CNADNR are supervizor, dar nu şi constructor pentru pasajul Domneşti

CNADNR a semnat ieri contractul pentru supervizarea lucrărilor de execuție a Pasajului Suprateran pe DJ 602 Centura București-Domnești. Nu a desemnat însă constructorul.

Licitaţia pentru supervizare a fost lansată în aprilie, cu termen de depunere a ofertelor 3 iunie, costul serviciilor fiind estimat la 1,7 milioane lei, fără TVA.

Contractul a fost atribuit în 23 septembrie Asocierii LPHACONSULT & ENGINEERING SRL – ACCIONA INGENIERIA SA (reprezentată, în calitate de Lider al asocierii, de ALPHACONSULT & ENGINEERING SRL), pentru 710.000,00 lei,  fără TVA. Finanțarea va fi asigurată din  Bugetul de Stat.

Durata contractului este de 53 de luni,astfel:

– o lună perioada de preconstrucţie

– 3 luni perioada de proiectare

– 24 luni activităţi de supervizare a construcţiei

– 24 luni activităţi de supervizare în perioada de notificare a defectelor

– o lună perioada de finalizare a lucrărilor, inclusiv emiterea certificatului de recepţie finală.

Şantierul, la anul

Licitaţia pentru proiectarea şi construirea pasajului suprateran a fost lansată în 18 martie a.c. iar în 30 aprilie ar fi trebuit încheiată procedura de depunere a ofertelor. Termenul a fost însă decalat până la 22 iulie, din cauza întârzierii emiterii avizului de mediu. 

Lucrările nu vor începe în această toamnă, întrucât până acum nu a fost stabilit câştigătorul iar CNADNR nu a anunţat nici firmele ofertante.

Promisiunile lui Ponta, Şova şi Oprescu

Au trecut peste doi ani de când premierul Victor Ponta a venit în Prelungirea Ghencea însoţit de ministrul Marilor Proiecte Dan Şova şi de primarul general Sorin Oprescu şi le-a pomis oamenilor că le va construi pasarele pietonale pe Centura Bucureşti. (vezi şi declaraţii VIDEO). Locuitorii zonei le-au cerut celor trei oficiali trotuare, ca să nu mai înoate în noroi. Cei trei i-au asigurat că vor lărgi Prelungirea Ghencea la 4 benzi şi vor realiza un pasaj suprateran.

Primăria Capitalei ignoră de peste 11 ani solicitările bucureştenilor care reclamă imposibilitatea de a circula ca pietoni: Prelungirea Ghencea are o singură bandă pe sens iar trotuare nu există. Oamenii sunt nevoiţi să meargă fie prin noroiul de pe marginea drumului, fie pe carosabil, printre maşini.

Anul trecut la sfârşitul lui august au avut loc noi proteste în stradă.

CNADNR a anunţat apoi în octombrie că lucrările vor începe în această primăvară, dar până acum nici măcar nu a desemnat câştigătorul licitaţiei, care mai apoi va avea la dispoziţie 4 luni să proiecteze construcţia.

PMB dă 70 mil. lei pe lărgirea a 3,5 km

Anul acesta în aprilie, Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat în bugetul Capitalei (de 4,2 miliarde lei – aproape 1 miliard de euro) 70 de milioane de lei pentru Prelungirea Ghencea – Domnești.

Şoseaua va fi supralărgită pe o lungime de 3,5 km, între Strada Brașov și limita administrativ-teritorială a municipiului București. În continuare, lucrările până la Șoseaua de centură, cu tot cu pasajul rutier ce va supratraversa Centura și calea ferata, vor fi realizate de CNADNR, din fonduri de la Bugetul de Stat.

Pasajul suprateran ce va fi construit pe DJ 602 Centura Bucureşti – Domneşti va avea lungimea de 257,49 m.

Valoarea estimată a lucrărilor de proiectare şi execuţie este de 185.322.034 lei, fără TVA.

Magda SEVERIN

Imagine (arhivă): Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.