Calitatea trebuie comunicată

Fiecare amănunt este important în activitatea de transport, mai ales în ceea ce priveşte transportul la temperatură controlată, însă, pentru a putea avea acces la tarife mai mari decât media pieţei, este nevoie să găseşti metode corecte de comunicare a calităţii serviciului prestat către potenţialii clienţi.

 

Denis Spedition, firmă specializată în transportul de mărfuri la temperatură controlată, a reuşit să menţină un ritm constant al dezvoltării chiar şi în ultimii ani, atât de dificili pentru piaţa de transport, ajungând astăzi la o flotă de nouă camioane. Ultimele două, achiziţionate anul acesta, sunt camioane de ultimă generaţie, Scania Streamline, cu motoare V8 de 500 CP, EURO 6. De altfel, întreagă flotă Denis Spedition este alcătuită din camioane Scania.

Atenţie la fiecare amănunt

Primul principiu pus în aplicare a fost acela al funcţionalităţii – o problemă tehnică, oricât de mică, este rezolvată în cel mai scurt timp posibil. „Camioanele sunt verificate la plecarea în fiecare cursă. Nu există rabat la aspectele tehnice. Orice zgomot sau atenţionare în bord sunt tratate cu seriozitate – sunt chestiuni care se rezolvă telefonic cu service-ul sau, dacă este nevoie, camionul se îndreaptă imediat către cea mai apropiată localitate cu reprezentanţă Scania. Dar acest lucru s-a întâmplat foarte rar. Camioanele sunt noi şi verificate în mod curent, iar toate componentele sunt acoperite de contracte de service cu reţeaua europeană, indiferent dacă este vorba despre cap tractor, semiremorcă sau agregat frigorific“, a precizat Carmen Blendărău, Manager Logistică la Denis Spedition. Chiar dacă, la prima vedere, înseamnă costuri suplimentare, mentenanţa tehnică a camioanelor realizată la firme specializate presupune mărirea fiabilităţii şi a rezistenţei. Pe termen lung, este un câştig şi, totodată, se efectuează un număr mare de km în condiţii de siguranţă.

De altfel, la capitolul siguranţă, Denis Spedition s-a remarcat şi în cadrul concursului „Romanian Transport Company of the Year 2012 – Continental“, atunci când juriul a decis să îi acorde „Premiul pentru Siguranţă Rutieră“. „Reviziile se fac întotdeauna la timp, ceea ce determină obţinerea unui consum minim. Lunar, un camion parcurge 8.500 – 9.000 km, dar poate ajunge la 18.000 – 20.000 km. Consumul, exceptând cazurile deosebite, nu depăşeşte 31 litri/100 km, inclusiv agregatul. Iar camioanele noi rareori trec de 30 litri/100 km“, a arătat Carmen Blendărău. Bineînţeles, pentru a realiza acest număr de km, este necesar ca autovehiculul să fie permanent în mişcare, motiv pentru care compania are 14 şoferi angajaţi. Cele nouă camioane sunt monitorizate GPS, sistemul utilizat oferind, de asemenea, informaţii legate de consum, stil de conducere, viteză… Compania este receptivă la inovaţie dacă, în acest fel, se pot reduce costurile. „Semiremorcile noastre au fost tratate în partea de sus cu o substanţă ce nu lasă căldura soarelui să acţioneze – e o vopsea ceramică aplicată pe capacul semiremorcii, care este refractară cu radiaţia solară. Astfel, se micşorează consumul“, a explicat Managerul de Logistică Denis Spedition.

„Imaginea reprezintă prima carte de vizită“

Primul lucru pe care îl remarci în momentul în care vezi un camion Denis Spedition este curăţenia, iar, la acest capitol, firma este extrem de atentă. „Suntem foarte atenţi la imagine: reprezintă prima carte de vizită. Camionul trebuie să fie curat la exterior, dar şi în interior. Când transporţi marfă la temperatură controlată – medicamente şi alimente, igiena este esenţială. În plus, şoferul nu merge dezordonat îmbrăcat, iar aceasta este o chestiune obligatorie, asemenea curăţeniei în cabină. Este vorba despre un regulament intern care le-a fost prezentat şoferilor, au semnat şi sunt verificaţi să-l respecte. Ne prezentăm la clienţi cu igiena perfectă. Uneori, camionul este spălat pe drum, înainte de a ajunge la descărcare, astfel încât să fie curat în permanenţă“, a completat Managerul de Logistică Denis Spedition. Menţinerea curăţeniei, realizarea unui număr mare de km și siguranţa sunt aspecte care ascund numeroase proceduri pe care şoferii Denis Spedition le cunosc şi le respectă, fiind obligatorii pentru acest gen de transport. „Am avut la firmă inclusiv audit pe controlul calităţii, comandat de client. Ne-au verificat documentele, întregul proces de curăţenie şi dezinfectare a maşinilor – dar şi a şoferilor, care, din 6 în 6 luni, îşi fac analize amănunţite, pentru că intră în contact cu alimente. Au verificat inclusiv modul de lucru, procedurile pe care le avem în cadrul firmei. De asemenea, am încheiat asigurări CMR de 1,5 milioane euro pentru fiecare camion. Transportăm marfă foarte scumpă – medicamente rare, alimente scumpe, aparatură electronică, tutun, filtre pentru industria de ţigări. Fiecare transport este de sute de mii de euro pe un camion“, a subliniat Carmen Blendărău.

Comunicarea – cheia unui transport reuşit

În cadrul Denis Spedition, şoferii sunt consideraţi „ochii şi urechile“ companiei, fiind încurajaţi să se implice activ în rezolvarea diferitelor probleme care pot apărea.

„Comunicarea între mine şi fiecare şofer trebuie să fie permanentă, să-mi spună de ce a oprit – e coadă la descărcare, s-a întâmplat ceva pe drum etc. Dacă nu se asigură o bună comunicare între omul care îţi dă cursele şi şofer, nu există transport“, a arătat Carmen Blendărău. La ora actuală, 70% din activitatea Denis Spedition este acoperită de contracte şi 30% reprezintă transporturi spot. Totuşi, pentru o cât mai bună eficientizare a activităţii, cursele legate de contracte sunt completate de cele spot, astfel încât dislocările să fie cât mai mici. În acest mod, compania nu depăşeşte un procent de 5% dislocări. „Ne folosim de relaţiile create în timpul activităţii sau de reprezentanţele firmelor cu care lucrăm în România, fie, pur şi simplu, firme internaţionale, sau folosim bursa internaţională Timocom pentru relaţii intracomunitare. Exporturile sunt o problemă cu care cred că toată lumea se confruntă şi, de multe ori, preluăm mărfuri generale. Astfel, în aceste cazuri, suntem la concurenţă cu prelatele, care au un plus de înălţime interioară utilă, pot încărca mai multă marfă. În plus, în prelate, poţi să încarci şi pe lateral, pe când, în situaţia camioanelor noastre, numai prin spate. Dar avem clienţi care preferă duba pentru că este sigură, marfa nu se udă şi nu se prăfuieşte. 80% din export este reprezentat de mărfurile generale“, a declarat Carmen Blendărău. În aceste condiţii, există o presiune mare asupra tarifelor, în special la export. „Este o muncă asiduă pentru a obţine un client care plăteşte decent la export şi, din păcate, nici clienţii de import nu mai sunt la fel de generoşi ca înainte de criză. Ajungi să îi presezi efectiv pe unii clienţi pentru a-ţi da o şansă să demonstrezi că oferi un transport de calitate“, a arătat Managerul de Logistică Denis Spedition. Pe viitor, Denis Spedition îşi propune să continue dezvoltarea prin creşterea parcului de camioane, acest lucru fiind în mare măsură legat de evoluţia contractelor existente şi de câştigarea unor clienţi noi.

Carmen Blendărău, Manager Logistică Denis Spedition: „N-am mers niciodată pe principiul să scădem preţurile pentru a primi o cursă în locul altui transportator. Reducerile de preţ pe care le facem uneori sunt de natură simbolică sau ca un semn de bunăvoinţă faţă de client. Faţă de media pieţei, suntem în partea superioară a tarifelor, dar avem clienţi care ne preferă pentru calitate şi siguranţă. Ei pot alege un transportator cu 100 euro mai ieftin, dar se pot păcăli o singură dată. Fie temperatura nu corespunde, şoferul nu ştie să imprime thermodiagrama, maşinile sunt murdare, şoferii dezordonaţi – şi ajung să apeleze tot la noi. Când şoferul îţi vine în salopetă albă, cu saboţei, impecabil, alegi respectiva companie. Mai ales că discutăm de clienţi din Vest, foarte pretenţioşi la acest capitol.“

 

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.