Consiliul Concurenței lansează “Monitorul Prețurilor”

magazin-retail-0Consiliul Concurenței lansează, joi, “Monitorul Prețurilor”, cu tarife comparative pentru 128 de produse din 64 de categorii alimentare de bază pe care le comercializează retailerii.

În primă fază, site-ul care oferă posibilitatea cumpărătorilor să compare tarifele la produse alimentare de bază va fi testată timp de un an numai în București. Ulterior, aceasta va fi lansată și pentru magazinele din țară.

Pe lista retailerilor cuprinși în “Monitorul prețurilor” se află, printre alții, Carrefour, Lidl, Kaufland, Billa, Profi, Mega Image, Cora, Penny Market și Selgros.

Proiectul trebuia lansat încă din 2015, dar a întâmpinat rezistenţă din partea retailerilor, care susţineau că “Monitorul Preţurilor” ridică probleme de ordin organizatoric şi că necesită multe resurse.

Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, declara însă că lanţurile de magazine se tem să nu apară informaţii eronate şi apoi să fie prejudiciaţi, dar şi de faptul că există diferenţe de preţ de la un magazin la altul şi de la un oraş la altul şi „le e teamă că poate să dea prost”.

Proiectul a fost realizat de Consiliul Concurenţei în parteneriat cu Guvernul, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), fiind consultată Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii, dar şi cu ONG-urile care se ocupă de protecţia consumatorilor. (M.S.)

Imagine: Jean-Mihai PÂLȘU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.