CNADNR caută alt constructor pentru ultimii 3,3 km ai Autostrăzii Bucureşti-Ploieşti

La 3 ani de la deschiderea circulației pe Autostrada București – Ploiești, CNADNR nu a reușit să termine cei 6,5 km de la intrarea în București. Reprezentanții companiei anunță astăzi că vor notifica până în 16 februarie asocierea italiană Pizzarotti – Tirrena Scavi cu privire la încetarea contractului, urmând ca până la sfârșitul lui martie să demareze procedurile de atribuire a lucrării unui nou constructor iar în iunie să îl selecteze.

Iată calendarul demersurilor, transmis redacției:

1. Depunerea la Primăria Municipiului Bucureşti a cererii de emitere a Certificatului de Urbanism pentru sectorul cuprins între km 0+000 şi km 0+750 până la data de 06.02.2015;

2. Recepţia la Terminarea Lucrărilor pentru sectorul km 7+400 – km 19+500 până la data de 13.02.2015;

3. Preluarea în administrare de către CNADNR SA a sectorului de autostradă cuprins între km 3+325 şi km 7+400 până la data de 13.02.2015;

4. Notificarea Antreprenorului privind încetarea contractului până la data de 16.02.2015, de la 0+000 la 3+325;

5. Inițierea procedurii de atribuire pentru contractarea lucrărilor pe sectorul de autostradă cuprins între km 0+000 şi km 3+325 până la sfârşitul lunii martie 2015;

6. Primirea ofertelor pentru contractarea lucrărilor pe sectorul de autostradă cuprins între km 0+000 şi km 3+325 până la sfârşitul lunii aprilie 2015;

7. Finalizarea procedurii de atribuire până la sfârşitul lunii iunie 2015.

Cei 3,3 km ar trebui să fie gata în 2016, iar valoarea estimată a lucrărilor nu este deocamdată stabilită.

După 5 ani de tărăgănare a lucrărilor și 10 acte adiționale, Autostrada București – Ploiești a fost deschisă circulației în vara lui 2012.

Era nefinalizată, astfel că timp de aproape un an s-a circulat cu limită de viteză 100 km/h. În plus, drumurile de acces nu sunt gata nici astăzi, iar benzinăriile lipsesc cu desăvârșire.

Lucrările la autostradă au fost împărţite în două sectoare: Bucureşti-Moara Vlăsiei, executate de consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construite de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct ’98/Com-Axa.

Spre deosebire de români, italienii s-au mișcat greu tot timpul lucrărilor, iar de cei 6,5 km dinspre București s-au apucat abia după ce autostrada fusese dată circulației. Până astăzi nu au reușit să construiască decât 3,2 km, și aceia 98%.

Realizările lui Șova

În 2013, fostul ministru delegat al Marilor Proiecte, Dan Şova, promitea ca prioritate conectarea Bucureștiului la această autostradă, dar anunța că are bani doar pentru 2 km din cei 6,5 km, urmând ca anul viitor să construiască și restul acestora. Nu a reușit, deoarece la rectificare bugetară au fost tăiate masiv fondurile de la investițiile în infrastructură.

La începutul anului 2014, Șova a devenit ministru al Transporturilor, iar la finele lunii martie, anunța negocieri cu constructorul italian pentru finalizarea lucrării.

“Am cerut să se facă o analiză care erau lucrările care trebuiau făcute în preţul iniţial şi care sunt lucrările suplimentare. Au cerut o sumă mult mai mare, de altfel ne-au şi dat în judecată, Pizzarotti a dat în judecată CNADNR pentru o sumă consistentă, de 80 milioane lei, daca nu mă înşel, e un proces pe rol în acest moment. Nu există niciun fel de rezervă, am spus că dacă în urma negocierilor Pizzarotti înţelege ca în preţul iniţial (…) să rezolve cei 6,5 km este bine, dacă nu, nu este exclus să ajungem la reziliere”, afirma Şova.

La jumătatea lui iunie, cu puțin timp înainte de a demisiona, Șova a anunțat că CNADNR i-a transmis constructorului italian notificarea de reziliere a contractului pentru cei 6,5 km.

Astăzi, aflăm că abia peste două săptămâni va fi trimisă notificarea. Ioan Rus a devenit ministrul Transporturilor anul trecut în vară, dar abia luna trecută a preluat CNADNR-ul de la DPIIS. Tot o tactică de amânare a investițiilor.

Pentru anul acesta însă, CNADNR promite investiții de 5,5 miliarde de lei.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.