Băsescu: Ponta “inovează” coridoare de transport lăsându-le baltă pe cele prioritare

1

Traian Băsescu a făcut praf „marele program de autostrăzi” prezentat de premierul Victor Ponta în urmă cu două zile, spunând că acesta reprezintă o „lipsă de respect pentru populaţie, dar şi pentru interesele României”. El a avertizat că „dacă Ponta va persista să prezinte acest proiect la Bruxelles, nu îi voi da niciun sprijin să fie aprobat”. „Faci Coridorul IV, mai puţin Valea Oltului. Se vor face nişte cozi inimaginabile, pentru că trebuie să reduci la jumătate capacitatea de preluare a infrastructurii”, a argumentat el, recomandându-i premierului “să ia repede frezele subterane de la Metrou şi să sape în munte să termine tronsonul Râmnicu-Vâlcea – Sibiu”.

„România se poate lega de Europa şi de ţările din jurul ei prin cele trei coridoare: IV, care pleacă de la Constanţa şi trebuie să iasă pe la Nădlac; IX, care intră pe la Giurgiu şi trebuie să iasă pe la Albiţa; şi VII, care e Dunărea. Să vii şi să inovezi alte priorităţi decât acestea este o iresponsabilitate, iar dacă Ponta va persista să prezinte acest proiect, nu vă ascund că nu îi voi da niciun sprijin la Bruxelles să fie aprobat. De altfel, nici nu cred că poate fi aprobat, atât timp cât coridoarele paneuropene sunt clare în România”, a declarat preşedintele Traian Băsescu joi seară, la Palatul Cotroceni.

„Vreau să vă dau numai un exemplu, să înţelegeţi ce înseamnă gândire de politruc, care nu înţelege nimic din ce se întâmplă – nici măcar în mersul cu maşina, deşi e copilot: deci, faci Coridorul IV tot, mai puţin Valea Oltului, tronsonul Râmnicu-Vâlcea – Sibiu. Vreţi să vă imaginaţi ce se întâmplă cu o autostradă care aduce flux de maşini pe două benzi şi la Sibiu îl bagi pe o singură bandă până la Râmnicu-Vâlcea? Se vor face nişte cozi inimaginabile, pentru că trebuie să reduci dintr-o dată la jumătate capacitatea de preluare a infrastructurii. Este de neconceput aşa ceva”, a acuzat şeful statului.

El i-a dat şi un sfat premierului: „Nu ştiu dacă sunt exact ceea ce ar trebui, dar nu cred că e departe, având în vedere că are în Bucureşti două freze subterane pentru săpat tuneluri, să se gândească dacă n-ar fi mai bine să organizeze repede licitaţia pentru străpungerile de pe Valea Oltului prin munte. Mi se pare că e mai ieftin decât să construieşti în consolă, deasupra Oltului. Le are aici, şi s-ar putea să fie costul mult mai mic dacă firmele de aici ar putea să participe la licitaţie, să nu mai ducă frezele cine ştie de pe unde. Ar fi o soluţie, ar fi avantajate, dar au frezele aici, şi ar scăpa şi statul român de cheltuieli majore, pentru că orice cost de aducere a asemenea utilaje în România intră în preţ”.

„Minciuna cu 4,8 miliarde”

Traian Băsescu a mai spus că a auzit „şi minciuna cu 4,8 miliarde, probabil vrea să ducă două miliarde la tata-socru, nu ştiu unde vrea să-i ducă, că mai mult de 1,7 – 1,8 miliarde nu costă cei 156 de km de la Piteşti la Sibiu. Sunt oameni care nu gândesc tare mult, oamenii aceştia au un nivel de iresponsabilitate extraordinar în raport cu interesele naţionale faţă de interesul de partid, şi mă îngrijorează acest lucru. Cum Dumnezeu să nu-ţi dai seama că îţi pierzi şi calitatea de ţară de tranzit dacă nu rezolvi Valea Oltului? Nu vorbim numai de Mioveni, de fabrica de la Mioveni, pentru care fiecare euro salvat în costurile de transport către ţara de destinaţie este vital, la concurenţa care este pe piaţa auto. Dacia şi partenerii de la Renault-Nissan la fiecare întâlnire ridică această problemă a autostrăzii pe care să se ducă înspre vest, de la Piteşti, să poată face exporturile cu costuri mai mici, să nu piardă 3 ore, 4 ore cu maşinile acelea lungi pe distanţa Piteşti-Sibiu”, a spus preşedintele.

„Vreau să cred că a fost doar o chestiune propagandistică, să arate ce autostrăzi fac ei dacă îi lăsăm cu acciza. Acciza trebuie scoasă, pentru că nu este destinată autostrăzilor, este destinată furtului pentru baronii locali şi economia trebuie să fie lăsată, să nu-i mai punem încă un element de presiune”, a amintit din nou Traian Băsescu.

În opinia sa, programul de autostrăzi prezentat de premier „este lipsă de respect pentru populaţie, în primul rând, dar şi pentru interesele României”.

„Până acum (despre acciza suplimentară, n.r.) v-am prezentat hoţii, dar aici e lipsă de respect, că nu poţi să furi când doar desenezi. Faci un desen – n-ai furat. Dar n-am văzut lipsă mai mare de respect pentru populaţie şi pentru interesul naţional decât în această prezentare pe care a făcut-o Victor Ponta privind autostrăzile”, a acuzat Băsescu.

Magda SEVERIN 

1 COMENTARIU

  1. Politicienii nostri trebuie sa se trezeasca si sa se gandeasca mai intai la interesele poporului roman si la beneficiile acestui popor, care vor veni in urma construirii de autostrazi, deoarece cu un astfel de proiect prezentat vom pierde tranzitul dinspre Asia spre Europa. Ce sa cauti cu tir-ul de la Calafat sau Giurgiu spre Brasov cand trebuie sa ajungi la Nadlac sau Moravita ? Ganditi-va ca Serbia, cand va deveni membra UE va avea de castigat in urma acestui program nebun de constructii de autostrazi, deoarece se va muta tranzitul de marfuri pe axa Istanbul- Sofia- Belgrad- Zagreb (Belgrad- Budapesta). Prioritatea construirii de autostrazi trebuie sa fie orientata spre cerintele tranzitului de marfuri astfel: terminarea autostrazii Nadlac- Sibiu- Pitesti, construirea autostrazii Lugoj- Caransebes- Calafat si legarea acestei autostrazi de o alta autostrada pe relatia Caransebes- Resita- Moravita si astfel captezi tranzitul de marfuri din Ungaria, Serbia si faci legatura spre Bulgaria si Moldova.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.