CNH Industrial, strategia pe 5 ani și parteneriat cu Nikola Corporation

CNH Industrial a anunțat, în 5 septembrie, noul său plan de afaceri pe cinci ani 2020-2024 „Transform 2 Win”, la evenimentul Zilei Piețelor de Capital din New York SUA, prezentând o strategie detailată pentru a transforma structura și performanța companiei pe cele cinci segmente de operare pentru a-și realiza întregul potențial.

Elementele de bază ale planului pe cinci ani cuprind:

  • Vânzările nete estimate vor crește la o rată anuală de creștere de 5%
  • Creștere semnificativă planificată a investițiilor anuale privind dezvoltareaproduselor pentru toate segmentele, totalizând 13 miliarde $ pe durata planului până în 2024
  • Margine EBIT ajustată a activităților comerciale care va ajunge la 8% până în 2022 și 10% până în 2024 cu EBIT ajustat dublându-se față de nivelele curente
  • ROIC al Activităților Industriale este estimat a ajunge la 20% (o creștere de 600bps față de anul 2018) și EPS diluat ajustat va crește de la 0,86$ (punct median pentru 2019) la 2,00$ în 2024
  • Separarea activelor On-Highway (segmentele vehiculelor comerciale și grupurilor motopropulsoare) de activele Off-Highway (segmentele de agricultură, construcții și de specialitate) va rezulta în crearea de două entități listate, fiecare un lider mondial în sectorul său.
    Planul se bazează pe strategii funcționale și solide specifice segmentului şi vor fi implementate printr-o combinație de inițiative strategice generatoare de valoare inclusiv oportunități de creștere a vânzărilor, inițiative de simplificare a activităților comerciale și performanță, eficiența optimizării activelor și programe de dezvoltare și angajare a talentelor.

În baza strategiei ”Transform 2 Win”, CNH Industrial va reduce costurile de operare și va crește eficiența bazei sale de active prin acțiuni de restructurare targetate și alte costuri condensate într-un program eficient și prin anumite inițiative care cuprind procesul de simplificare 80/20 inițiat în trimestrul 4 din 2018. O implementare totală se așteaptă a se realiza la sfârșitul lui 2022. Costurile pre-impozitare asociate cu acest program de eficiență pentru restul anului 2019 și până în 2022 se așteaptă a fi între 450 și 500 milioane $ din care 250 milioane $ se așteaptă a fi în numerar.

Planul ”Transform 2 Win” va cuprinde separarea activităților comerciale aferente „On- Highway” și cele aferente „Off-Highway”, o decizie care vine în urma finalizării unui proces cuprinzător de revizuire a portofoliului, luând în considerare, printre alte lucruri, considerații privind strategiiile, investitorii și singeria. Această revizuire a evidențiat că afacerile aferente „On-Highway” și „Off-Highway”, au cerințe diferite în ceea ce privește reglementările și clienții și sunt afectate diferit de mega-tendințele accelerate din industrie de digitalizare, automatizare, propulsie cu zero emisii / emisii scăzute și servitizare.

Divizarea activelor aferente „On-Highway” va maximiza flexibilitatea și focusul managementul, va alinia prioritățile și stimulentele de investiții, va întruni mai bine cerințele comerciale și va optimiza structura de costuri și capital a fiecărei companii pentru a duce la o creștere profitabilă. Acest lucru va consolida și mai mult pozițiile de lider ale companiilor „On-Highway” și „Off-Highway”, le va poziționa mai bine pentru a-și realiza țintele de plan ambițioase și va optimiza potențialul acestora de a crea valoare acționarilor. Pe măsură ce separarea celor două activități comerciale progresează, elementele de bază ale planului financiar precum și acțiunile de restructurare vor fi dezagregate în planuri pro-forma separate pentru fiecare companie.

Compania cu active aferente „Off-Highway”, cu cifra de afaceri din activități industriale pro- forma în 2018 de 15,6 miliarde $, va fi în principal o companie agricolă (75% din cifra de afaceri) susținută de activități comerciale din construcții (19% din cifra de afaceri). Vehiculele specializate (6% din cifra de afaceri) vor rămâne în cadrul companiei cu active aferente utilajelor. Case IH, New Holland Agriculture și STEYR își vor consolida pozițiile lor pe piață, își vor întări și mai mult liniile de produse și își vor îmbunătăți distribuția și vor face investiții accelerate în activități de automatizare și digitalizare. CASE Construction Equipment și New Holland Construction precum și camioanele de minerit de mare capacitate ASTRA se vor concentra pe îmbunătățirea profitabilității, pe simplificarea gamei de produse și își va crește cota parte în segmentele cu aplicații specifice. Vehiculele din industria apărării și cele pentru combaterea incendiilor Magirus își vor dezvolta și mai mult ofertele de top din industrie pentru baza lor de clienți specializată.

Noua companie listată „On-Highway”, cu cifra de afaceri din activități industriale pro-forma în 2018 de 13,1 miliarde $, va cuprinde mărcile de vehicule comerciale IVECO, IVECO BUS și Heuliez Bus (69% din cifra de afaceri) împreună cu activitățile comerciale ale FPT Industrial aferente grupurilor motopropulsoare (31% din cifra de afaceri). Poziția pe piață și linia de produse a mărcilor IVECO va fi consolidată și mai mult cu investiții în actualizări de tehnologii și produse. FPT Industrial va continua să ofere soluții motopropulsoare de top în industrie și va accelera dezvoltarea soluțiilor alternative de propulsie. FPT Industrial va rămâne un furnizor cheie către compania de utilaje prin intermediul unui contract de furnizare pe termen lung.

Parteneriat cu Nikola Corporation

Totodată, CNH Industrial și-a anunțat intenția de a intra într-un parteneriat strategic și exclusiv pentru camioanele de mare capacitate cu Nikola Corporation în Phoenix, Arizona, SUA, pentru a accelera transformarea industriei spre zero emisii a camioanelor de mare capacitate / clasa 8 din America de Nord și Europa prin adoptarea tehnologiei cu celule de combustibil.

Camioanele de mare capacitate cu zero emisii ale companiei Nikola cu tehnologie de baterii și celule de combustibil cu hidrogen vor fi fabricate pentru prima dată. Modelul de afaceri inedit al companiei prevede o noutate în industrie, o rată de leasing ”all-in” care cuprinde costuri de service, întreținere, combustibil și de vehicul ce asigură o certitudine pe termen lung a costurilor totale de proprietate la sau sub costurile diesel.

CNH Industrial va prelua o cotă parte strategică de 250 milioane $ din Nikola ca investitorul principal al Seriilor D, cuprinzând 100 milioane $ numerar și 150 milioane $ în servicii cum ar fi dezvoltarea produselor, ingineria producției și asistență tehnică precum și furnizarea de anumite componente cheie pentru a accelera producția Nikola TWO și Nikola TRE. Evaluarea inițială a fost stabilită la 3 miliarde $. Nikola anticipează strângerea a peste 1 miliard $ în runda D, acordând aproximativ o participație de 25% noilor investitori și parteneri de afaceri inclusiv CNH Industrial.

IVECO și FPT Industrial, mărcile CNH Industrial de vehicule comerciale și respectiv grupuri motopropulsoare, vor contribui cu expertiză în inginerie și fabricație pentru industrializarea camioanelor electrice cu baterii și celule de combustibil ale Nikola. Următoarele vehicule vor beneficia în urma acestui parteneriat: Nikola ONE, camioanele cu cabină de dormit Clasa 8 conforme cu NAFTA; Nikola TWO, camioanele cu cabină de zi Clasa 8 conforme cu NAFTA și Nikola TRE, camioanele de mare capacitate cu cabină deasupra motorului (cab-over) conform cu reglementările UE.

Nikola va contribui cu tehnologii pentru o societate mixtă europeană cu CNH Industrial care va cuprinde expertiză de top în industrie privind celulele de combustibil, arbori electrici, nversoare, suspensie independentă, depozitarea de combustibil hidrogen la bord, functionalitate de actualizare a software-ului over-the-air, info-divertisment, comenzile vehiculelor, protocoale de comunicare vehicul-stație, circuite electronice de propulsie și acces la o rețea de alimentare cu hidrogen.

Tehnologia cu celule de combustibil este următorul pas logic către motoarele alimentate cu gaz natural lichefiat (GNL) deoarece este adaptată pe rețelele de realimentare existente, permițând producția locală la fața locului de hidrogen. FPT Industrial a fost în avangarda soluțiilor alternative de propulsie de mai bine de două decenii, producând 50.000 de motoare alimentate cu gaz natural până acum. IVECO este liderul european absolut în privința vehiculelor pe gaz natural cu 28.000 de camioane și autobuze având motoare FPT Industrial.

FPT Industrial și IVECO au fost instrumentale în dezvoltarea și extinderea rețelei de alimentare cu gaz natural din Europa, în plus la introducerea cu succes de noi tehnologii motopropulsoare. Urmând un traseu similar, Nikola lucrează în mod activ cu parteneri pentru a dezvolta infrastructura necesară de realimentare cu hidrogen în America de Nord și Europa.

Punctele de reper strategice pe termen scurt ale proiectului cuprind industrializarea camioanelor clasa 8 alimentate cu celule de combustibil Nikola TWO pentru piața nord americană precum și integrarea tehnologiei IVECO S-Way pentru camioane la modelul cu cabină deasupra motorului Nikola TRE alimentate cu baterii electrice atât pentru piața europeană, cât și pentru cea din America de Nord. Pe termen lung, o societate mixtă europeană va acoperi vehiculele electrice cu baterii (BEV) și vehiculele electrice cu celule de combustibil (FCEV) lansate până în trimestrul al patrulea al anului 2022. Nikola va profita de pe urma canalelor de garanție, service și vânzări din Europa ale IVECO pentru a accelera accesul pe piața europeană.

„Focalizarea din ce în ce mai accentuată asupra recunoașterii necesității de a reduce fundamental emisiile din industria automobilelor direcționează industria noastră spre a căuta rapid soluții tehnologice avansate. Acum, IVECO se află într-o poziție ideală de a oferi clienților o gamă mai mare de soluții de transport inclusiv vehicule alimentate electric, cu gaz natural și cu celule de combustibil” a spus Hubertus Muhlhauser, Directorul General Executiv al CNH Industrial. ”Alegerea Nikola ca IVECO să fie partenerul său strategic reprezintă un testament al excelenței noastre recunoscute internațional în ceea ce privește camioanele de mare capacitate și tehnologiile motopropulsoare alternative.”

A sosit vremea de a oferi în sfârșit o soluție cu zero emisii pe piața camioanelor de mare capacitate. În timp ce alți Producători de Echipamente Originale (OEM) sunt de părere că „soluțiile cu zero emisii nu pot fi implementate în termenele limită mandate de forurile de reglementare, Nikola, FPT Industrial și IVECO dovedesc că aceset termene limită nu sunt nerezonabile” a spus Trevor Milton, Directorul General Executiv al corporației Nikola. ”Nikola deține tehnologia dar are nevoie de un partener cu o rețea europeană pentru a o realiza la timp. Cu investițiile și prin parteneriatul cu CNH Industrial, acum putem aduce camioane cu zero emisii în Europa. Este palpitant să vedem faptul că IVECO este primul care oferă soluții cu zero emisii în Europa prin parteneriatul său cu Nikola. Prin cooptarea CNH Industrial acum avem acces la know-how-ul de fabricație, putere de cumpărare, piese de camioane validate, inginerie de instalații și multe altele. Vor fi puțini cei care vor avea dubii în ceea ce privește abilitatea noastră de a comercializa un camion.”

„Schimbările climatice la nivel global, conflictele geopolitice, disponibilitatea pe viitor a combustibililor fosili și o economie circulară conștientă de sine, toate cer o schimbare fundamentală a felului cum operăm” a adăugat Gerrit Marx, Președintele Departamentului de Vehicule Comerciale și de Specialitate al CNH Industrial. ”În timp ce, în prezent, GNL furnizează emisii semnificativ mai mici de la sondă la pompă, pe termen medium și lung, tehnologiile BEV și cu celule de combustibil vor realiza scopul final de transport cu camioane cu zero emisii. Cu noua noastră tehnologie GNL am dovedit că suntem ”disruptorii” europeni, poziționându-ne ca lideri ai transformărilor din industrie inclusiv în ceea ce privește alimentarea cu combustibil și costurile ciclului de operare.”

O conferință de presă europeană și o zi a flotei vor fi găzduite în comun de Nikola Corporation, FPT Industrial și IVECO mai târziu în acest an, pentru a explica parteneriatul în mai multe detalii.

CNH Industrial N.V. (NYSE: CNHI / MI: CNHI) este un lider global în sectorul bunurilor de capital cu experiență industrială recunoscută, o gamă largă de produse și prezență globală. Fiecare din mărcile individuale care aparțin Companiei reprezintă un forță majoră în sectorul său industrial specific: Case IH, New Holland Agriculture și Steyr pentru echipamente agricole și tractoare; Case și New Holland Construction pentru utilaje de terasamente; Iveco pentru vehicule comerciale; Iveco Bus și Heuliez Bus pentru autobuze și autocare; Iveco Astra pentru vehicule de construcții și minerit; Magirus pentru vehicule pentru incendii; Iveco Defense Vehicles pentru protecție civilă și apărare; și FPT Industrial pentru motoare și elemente de transmisie. 

Nikola Corporation proiectează și fabrică vehicule electrice cu hidrogen, transmisii pentru vehicule electrice, componentele de vehicule, sisteme de depozitare a energiei și stații de hidrogen. Compania aduce pe piață cele mai avansate camioane cu semi-remorcă la nivel național cu peste 14.000 de camioane precomandate. Nikola este administrată de CEO-ul său vizionar Trevor Milton. Compania este privată și își are sediul în Arizona.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.