Băsescu: Metroul transferat Primăriei Capitalei va crea probleme

Preşedintele Traian Băsescu consideră că transferarea Metrorex în administrarea Primăriei Capitalei va crea probleme, deoarece municipalitatea nu va putea gestiona „acest gigant” fără experienţa deja dobândită de Ministerul Transporturilor. În plus, angajaţii Metrorex nu vor accepta să treacă la Primărie, cea mai mare parte a mecanicilor şi a personalului de siguranţă provenind de la Calea Ferată. Amintim că sindicaliştii de la Metrou a protestat deja în stradă, la începutul lui martie, iar ministrul Relu Fenechiu le-a promis că nu va aproba transferul decât în urma unui acord cu ei.

“O să fiu cinstit: metroul transferat la Primăria Capitalei va avea probleme. (…) Este adevărat, o să-mi spuneţi că Primăria Capitalei are RATB. Eu am fost primar şi ştiu ce înseamnă să gestionezi un gigant ca RATB. Numai că la RATB, dacă ai bani de investiţii, mai cumperi nişte autobuze şi le pui să meargă pe bulevarde. La Metrorex, dacă ai bani de investiţii, faci tunele din astea, complicate, în care trebuie să ţii un nivel de securitate extrem de ridicat. Experienţa dobândită în Ministerul Transporturilor nu poate fi acoperită de Primăria Capitalei “, a declarat preşedintele, miercuri seară, la B1 TV.

Traian Băsescu a adăugat că, pe vremea când era primar al Capitalei, nici nu a vrut să audă de preluarea Metroului.

„Eu am fost primar şi, venind de la Ministerul Transporturilor, am spus că nu vreau să aud de Metrou la Capitală, ştiind complexitatea problemelor pe care le ridică. Vă pot spune că dacă la Metrou s-ar opri pompele de extracţie a apei infiltrate în tunel, în două zile aţi avea apă în staţii. Deocamdată, la Capitală noi nu luăm apa de pe străzi, darămite să ţii un asemenea gigant – pentru că e un gigant”, a argumentat şeful statului, taxând Apa Nova pentru bălţile ce se formează pe străzi la fiecare ploaie.

Băsescu a mai afirmat că nu ştie dacă s-a introdus tichetul valabil pe toate mijloacele de transport din Bucureşti, proiect iniţiat încă din mandatul său la Primăria Capitalei.

“Deci nu ştiu în ce stadiu mai e. Eu vă spun că eram primar şi era un credit de 28 milioane de euro de la BERD cu care să facem acest sistem cu tichet unic”, a arătat el.

Amintim însă RATB a introdus, din 3 noiembrie 2012, tichetul unic, deocamdată în paralel cu biletul obişnuit.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.