări şi investitori şi constructori dispuşi să construiască în concesiune sau în parteneriat public-privat”, a argumentat demnitarul.

Şova a comentat că, în multe situaţii, s-au angajat lucrări (fosta guvernare PDL, n.r.) fără să fi existat cheltuieli alocate sau credite şi posibilităţi efective de plată. Le critică acum, dar are şansa să le taie panglicile, ceea ce nu e puţin lucru, având în vedere cât de greu se încheie un contract – timpul necesar procedurilor de organizare a unei licitaţii, dacă nu şi cel pierdut cu contestaţiile.

Ministrul delegat a anunţat, totodată, că vrea să găsească o formulă de încetare integrală a contractului semnat cu compania Bechtel pentru Autostrada Transilvania.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.