CLIENȚI versus ȘOFERI

Care este perspectiva clienților de transport asupra șoferilor? Este o întrebare la care am încercat să găsim un răspuns împreună cu Aurel Ioniță, transportation team leader Arctic Romania.

Aurel Ionita

Așa cum era de așteptat, șoferii reprezintă o preocupare nu doar pentru firmele de trans – port, dar și pentru clienții acestora, iar perspectiva clienților nu este complet diferită față de cea a transportatorilor.

„În ceea ce privește șoferii, majoritatea țintelor transportatorilor coincid cu cele ale clienților de transport. Este normal să fie așa, pentru că ne dorim cu toții ca marfa să ajungă la timp și în siguranță, iar clientul final să fie mulțumit”, a arătat Aurel Ioniță, transportation team teader Arctic Romania.

Comunicarea contează

Un aspect important la care clienții sunt sensibili este legat de comunicare. Iar aici clienții au o așteptare pe care transportatorii nu ar trebui să o neglijeze niciodată – orice întârziere trebuie anunțată. „Mult mai rea decât o întârziere este o întârziere neanunțată. Clienții noștri reclamă același lucru. Vor să fie informați în timp util, pentru a putea să își optimizeze acel slot de descărcare.

De asemenea, unii clienți solicită informații clare privind motivele întârzierii”, a explicat Aurel Ioniță.

Chiar dacă sunt transportatori dispuși să asigure o comunicare directă între propriii șoferi și clienți, aceștia din urmă par să prefere „canalele oficiale”.

„Din punct de vedere al circuitului in formațiilor, acesta ar trebui să fie cel normal: șoferul își anunță propriul dispecer dacă nu ajunge la timp, care la rândul lui anunță dispecerul clientului și așa mai departe, până la beneficiarul mărfii”, a completat Aurel Ioniță. O întrebare firească este legată de ce ar putea face clienții pentru optimizarea resursei limitate pe care o reprezintă șoferul?

Ce poate face clientul?

În primul rând, discutăm despre fa cilitarea încărcării/descărcării, pentru ca șoferii să poată efectua mai multe curse în timpul limitat pe care îl au la dispoziție. Iar acest lucru nu este tot.

„Avem sarcina să oferim facilitățile ne cesare în timp ce șoferii așteaptă în cărcarea. Aspect ce poate fi îm bu – nă tățit. Este important pentru șoferi ca, pe durata (uneori de mai multe ore) în care așteaptă, să aibă acces la informații, să aibă internet, toalete etc. Sunt aspecte de bază și trebuie să fie asigurate”, a arătat Aurel Ioniță.

Bineînțeles, optimizarea numărului de șoferi se realizează și prin utilizarea transportului intermodal.

Sunt și aspecte mai puțin plăcute în colaborarea cu șoferii.

„Conduita este foarte importantă. Sunt situații în care primim reclamații și chiar fotografii din partea clienților, care, de multe ori, sunt regretabile. Avem discuții deschise cu șoferii, inclusiv pe aspecte simple – reguli de bună conduită. Tratăm cu multă seriozitate acest aspect, pentru că șoferii reprezintă un punct de contact direct cu clienții și, datorită acestui lucru, au un rol important, dar și o responsa bi – li tate mare. Aceste aspecte elementa – re pot foarte ușor păta reputația com – pa niei”, a precizat Aurel Ioniță.

Vinovați de serviciu?

Pe de altă parte, faptul că există ten dința de a transforma șoferii în „vinovații de serviciu” pentru orice incident nu ajută la îmbunătățirea situației.

„Uneori, șoferii sunt nominalizați de către firmele de transport ca responsabili/vinovați pentru anumite situații, deși nu este 100% adevărat, iar informația se pierde undeva pe flux. Uneori, este vina dispecerului companiei de transport, sau chiar a clientului”, a declarat Aurel Ioniță, completând, totodată, că asumarea responsabilității de către fiecare entitate implicată în procesul logistic este obligatorie.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.