CFR Marfă, peţită de investitori din Polonia şi Cehia

Investitori din Polonia şi Cehia şi-au exprimat intenţia de a prelua compania CFR Marfă, dar sunt interesaţi şi transportatori interni, a anunţat, marţi, directorul general al companiei, Constantin Zaharia,  la dezbaterea publică organizată de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), care deţine integral CFR Marfă, pe tema privatizării societăţii

După ce s-au ars cu cacealmaua Oltchim, autorităţile suflă acum şi în iaurt, mai ales vizează vânzarea integrală a pachetului de acţiuni. Posibilitatea de a ceda o participaţie parţială nu este fezabilă, o analiză Deloitte arătând că statul ar trebui fie să vândă integral compania fie să o lichideze

Potrivit lui Horaţiu Buzatu, secretarul general adjunct al MTI, care coordonează activitatea CFR Marfă şi privatizarea companiei, procesul de trecere în proprietate privată a operatorului de transport marfă se va face după o strategie “privită cu destule animozităţi”, care însă nu reprezintă documentul final, ci cadrul general, urmat de norme specifice.

Licitaţia va fi organizată după aplicarea unor criterii de precalificare.

Ministerul Transporturilor va vinde integral acţiunile deţinute la CFR Marfă prin licitaţie cu strigare, precum şi pachetul obţinut de stat în urma conversiei datoriilor în acţiuni şi cel rezultat în urma compensării datoriilor companiei către CFR SA.

“Nu va fi suficientă buna intenţie a investitorilor”, a specificat Buzatu.

Strategia de privatizare a CFR Marfă va fi aprobată în şedinţa de Guvern miercuri. Vânzarea companiei de transport feroviar este una din condiţiile asumate de Executiv prin acordul cu FMI.

CFR Marfă are un capital de 56 milioane euro, active din bilanţ de circa 300 milioane euro, datorii de 450 milioane euro şi pierderi anuale de 50 milioane euro.

Asociaţia Transportatorilor Feroviari din România (ATFER) reclamă însă că privatizarea CFR Marfă se face “pe genunchi”, iar procedura de vânzare va crea prejudicii însemnate atât statului, cât şi operatorilor privaţi de transport.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.